Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
"utan större ansträngning" är en åsikt.
Sen får man ju förhålla sig till en vettig anledning för SE att ta denna väg, samt att Mårten säger att LOP går innan mannen.
Och man vet inte när LOP går. Därför tycker jag det är bättre att skippa tider och tänka sträcka, LOP kontra SE.
Absolut, det är subjektivt. Men jag vet skillnaden mellan springa och gå.
Mitt inlägg gäller inte om detta är logiskt eller troligt, det är upp till var och en att avgöra.
Detta rör frågan om TPs påstående om det gick att starta efter makarna Palme kl 23.15 (den tid som TP tog från GRK) och nå stämpelklockan 23.19 utan problem. Vilket är det första som måste kontrolleras innan man idiotförklarar teorin. Det har inte gjorts på korrekt sätt av de som presenterat mätningarna.
Ja, självklart, man måste tänka sträckorna för båda till en specifik punkt där de möts, för att bestämma deras respektive hastigheter. Det finns egentligen ingen gräns för hur sakta man kan gå, däremot uppåt hur fort en människa kan röra sig. Man måste rimlighetsbedöma. Som jag säger så funkar det inte om starten skedde 23.17, då skulle SE i form av Grandman inte hunnit till stämpelklockan i tid utan att springa. Startade dom t ex 23.12 blir hastigheten orimligt låg för Palme osv.
Problemet är att vi inte vet när dom startade, eller hur dom rört sig momentant. Om vi inte vet det, hur kan vi då veta att det är omöjligt? Vi vet bara med säkerhet hur lång tid det tar att gå utan att dra benen efter sig till dörrarna jag beskrev.