2022-08-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Faktum kvarstår även efter detta inlägg om den fallerade trickle down economics.

Och parasit på skattepengar vet jag inte ens varför du pratar om, vet du inget alls om detta?

Mmmm, och i Sverige vågar man itne ens ha en saklig diskussion och detta innefattar SAMTLIGA partier.
Enda är V som har avkrim vilande i sin plattform dock ej legalisering.

Finner drogförbudet helt tokigt att ha friadroger till alla och när som helst, och sen ge kriminellanätverk tiotals miljarder i inkosmter.
Så inbilalr sig idioterna att man ska göra något åt gängen.

Dom fånarna borde nog lyfta sitt huvud från marken och med tanke på hur fel de har.
Personligen anser jag Operation Michoacán är det mest övertydliga exemplet man kan hitta, där man hade en rätt "begränsat" antal mord årligen, och sen efter denna operations start så EXPLODERADE morden och dom är helt chanslösa mot alla dessa triljoner de har där i MX.

Och samma gäller i USA, de för ett falleraat krig, som tur är har många elgaliserat och det innebär abnorma mängder cashflow har försvunnit, men ändå är de inte nära pga Perdue ville tjäna pengar genom göra patienter beroende.

Titta på Dopesick en sjukt bra dramadokumentär, mer dram än dokumentär, men punkterna de har är korrekta.
Intressanta var att Bush inte vågade gå efter Perdue, och har bidragit till dagens situation.
Men detta vill inte bananrepublikaner veta av, för av någon konstig anlecdning så har inte bananrepublikanerna haft ett enda fel på många år nu (Helt självförklarande fascism )

Såg dopestick för ett tag sen,tragiskt.
Sjukt mycket pengar på att smuggla tabletter över delstatsgränserna och är riktigt organiserat dessutom,fulla bussar med ”patienter” som åker från klinik till klinik och packar piller.
Om du gillar att läsa så kan jag rekommendera boken:
Att tysta skriket - Början och slutet på kriget mot narkotikan
Citera
2022-08-27, 13:24
Medlem
Popetoterors avatar
Alla som har varit med i starten på denna tråd har säkert sett https://www.usdebtclock.org/ https://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist_(film_series) så vet de om vad de pratar om särskilt den sista.
Citera
2022-08-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Japp, det har jag sagt ett tag nu.

Speciellt när folket här tror att BNP är en bra indikation på hur välställt ett land är. Total idioti om du frågar mig.

Lite som när folk frågar när man har företag:
”Hur mycket omsätter du?”
Fan spelar det för roll,frågan är hur mycket i vinst jag gör.
Kan omsätta 100 milj men ändå ha negativt resultat..
Citera
2022-08-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
trumpen var inte en politiker eller hade betydelse för trickle down economics, så vad ska vi göra med denna ad hominem irrelevans du skrev där?

DU får gärna återkomma när du läst upp dig, för detta är spel mot tomt mål.

Jättefint. +1 til din TDS.
Citera
2022-08-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Fan, är du så jävla korkad. Jag tänkte fel gällande förkortningen, vilket jag redan sagt, och du fortsätter. Du har så jävla fel då du är en avart av dina mongoföräldrar, så du vågar inte erkänna det och försöker skylla från dig. Men det är bra, du erkänner att jag har rätt.

Du är hopplös.

Dunning-Kruger fail delux
Citera
2022-08-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Du är hopplös.

Dunning-Kruger fail delux

Nej, du kommenterar ju inte HDI. Det är du som failar stort.
Citera
2022-08-27, 13:50
Medlem
Folk som vill knarka sina pengar blir fattiga usa, Europa eller Asien spelar ingen roll.
Citera
2022-08-27, 14:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jättefint. +1 til din TDS.
Förklara TDS och när jag pratar om något trumpen inte ens är inblandad i och trickel down economics.
Och ur inbillar du min irrelevanta person är ett argument för trickle down economics.

Du verkar fastnat i en loop när fakta blev för jobbigt, men tack för du visar upp detta för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Såg dopestick för ett tag sen,tragiskt.
Sjukt mycket pengar på att smuggla tabletter över delstatsgränserna och är riktigt organiserat dessutom,fulla bussar med ”patienter” som åker från klinik till klinik och packar piller.
Om du gillar att läsa så kan jag rekommendera boken:
Att tysta skriket - Början och slutet på kriget mot narkotikan
Det var en satans röra detta med oxy, de åkte ifrån de norra delstaterna till Florida och detta för Florida inte hade ett register på vad de sålde och till vem som var allmänt.

Och detta kunde Republikanerna ha stoppat då åtalet mot Perdue redan låg på bordet men avvisades.

Detta är värt och notera när bananrepublikanerna återger inkorrekt fakta om droger och den misär som följer genom ha det olagligt eller tillåta en oansvarlig förskrivning av oxy och sen ljuga om den var inte beroendeframkallande.

Dopesick har jag nått avsnitt kvar, men kan det mesta redan om det.
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, du kommenterar ju inte HDI. Det är du som failar stort.
Jag har EXAKT samma erfarenhet, användaren har ingen susning om vad den svarar på.
Blir tragikomiskt faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Folk som vill knarka sina pengar blir fattiga usa, Europa eller Asien spelar ingen roll.
De flesta har råd min sin drogkonsumtion, de du pratar om där är extremt få i jämförelse med alla som tar droger.
Citera
2022-08-27, 14:07
Bannlyst
Det är "lyckat" för dom har samlat alla världens människor med stort kapital där. Och sen för att "allt" original finns där, typ det. Det är det man menar med lyckat.
Citera
2022-08-27, 14:09
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Världens bästa land helt klart. Folk har inte ens varit där utan hatar bara för att de är vänster.
Citera
2022-08-27, 14:11
Medlem
Det är kapitalismen som förstör . Inte bara i USA. Det säljs droger till ungdomar överallt, neonikotinoider till bönderna så alla insekter dör, landskap grävs sönder för att tillverka mobiler o elbilar...hade det inte varit för att vissa vill bli omåttligt rika hade världen mått bra.
Citera
2022-08-27, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Hur kan USA betraktas som humant och lyckat land, när landet är ett tredje världen land, där misären är överallt och bara breder ut sig med fattigdom, knarkar, horor, barn på gatan osv.

Ta en titt på dessa två videos från Philadelphia (som inte ens är de värsta staden) och berätta för mig hur bra och välutvecklat USA är:

Streets of Philadelphia, Kensington Avenue, What’s going on Monday, July 26 2021
https://www.youtube.com/watch?v=YB6gwOBClwE

PHILADELPHIA : AMERICA'S WORST LOOKING GHETTOS
https://www.youtube.com/watch?v=EWnQFLNTaIk

Framförallt gäller det där en massa delstater med Demokratiska guvernörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in