2022-08-24, 18:23
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
e-vitamin kommer ifrån olika vape produkter som "vape liquids" och liknande, inte ifrån gräset själv.

När du vejpar kan du sätta temperaturen själv, personligen gillar jag 195 grader, eftersom det frigör ordentlig med ånga, men det blir ingen smak av bränt.

Röker spliffar med, men orka röka 2g för en joint hela tiden.

Jag röker inte cigg, så vape är perfekt.

Edit: Vilken temperatur tror du att spliffen brinner i, över eller under 200grader?

Tydligen är det du som är en idiot.
Eld är väl bra mycket mer än 200 grader? Jag vejpar på 180-221.

Jag röker spliffar bög, ca 0.3 per spliff cuz.
Citera
2022-08-24, 18:32
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Eld är väl bra mycket mer än 200 grader? Jag vejpar på 180-221.

Så varför jiddrar du, du sitter själv och suger i dig alla skadliga ämnen + allt skit ifrån dina cigaretter.

Citat:
Jag röker spliffar bög, ca 0.3 per spliff cuz.

Slampa, lycka till med döden i cancer och kol.
Citera
2022-08-24, 23:19
Medlem
Citat:
När marijuana hettas upp till jag tror 200 grader så frigör blommorna enorma mängder E-vitamin som i vanliga fall förbränns när man röker på riktigt. Rök på riktigt era jävla losers så kanske ni inte får kol i förtid.

Det där var något nytta för mig. Kan du hänvisa till någon källa som beskriver detta närmare? Ingen vill få kol!

Varför anser du att någon som vejpar (eller vad man nu ska kalla detta för) losers? Man kan väl gilla olika?
Citera
2022-08-25, 01:38
Bannlyst
Man blir inte hög när man vejpar så därför vejpar man inte. Man laddar bongen eller röker joint, inte spliff som någon svennefitta
Citera
2022-08-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Man blir inte hög när man vejpar så därför vejpar man inte. Man laddar bongen eller röker joint, inte spliff som någon svennefitta
Mitt nuvarande tillstånd motbevisar ditt påstående om att man inte bli bättre på hög på vejp
Citera
2022-09-10, 13:37
Medlem
Är det riskfritt att skicka en vaporizer till Tyskland för lagning?

Jag köpte en Crafty+ vaporizer från en svensk distributör. Nu har batteriet slutat att fungera. Jag kontaktade Storz & Bickel och de säger att garantin fortfarande gäller, men den kan bara lagas av dem.
Då måste jag sända vaporiseraren till Tyskland. De kommer då att laga den gratis, rengöra den och skicka den tillbaka hit. Jag är orolig för att den fastnar i tullen.

Vaporiseraren är fullt laglig, men om jag inte rengör den tillräckligt väl, så kanske tullens hundar markerar den. Vad ska jag göra? Vaporiseraren kostade 2500 kr och fungerade väldigt bra, förutom batteriet. Går det att rengöra vaporiseraren tillräckligt väl för att ska bli riskfritt att skicka den fram och tillbaka till Tyskland?
Citera
2022-09-10, 13:44
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarVarningsson
Jag köpte en Crafty+ vaporizer från en svensk distributör. Nu har batteriet slutat att fungera. Jag kontaktade Storz & Bickel och de säger att garantin fortfarande gäller, men den kan bara lagas av dem.
Då måste jag sända vaporiseraren till Tyskland. De kommer då att laga den gratis, rengöra den och skicka den tillbaka hit. Jag är orolig för att den fastnar i tullen.

Vaporiseraren är fullt laglig, men om jag inte rengör den tillräckligt väl, så kanske tullens hundar markerar den. Vad ska jag göra? Vaporiseraren kostade 2500 kr och fungerade väldigt bra, förutom batteriet. Går det att rengöra vaporiseraren tillräckligt väl för att ska bli riskfritt att skicka den fram och tillbaka till Tyskland?

Om nu oturen skulle vara framme och droghundar markerar den så går dom ju ändå bet om dom öppnar paketet, eftersom vap:en är laglig. Att den sen innehåller spår av droger är ju knappats något tullen är intresserade av, dom är ju ute efter att hitta narkotika…inte spår av det.
Dom kan ju inte heller bara ta den ifrån dig som nåt slags egensnickrat straff.
Du kan ju liksom ha köpt den begagnad för att röka annat än droger.
Citera
2022-09-10, 14:01
Medlem
SMART4SSs avatar
Plocka isär den själv och rengör samt byt batteri, batteriet bör inte kosta mer än någon femhundring säkert runt 2-300:- och du slipper dödsknarksnojjor efter att du skickat iväg den.
Citera
2022-09-10, 15:11
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Plocka isär den själv och rengör samt byt batteri, batteriet bör inte kosta mer än någon femhundring säkert runt 2-300:- och du slipper dödsknarksnojjor efter att du skickat iväg den.
Detta. Om du är lite händig köper du ett litet kit (typ iFixit eller liknande) och byter batteriet själv. Finns säkert guider på nätet, Storz & Bickel är ganska stora. Bra skill att kunna, jag bytte nyligen batterierna i min skäggtrimmer. Finns så mycket prylar med inbyggda batterier nuförtiden men själva batterierna är oftast inte så svåra att få tag på, det är standardgrejor.
Citera
2022-09-10, 21:52
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd ” Är det riskfritt att skicka en vaporizer till Tyskland för lagning?” sammanfogad.

/Moderator

Citera
2022-09-11, 11:23
Medlem
Är magicvaporizers.se pålitliga? Rekommendation bra vape för grönt? Letar inte efter skräp/för billig.
Citera
2022-09-14, 21:34
Medlem
Facket.forsakrars avatar
Har tänkt att införskaffa mig en vaporizer men har ingen koll alls på vad som är bra och inte.

Viktigaste är att den ska få bort så mycket doft som möjligt. Några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in