2022-08-26, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Du vet att det inte finns ett uns bevis för gravitation va?

Densitet fungerar lika bra på en plan yta!

Ni har blivit indoktrinerade från barnsben med jordgloben! Svälj denna lögnen och gä vidare!
Ingen vuxen människa tror på de dumheter du vräker ur dig. Du är bara här för att tramsa. Men jag svarar ändå:

Det finns hur många bevis för gravitationen som helst. Läs i den här tråden! Om det verkligen finns dumskallar som inte fattar det, så är det deras problem. (Det BORDE i alla fall vara det, men kanske är de alltför korkade för att begripa ens det.)
Densitet duger inte alls som alternativ förklaring. Här i tråden kan alla som klarar av att läsa innantill lära sig varför.
Jorden är en sfär, det är helt klart bevisat. Att lära barn det är normal undervisning, bara idiotiskt att svamla om "indoktrinering".
Citera
2022-08-26, 06:38
Medlem
Citat:
Vattedroppar bildar en massa samtidigt som flygfiskar bildar en massa. Så varför skulle gravitationen vara exakt så svag så att den släpper massan med vingar?

Tänk förnuftigt för fan!

Men tänk lite själv för en gångs skull...

En flygfisk använder en kraft (rörelseenergi) för att tillfälligt övervinna gravitationen (hoppar upp ur vattnet) samt har fenor/vingar som i sin tur skapar en uppåtriktad kraft när de glider genom luften. Nu flyger de ju inte ut i rymden vad jag vet, utan dras ner mot vattenytan igen när de tappar fart.

Vattendroppar har ingen möjlighet att på egen kraft hoppa upp ur vattnet då de bara är en vätska och inte en livsform, men om du slår handen i vattnet kommer du se att det stänker upp vattendroppar. Vad är det som är konstigt med det?

Återigen, gravitation är en kraft imellan 2 objekt, som är direkt beroende av de båda objekten vikt. Den påverkar alltså ett världshav och en flygfisk olika mycket.

Ni plattjordare har oerhört svårt att förstå det här, utan har fått för er att gravitationen är en konstant kraft som påverkar alla objekt lika mycket. Men då skulle även alla objekt väga lika mycket, men det verkar vara svårt att få in.

Men du kan väl svara på det här: hur kan man göra så exakta beräkningar på gravitation påverkan mellan olika objekt om hela konceptet är helt fel?
Citera
2022-08-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Hur kommer det sig att triljoner av skattepengar går till att prata om rymden men det finns inte en enda bild på Jorden från rymden (som inte är datajord eller tagen med fiskögeobjektiv) och robotar de skickat till mars har visat sig vara fotade i Arizona (USA) med flugor. Nyligen laddades det upp en bild från en forskare på twitter som skulle föreställa en stjärna fångad på bild med James Webb Space teleskopet, som kostat cirka 105miljarder kr. Många forskare skämde ut sig genom att studera bilden och komma med teorier tills han ett par dagar senare sa att det var ett skämt och tvingades be om ursäkt då bilden i själva verket var en bit chorizo korv.

Varför läggs så mycket pengar på att prata om rymden och inte Antarktis? De flest flat earthers tror de facto att "the ice wall" omringar hela jorden, vore det då inte enkelt att slå hål i teorin genom att dokumentera en expedition? Ni som tror att man får lov att åka till Antarktis har fel, bifogar ett par filmer nedan för er skull. Vad tror ni dom gömmer på Antarktis? Har hört teorier om paradis, militärbaser, pyramider och reptilmänniskor/ufon.

1. (Förklarar traktaträtten kring Antarktis)
2.
3.
4.

5.(Twitter bild på korven)

Finns foton på jorden långt före CGI var möjligt.

Känner själv folk som varit och arbetat på sydpolen, och besökt den.

Människor har seglar runt jorden i århundraden nu, även på södra halvklotet. Avstånden är 3-4 ggr längre på plattjordskartan i verkligheten, konstigt att ingen noterat detta.

Konstigt också att man kan navigera efter södra korset oavsett vart du är på södra halvklotet, om Sydamerika och Australiens söderut är helt olika riktningar

Och märkligt hur stjärnorna kan rotera medurs när man är i Australien och moturs när man är i Europa.

Läs på det där avtalet, snälla innan du länkar trams. Det innehåller inte i närheten det som plattjordarna påstår.
Citera
2022-08-26, 07:21
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att triljoner av skattepengar går till att prata om rymden men det finns inte en enda bild på Jorden från rymden (som inte är datajord eller tagen med fiskögeobjektiv) och robotar de skickat till mars har visat sig vara fotade i Arizona (USA) med flugor. Nyligen laddades det upp en bild från en forskare på twitter som skulle föreställa en stjärna fångad på bild med James Webb Space teleskopet, som kostat cirka 105miljarder kr. Många forskare skämde ut sig genom att studera bilden och komma med teorier tills han ett par dagar senare sa att det var ett skämt och tvingades be om ursäkt då bilden i själva verket var en bit chorizo korv.

Varför läggs så mycket pengar på att prata om rymden och inte Antarktis? De flest flat earthers tror de facto att "the ice wall" omringar hela jorden, vore det då inte enkelt att slå hål i teorin genom att dokumentera en expedition? Ni som tror att man får lov att åka till Antarktis har fel, bifogar ett par filmer nedan för er skull. Vad tror ni dom gömmer på Antarktis? Har hört teorier om paradis, militärbaser, pyramider och reptilmänniskor/ufon.

1. (Förklarar traktaträtten kring Antarktis)
2.
3.
4.

5.(Twitter bild på korven)

Förklara blue marble taget 1972 taget med hasselblads kamera googla.

Det är bara skitsnack från er plattisar.
Ni har inget att komma med finns videor och foton.

Alla andra planeter är glober du kan se med kikare

Varför åker inte plattisar och tar ett foto på den platta inte ett foto fixar ni.
Ni vägrar att åka med upp i rymden så man kan se krökningen har erbjudits men det vägrar ni göra.

Era konspirationsteorier funkar inte i verkligheten.
Senast redigerad av Eagle5555 2022-08-26 kl. 07:50.
Citera
2022-08-26, 11:47
Medlem
Citat:
Så föklara för mig Willeponken! Varför skulle gravitationen vara exakt så stark att den håller tillbaka havet men inte triljoner flygfiskar ton flygfisk?

Vad är det för mystisk kraft vi har där?
Varje flygfisk väger bara några gram medan havet väger triljoner ton. Flygfisk är individer som inte samlas i en burk och därför kan man inte tala om triljoner ton flygfisk i detta sammanhanget. Detta är verkligen fruktansvärt svårt för FE-are att förstå.

Något annat som är fruktansvärt svårt för FE-are att förstå är att södra korset är rakt söderut över hela södra halvklotet. Att ta upp det igen är en säker metod för att få FEs att försvinna. Vad jag minns så försvann du också, men nu har du vågat dig ut igen med ett helt annat ämne. Så är det i FE-världen.
Citera
2022-08-26, 11:55
Medlem
Citat:

Det finns många expeditioner till Antarktis, och du är fri att vara med om du vill. Guidade turer är utmärkta även om du inte kommer hela vägen till Sydpolen. Kanske kan du tänka lite längre än vad du har sett på amerikanska plattjordsvideor? På de guidade turerna kommer man faktiskt så långt söderut att det är ljust dygnet runt. Kan du slita dig från skärmen ett ögonblick och fundera på hur det är möjligt med en sol som står på motsatt sida av pizzan under större delen av dagen.

Så bra. Då blev vi av med dig också.
Citera
2022-08-26, 12:02
Medlem
Jahbrahs avatar
Har ännu inte fått svar på min enkla fråga:

Om jorden är platt, varför går det snabbare för mig att segla en halvcirkel istället för en loxodrom? Varför är storcirkeldistansen kortare än den raka sträckan, loxodromen?

Svar: Därför att jorden är en oregelbundet formad elipsoid ("rund").

Kommentarer?
Citera
2022-08-26, 15:18
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Kolla minut 15-20 och se vad som händer.

https://odysee.com/@Godsflatearth:a/antarctica-the-ice-wall-surrounding-the:4

Vad har Australien med Antarktis att göra? Berätta vad du tror händer i klippet.
Citera
2022-08-26, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Det finns många expeditioner till Antarktis, och du är fri att vara med om du vill. Guidade turer är utmärkta även om du inte kommer hela vägen till Sydpolen. Kanske kan du tänka lite längre än vad du har sett på amerikanska plattjordsvideor? På de guidade turerna kommer man faktiskt så långt söderut att det är ljust dygnet runt. Kan du slita dig från skärmen ett ögonblick och fundera på hur det är möjligt med en sol som står på motsatt sida av pizzan under större delen av dagen.

Så bra. Då blev vi av med dig också.

Snark, ni kallar mig plattis jag varken bekräftar eller förnekar att jorden är platt, däremot har jag en bekant som är plattis, och det enda vettiga argumentet jag hört är det kring Antarktis och att alla bilder tagna från rymden är data gjorda (skicka gärna bild som inte är CGI så jag kan visa henne). Trodde jag kunde få hjälp med att slå hål i den teorin här på flashback så hon kan gå vidare men ack så fel man hade, istället blir man påhoppad av hobby astronomer och kallad plattis, nåväl skitsamma, jag ber om ursäkt ska inte ställa fler frågor, ni tar ju uppenbarligen det hela personligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Förklara blue marble taget 1972 taget med hasselblads kamera googla.
.

Du kan vänligen länka till bilden då den jag ser är bilden där Robert Simmon redan erkänt han gjort om.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-08-26 kl. 15:35.
Citera
2022-08-26, 15:26
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Så föklara för mig Willeponken! Varför skulle gravitationen vara exakt så stark att den håller tillbaka havet men inte triljoner flygfiskar ton flygfisk?

Vad är det för mystisk kraft vi har där?

Flygfiskar har små vingar. De simmar så fort att de kan hoppa ur vattnet och sedan glidflyger de. De använder sina muskler som omsätter kemisk energi till rörelseenergi. Kemi styrs av den elektromagnetiska kraften som är 10^36 ggr starkare än gravitation. Du verkar fortfarande inte förstå att gravitation är väldigt svag. Men Jorden är massiv. Och därför flyter inte din lilla firre ut i rymden.
Citera
2022-08-26, 15:35
Medlem
Citat:
Snark, ni kallar mig plattis jag varken bekräftar eller förnekar att jorden är platt, däremot har jag en bekant som är plattis, och det enda vettiga argumentet jag hört är det kring Antarktis och att alla bilder tagna från rymden är data gjorda (skicka gärna bild som inte är CGI så jag kan visa henne). Trodde jag kunde få hjälp med att slå hål i den teorin här på flashback så hon kan gå vidare men ack så fel man hade, istället blir man påhoppad av hobby astronomer och kallad plattis, nåväl skitsamma, jag ber om ursäkt ska inte ställa fler frågor, ni tar ju uppenbarligen det hela personligt.

Du vill få hjälp med att slå hål på teorin om att jorden är platt?

Hela tråden är full med bevis för att jorden inte är platt. Ett axplock (det finns fler):
- Polstjärnans vinkel över horisonten
- Stjärnhimlens rotation på södra resp norra halvklotet
- Halvmånens lutning på olika breddgrader
- Att saker försvinner ned under horisonten
- Det faktum att vi hittar på jorden och därmed känner till dess utseende och form.
- Skuggornas längd på olika breddgrader
- moderna navigationssystem visar att jorden roterar

Om du är seriös med att få argument för att jorden omöjligen kan vara platt föreslår jag att du läser tråden.
Citera
2022-08-26, 15:37
Medlem
Citat:

Förlåt, men vad kan du förvänta dig när du upprepar exakt vad alla plattis använder som argument. Insåg du inte att det jag skrev slår hål i teorin om Antarktis som din bekant kom på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in