2022-07-10, 18:22
Medlem
Vanligt att testare använder argumentet producerar tjock ånga. Det är ett bullshitargument. De vita molnen i videorna är rök.
Citera
2022-07-11, 00:07
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Dessutom har den ett utbytbart standardbatteri, vilket är mycket bra.

Verkligen, känner starkt för utbytbara batterier.
Citera
2022-07-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Har i nuläget en dynavap. Den är ok men är ute efter nåt bättre och bekvämare. Har tidigare haft en arizer EQ och den var värdelös. Dynavapen är vassare än arizer EQ men inte tillräckligt för att jag skall vara nöjd. Vad har ni för rekommendationer på vape för att röka gräs bra och bekvämt? En redig vape man verkligen kan ersätta jollar med. Har obegränsad budget.

Har själv en Dynavap, en Arizer Go samt Arizer EQ. Jag var också missnöjd med EQn till en början men efter att ha hittat ett sätt som funkar för mig är den med hästlängder den bästa av mina vapes. Tricket för min del är att köra elbow-pack (googla om du inte vet vad det är) samt att vejpa direkt från den grejen där man normalt sett fäster ballongerna, dvs ingen slang eller något annat skit. (Jääävlar vad slangen luktade mkt weed efter bara en använding, inte diskret någonstans!). Jag tar bort örtmaterialet från värmekällan mellan varje bloss vilket innebär minimalt med lukt samt ingen passiv förångning. En laddning brukar räcka till ca 12-15 bloss. Startar på 165° och höjer med 10° var 4:e bloss ungefär, slutar alltid på 195°. Funkar super and I´m loving it!

Edit: Såg nu att du inte verkar ha kvar din EQ men för alla andra som funderar på den, stark rekommendation från SvenOve!
Citera
2022-08-24, 17:40
Medlem
Varför vejpar inte alla?

Jag tror alla som testar att vejpar gräs istället för att röka det uppfattar hela upplevelsen som otroligt positiv!
Trevligare rus, "ingen" lukt, lättare att dosera och att gräset räcker 3ggr så länge är bara några av fördelarna!

Ni som testat båda och fortfarande rullar - varför?
Ni som gått över till vejp - varför?
Citera
2022-08-24, 17:41
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Vejp innehåller asmycket e-vitamin och pajjar lungorna så du kan ju fara åt helvete.
Citera
2022-08-24, 17:44
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurkenLurken
Jag tror alla som testar att vejpar gräs istället för att röka det uppfattar hela upplevelsen som otroligt positiv!
Trevligare rus, "ingen" lukt, lättare att dosera och att gräset räcker 3ggr så länge är bara några av fördelarna!

Ni som testat båda och fortfarande rullar - varför?
Ni som gått över till vejp - varför?
Gillar att röka så som marijuana ska rökas: JOINT
Citera
2022-08-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Vejp innehåller asmycket e-vitamin och pajjar lungorna så du kan ju fara åt helvete.

Du pratar om vejps med cartridges, TS verka prata om den typ som hettar upp buds/hasch.

Har använt bägge typerna men föredrar att rulla helt enkelt.
Senast redigerad av daTkonshens 2022-08-24 kl. 17:51.
Citera
2022-08-24, 17:52
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:

Hur stoppar dom e-vitamin i min "Dynavap", "Flowermate", eller min "Volcano"?
Citera
2022-08-24, 18:10
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Du pratar om vejps med cartridges, TS verka prata om den typ som hettar upp buds/hasch.

Har använt bägge typerna men föredrar att rulla helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Hur stoppar dom e-vitamin i min "Dynavap", "Flowermate", eller min "Volcano"?
När marijuana hettas upp till jag tror 200 grader så frigör blommorna enorma mängder E-vitamin som i vanliga fall förbränns när man röker på riktigt. Rök på riktigt era jävla losers så kanske ni inte får kol i förtid.
Citera
2022-08-24, 18:11
Bannlyst
För att en joint är en så mycket bättre känsla.
Citera
2022-08-24, 18:16
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
När marijuana hettas upp till jag tror 200 grader så frigör blommorna enorma mängder E-vitamin som i vanliga fall förbränns när man röker på riktigt. Rök på riktigt era jävla losers så kanske ni inte får kol i förtid.

e-vitamin kommer ifrån olika vape produkter som "vape liquids" och liknande, inte ifrån gräset själv.

När du vejpar kan du sätta temperaturen själv, personligen gillar jag 195 grader, eftersom det frigör ordentlig med ånga, men det blir ingen smak av bränt.

Röker spliffar med, men orka röka 2g för en joint hela tiden.

Jag röker inte cigg, så vape är perfekt.

Edit: Vilken temperatur tror du att spliffen brinner i, över eller under 200grader?

Tydligen är det du som är en idiot.
Citera
2022-08-24, 18:18
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Varför vejpar inte alla?" sammanfogad /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem