Citat:
Ursprungligen postat av
sweetcrypto
Snark, ni kallar mig plattis jag varken bekräftar eller förnekar att jorden är platt, däremot har jag en bekant som är plattis, och det enda vettiga argumentet jag hört är det kring Antarktis och att alla bilder tagna från rymden är data gjorda (skicka gärna bild som inte är CGI så jag kan visa henne). Trodde jag kunde få hjälp med att slå hål i den teorin här på flashback så hon kan gå vidare men ack så fel man hade, istället blir man påhoppad av hobby astronomer och kallad plattis, nåväl skitsamma, jag ber om ursäkt ska inte ställa fler frågor, ni tar ju uppenbarligen det hela personligt.
Du kan vänligen länka till bilden då den jag ser är bilden där Robert Simmon redan erkänt han gjort om.
Googla ge dig
Den blå pärlan är ett berömt fotografi av planeten Jorden, taget 7 december 1972 av Harrison Schmitt som tillhörde besättningen på Apollo 17, under flygningen från Jorden till Månen. Fotografiet togs från en distans på omkring 29 000 kilometer.*
Med en hasselbladskamera med 80 millimeter
Googla så ser du att dem gjorde om lite det är väl det du pratar om men inte orginalet.
Det finns ETT Orginal och det är det jag pratar om.
Finns flera andra ni kan inte tåla sanningen bara.
Det finns flera andra foton på globen som är tagna tidigare så ditt resonemang funkar inte,
Ge mig ett foto på den platta jorden kan du fixa det,
Nej det kan du ni är för fega när det erbjuds åka upp i atmosfären och se krökningen.
Folk har vetat i flera tusen år att jorden är rund
Kan du förklara södra korset.
Snart åker dem upp igen tror jag nästa år till månen och mer foton på våran glob.