Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
SE kan inte veta vad GS och AH sagt i förhör. Så jag har svårt att dela den spekulationen.
SE var förstås förbannad på den klumpige och burduse Anér.
Han förstörde sina väl berättigade frågor genom att börja anklaga SE. Jag hade mer än gärna sett svaren på de frågorna, men Anér klantade bort det hela.
(Lite intressant hur diskussionerna kring detta brev diskuteras här inne. Det är förstås bara SE som anklagas
På vilket sätt verkar det som att Anér stämt av med Windén ang. SE?
Är det brevet du menar då eller annat?
Tillbaka till vittnet som SE säger sig ha överhört, så ser jag som sagt inget som omöjliggör detta.
Det är spekulationer om tider, men ser inget som utesluter detta. Det är snarare med Windéns uppgift och iver att larma ut signalement än mer troligt att SE har rätt(sett och hört) detta samtal. Och som sagt kronologiskt i SE's historia så går ju detta in.
Och som GM, så har han annars sådan tur att hans lögner prickar in saker han inte borde ha en aning om. (i det fall han nu inte var en återkommande GM).
Annars rätt vanskligt att ljuga och chansa om detta när han redan med andra uppgifter placerat sig på mordplatsen. Det är så jag ser på det.
Det är inte ofta du överraskar negativt med att inte vara insatt, MOP-spanaren.
Men plötsligt händer det!
Nej du, det var AH och GS som vreden brann inför, och det under flera år. Anér var bara ett tillfälligt blipp på radarn. SE säger nämligen, tvärtemot ditt antagande, i "Skydd & Säkerhet": "I senare förhör och i den rättsliga processen har varken undersköterskan eller hennes sällskap någon minnesbild av att jag skulle ha varit där på Sveavägen och att vi skulle ha samtalat."
Angående GS så är det skillnaden i beskrivning av LP: GS "fullständigt hysterisk" och "ingen kontakt med henne" vs SE "behärskat chockad" och "pratade med henne om signalementet". Han blev ju pressad på det under rättegången, och GS undergrävde hans trovärdighet.
Direktangrepp av GS mot Skandiamannen här, "tokeri" och "en så kallad elefant som har agerat":
https://youtu.be/9eoYLXxUdis?t=542
Skandiamannen kokade av ilska i brevet till Anér några månader senare, och även två år senare i intervjun.
Nej, det kan inte vara när Windén springer iväg för att larma ut signalementet. Det är innan ambulansen dyker upp, och allt det som händer i samband med det. Hela den biten missar ju SE. Han befinner sig då, enligt egen utsago, inne på Tunnelgatan.
Nej, ok! Anér kanske inte hade stämt av direkt, men han säger ändå följande: "varken polismannen eller mannen i kön säger sig ha hört talas om något sådant signalement, och polismannen, som alltså är klart identifierad, säger sig aldrig ha talat med dig".
MOP-formen ser dessvärre ut att vara lite dalande när det gäller "Stickans" forumadvokater.
Dags att lägga sig i träningsläger inför när de verkliga essen i rockärmen landar?