2022-08-25, 17:23
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
WhataboutRussia...
Jag skiter i Russia. Jag bor i ett Europa som håller på att gå under.
Och allt beror på att man i 8 år gett bort sina pengar och vapen till ett helruttet land vid namn Ukraina.
Och det kommer väst att fortsätta med "to the bitter end".
Det är fanimej skandal.
Dessa politiker är helt sjuka. Folket dvs vi ska betala. Byt ut dom.

I en tråd som handlar om Rysslands anfall på Ukraina är det svårt att bortse från Ryssland. Men jag förstår att ni ryssvänner gärna vill det. Det är USA, EU, NATO och kanske Ukraina som är ansvariga för att Ryssland har anfallit Ukraina. Ryssland har inget med det att göra. Jo jag tackar. Är ju så dumt att klockorna stannar.
Citera
2022-08-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Det började så här; Varpå jag svarade; och nu kommer alltså detta;
Det verkar som om Krimfrågan helt föll bort för att ersättas av dina teorier om Donbass. Nu får du ta och koncenterera dig en stund och besvara mig om Krimsituationen- eller inte... för det var just den jag ville tala med dig om. Kanske jag har anledning att säga något om Donbass men då återkommer jag med rakt och tydligt besked därom.
Det finns varken anledning eller möjlighet att dra hela bakgrunden varenda gång någon ny person frågar, de här sakerna har förklarats dussintals gånger i tråden senaste halvåret.
Citera
2022-08-25, 17:26
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
"Analysts attribute the strong performance of the ruble to the Kremlin’s aggressive measures to keep cash from leaving the country as well as to the surging prices in oil and natural gas."
översatt:
Citat:
Analytiker tillskriver rubelns starka prestanda till Kremls aggressiva åtgärder för att hindra kontanter från att lämna landet samt till de stigande priserna på olja och naturgas.
Precis så som jag berättade i ett tidigare svar där vi talade om saken- den postningen borde finnas strax här ovan denna postning.
Citera
2022-08-25, 17:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
USAs vapen och pengar kommer ju bli ganska menlösa när Ukrainas arme börjar ta slut.

Jaha, och när sker det ? När är Rysslands segermarch på Kievs gator ? Sen i Juni får jag inte svar på detta ifrån "pro ryssland" folk i tråden.

Så jag frågar dig : När är Ukraina slut, och hissar den vita flaggan ?
Citera
2022-08-25, 17:30
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det finns varken anledning eller möjlighet att dra hela bakgrunden varenda gång någon ny person frågar, de här sakerna har förklarats dussintals gånger i tråden senaste halvåret.
Absolut- grejen var att du endast såg EU, USA och Kiev som aktörer vad det gällde Krim men du vet mycket väl att det fanns en annan fuling med i den historien- faktiskt är det som så att denne fuling är Ryssland som invaderade halvön. Du vet mycket väl detta men låtsades som om det handlade om annans ageranden. Ännu en gång; Ryssland har inte ett skit att göra på Krim, de skall inte ens förhandla om Krim eftersom det endast och allenast är Ukrainas sak att besluta om.
Citera
2022-08-25, 17:30
Medlem
donald12s avatar
Intressant samtal där orchen berättar att alla är skadade o de är omringade av Ukrainare o att han är "fucked"

Last Phone Call From Encirclement - Wife Is Begging Russian Soldier To Go Back Home

https://youtu.be/PaAdoWNJEs0
Citera
2022-08-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Absolut- grejen var att du endast såg EU, USA och Kiev som aktörer vad det gällde Krim men du vet mycket väl att det fanns en annan fuling med i den historien- faktiskt är det som så att denne fuling är Ryssland som invaderade halvön. Du vet mycket väl detta men låtsades som om det handlade om annans ageranden. Ännu en gång; Ryssland har inte ett skit att göra på Krim, de skall inte ens förhandla om Krim eftersom det endast och allenast är Ukrainas sak att besluta om.
Ukrainas trupper och skepp lossade inte ett skott för att försvara Krim under de där veckorna i mars 2014. Man drog sig lugnt tillbaka. Invasion?
Citera
2022-08-25, 17:35
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
"Analysts attribute the strong performance of the ruble to the Kremlin’s aggressive measures to keep cash from leaving the country as well as to the surging prices in oil and natural gas."

Kallas "Dutch disease". Hög kurs pga höga priser på olja o gas får stora negativa konsekvenser för andra sektorer.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dutch_disease
Citera
2022-08-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Är det inte på ett sätt hemskare att ryska armén äter upp ukrainska folkets hundar?

Grisar gör ju ändå vad de gör efter att ryssarna varit där och ödelagt en vanlig familj.

https://youtu.be/0JSp6TfHuuQ

Den sanktionerade Graham försöker åter igen sprida en negativ bild av Ukraina på Rysslands bekostnad. I Sverige går vi inte på det, så länka dina grisar om efter annat. Jag kommer kontra i varje inlägg gällande grisarna från Ryssland som väljer att äta hund även fast de har mat från den ryska militären.

Jag länkade till det där för en del Nato-fjantar här tycks tro att det här kriget är någon slags söndagsskoleutflykt eller safari där vite mannen skjuter infödingar.

Ödelagt en vanlig familj? Det fanns 92.000 grisar på den farmen och det verkar som en hel del blivit räddade. Men många verkar det vara som är utsläppta...

För övrigt tror jag det är mycket ovanligt med "vanliga" bönder i östra och centrala delarna av Ukraina utan det mesta bra åkermark verkar vara bolagsägt och dessutom nu säljas utomlands. En bonde jag såg intervjuas i Cherson tyckte han var småbonde - han hade "bara" 1000 hektar åker.

Tycker faktiskt den här Graham Philips verkade lite äcklad och med all rätta rädd. En hungrig kannibalgris är nog inte att leka med. :-)
Citera
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukrainas trupper och skepp lossade inte ett skott för att försvara Krim under de där veckorna i mars 2014. Man drog sig lugnt tillbaka. Invasion?
Semantik. Ryssland har besatt Krim och håller halvön trots Ukrainas protest därom. Stöld, ockupation, invasion- kalla det vad fan du vill. Ryssland har inte där att göra, Krim är Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
I en tråd som handlar om Rysslands anfall på Ukraina är det svårt att bortse från Ryssland. Men jag förstår att ni ryssvänner gärna vill det. Det är USA, EU, NATO och kanske Ukraina som är ansvariga för att Ryssland har anfallit Ukraina. Ryssland har inget med det att göra. Jo jag tackar. Är ju så dumt att klockorna stannar.
Jo det är så jävla skevt hur de resonerar,,men tyvärr verkar detta synsätt florera i ryssvärden,, de har Helt enkelt rätt att med våld o vapen ödelägga,
Citera
2022-08-25, 17:37
Medlem
Hegamons avatar
Kablarna till kärnkraftverket i Zaporizjzja är avsprängda. Så nu leverera inte kärnkraftverket någon el till de större städerna i området.

Är det inne på kärnkraftsområdet som kablarna blivit avsprängda? Avsiktligt eller oavsiktligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in