2022-08-26, 10:15
Medlem
Hur är det att växa upp med en eller två föräldrar som är autistiska? Någon som har egna erfarenheter av detta?
Citera
2022-08-26, 10:17
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Hur är det att växa upp med en eller två föräldrar som är autistiska? Någon som har egna erfarenheter av detta?

Asdåligt. man blir blockerad från verkligheten. Man börjar faktiskt tro att allas föräldrar är så. Man blir lätt sexuelltöverkörd av dem. Om du är autistisk skaffa då fan inte barn med en annan autistisk invalid. Tack! Mvh sprut
Citera
2022-08-26, 10:20
Medlem
VitaValter308s avatar
Själv tycker jag det är fantastiskt! Älskar båda mina föräldrar även om de båda tyvärr sitter i rullstol och rör sig någorlunda som han Flynn från bb. Förstår tyvärr inte så mycket av vad de säger, så språk har varit en utmaning, då deras Svenska är under all kritik. De sluddrar och stammar i varje mening vilket kan bli irriterande.

- Yours truly, Valter
Citera
2022-08-26, 10:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
Asdåligt. man blir blockerad från verkligheten. Man börjar faktiskt tro att allas föräldrar är så. Man blir lätt sexuelltöverkörd av dem. Om du är autistisk skaffa då fan inte barn med en annan autistisk invalid. Tack! Mvh sprut
Det fetade - kan du förklara vad du menar med det?
Citera
2022-08-26, 11:02
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fetade - kan du förklara vad du menar med det?
Autistiska människor har i min erfarenhet ovanligt hög sexuell drift. Eftersom deras tankesätt är så extremt annorlunda så har dom väldigt svårt att göra rätt val när det gäller känsliga situationer. Ifall du är kåt och du har ett barn så finns det en chans att du inte ser något fel med att göra något med barnet.
Kanske bara jag som upplevt detta? Finns en risk att det är så då jag kommer från extrema WT förhållanden..
Citera
2022-08-26, 11:14
Medlem
Måste vara hemskt, det är en mardröm att behöva interagera med autister.

Tänk dig att behöva göra det nästan all vaken tid .
Citera
2022-08-26, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
Autistiska människor har i min erfarenhet ovanligt hög sexuell drift. Eftersom deras tankesätt är så extremt annorlunda så har dom väldigt svårt att göra rätt val när det gäller känsliga situationer. Ifall du är kåt och du har ett barn så finns det en chans att du inte ser något fel med att göra något med barnet.
Kanske bara jag som upplevt detta? Finns en risk att det är så då jag kommer från extrema WT förhållanden..
Ok. Tack för svar.
Jag har inte hört om just det men det känns sannolikt att det kan vara en förhöjd risk eftersom autistiska kan vara gränslösa och ha svårt att se utanför sig själva.
Citera
2022-08-26, 12:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är hemskt. Vad du än tar dig för, så gör det föräldern frustrerad och arg. Du kan inte vara som ett vanligt barn eller tonåring, för du är tvungen att bli någon sorts minivuxen som svarar upp till den autistiske förälderns förväntningar.
Föräldern ser inte dina behov, och märker till exempel inte om du är ledsen, förrän du börjar gråta. Och då blir autistföräldern så sensoriskt överbelastad att allt fokus ligger på att få tyst på dig, när fokus borde ha legat på att trösta.
Citera
2022-08-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är hemskt. Vad du än tar dig för, så gör det föräldern frustrerad och arg. Du kan inte vara som ett vanligt barn eller tonåring, för du är tvungen att bli någon sorts minivuxen som svarar upp till den autistiske förälderns förväntningar.
Föräldern ser inte dina behov, och märker till exempel inte om du är ledsen, förrän du börjar gråta. Och då blir autistföräldern så sensoriskt överbelastad att allt fokus ligger på att få tyst på dig, när fokus borde ha legat på att trösta.

Skriver du utifrån egen erfarenhet?
Citera
2022-08-26, 12:54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Skriver du utifrån egen erfarenhet?

Ja, det gör jag.
Citera
2022-08-26, 14:29
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Låter mer som någon med NPD.
Citera
2022-08-26, 17:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Helst med ingen annan heller. Borde tvångssteriliseras.
Varför det?
Om ett barn har två föräldrar som kompletterar varandra så borde det knappast spela någon större roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in