2022-04-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jag provar nu på formuler. Fungerar utmärkt. Märkligt ändå.
Att det brukar funka på dag/natt på min vu +. Då provar jag att köra både via favoritlistan samt via ett plugin som heter xstreamity.

Startade dom inte alls i din VU+?
Citera
2022-04-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Startade dom inte alls i din VU+?
Jo dem startar men streamen stoppar ca 1 min in.
Citera
2022-04-21, 23:46
Medlem
Verkar som någon vod-server med äldre avsnitt på gick ner precis. De nya avsnitten funkar på alla serier jag snabbt testade nu men inte avsnitt från tidigare säsonger
Citera
2022-04-21, 23:53
Medlem
Jag har n1 och har epg på typ 3 kanaler. Går det att få till epg på alla kanaler? Kör en lg tv med ssiptv appen.
Citera
2022-04-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bralthcarbuk
Verkar som någon vod-server med äldre avsnitt på gick ner precis. De nya avsnitten funkar på alla serier jag snabbt testade nu men inte avsnitt från tidigare säsonger

En större server med mestadels äldre serier men även vissa nyare kommer formateras nu.
Räkna med 2 dagar innan den är klar.
Citera
2022-04-22, 00:01
Medlem
Citat:
En större server med mestadels äldre serier men även vissa nyare kommer formateras nu.

Tack, snabbt svar! Får bingea något annat inatt bara 😉
Citera
2022-04-22, 14:00
Medlem
Inanimateds avatar
Ljudet på V Sport Motor FHD och HD på N1 ligger efter 2-3 sekunder lagom till helgens F1
Visserligen funkar liveeventkanalen men vore nice att få igång ljudet rätt på V Sport Motor då dessa sändningar är skarpare än Viaplay-streamen på eventkanalen.
Citera
2022-04-22, 19:48
Medlem
Dear customers - On behalf of the entire Nordic One Team. We want to thank you for your loyalty & patience with us as we have successfully moved our service onto a new very stable core. There was some issues after, but that is normal after such a big move. We have taken the time to fine tune everything to the new core and we require a few more days to fully configure and fine tune everything. We are a big team and we've been doing this for a long time, we know what we are doing and ask that you trust us in the work we do. As a reward, we will extend all our customer lines with 1 month for free starting next week. Thank You For Your Understanding.
Citera
2022-04-23, 01:35
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:

Att formatera diskar tar inte sådan tid. Varför ljuga?

Dock väldigt uppenbart att @instagam inte kan något om datorer.
Senast redigerad av xavi8222 2022-04-23 kl. 01:40.
Citera
2022-04-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Att formatera diskar tar inte sådan tid. Varför ljuga?

Dock väldigt uppenbart att @instagam inte kan något om datorer.
Ok. So If there is 20 tb of data on this server.
20 tb of data first has to be transferred FROM this server, after that the server has to be formated. When that is done, 20 tb of data has to be transferred back to the server and then all has to be synced back to the core.

So in my opinion you are the one with 0 knowledge.

Without spilling to much info, instagam is the one with most accurate info here. Most of you are just speculating without knowledge.
Citera
2022-04-23, 02:12
Medlem
Kör GSE IPTV genom en AppleTV kopplad till Bahnhofs fiber
Funkat bra och inget att klaga på tills nyligen.
Har lagt in "min" inloggning flera gånger men hittar ingen kontakt med servern
Kör jag GSE på mobilen via Telenor 4G så funkar allt som vanligt
Har även testat med Telia fiber som ISP och då funkar det genom GSE och AppleTV

WTF kan det vara?
Bahnhof spärrar väl inte några IP-adresser, eller?
Citera
2022-04-23, 07:49
Medlem
Då jag försöker ansluta till en relativt etablerad tjänsts portal får jag aldrig kontakt med deras server (timar ut) när man ska ansluta till portalen eller linen, det går endast via VPS protection som ju är långsammare. Provat via VLC på datorn, samt tivimate flera ggr. Adressen är testad av providern flera ggr (via olika appar) och fungerar felfritt enligt honom och jag litar på honom. Det känns nästan som att jag är blockad på något sätt, men det känns väldigt långsökt att det skulle vara fallet då allt i övrigt fungerar.

Någon som har en idé om vad det kan röra sig om?

Obs. att jag aldrig haft detta problem tidigare (bor i Sverige, sitter på 100mbit) och detta fungerade för 4 månader sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in