2022-08-23, 09:28
  #5281
Medlem
Jag har en Tvip 605.
Har en fråga: Normalt sett så när man har i läge där man bläddrar kanaler och har förhandsvisning,när man byter kanal,då ser man vad som visas på kanalen(epg) under förhandsvisn.Nu visar den epg bara på ett fåtal kanaler i det läget.Trycker jag däremot höger på fjärren(tv guide) då syns det vad som visas just då oavsett kanal.Är det något man kan fixa via någon inställning?
Har en av dom stora lev.
Citera
2022-08-23, 17:54
  #5282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Jag har en Tvip 605.
Har en fråga: Normalt sett så när man har i läge där man bläddrar kanaler och har förhandsvisning,när man byter kanal,då ser man vad som visas på kanalen(epg) under förhandsvisn.Nu visar den epg bara på ett fåtal kanaler i det läget.Trycker jag däremot höger på fjärren(tv guide) då syns det vad som visas just då oavsett kanal.Är det något man kan fixa via någon inställning?
Har en av dom stora lev.

Edit: Fått reda på att det beror på DDoS-attacken,tar nån dag innan epg:n är igång igen.
Citera
2022-08-23, 20:23
  #5283
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ja, om man lever med tron att någon iptv-tjänst kommer vara helt 100 procentigt felfri så då är det lika bra att börja samla frimärken istället.

Krävs inte mycket för att fatta att alla tusentals filmer/serier och kanaler kommer att kunna strula.

Sen finns det såklart de som bara ska gnälla för gnällandets skull.
"Buhu.... HD-versionen av en kanal funkar inte."
Fast FHD gör det .

Det kan jag inte påstå att jag gör, jag har förståelse för att det kan lagga och strula lite då och då men för mig är det konstant. Ja så är det, jag kan se på TV4 på både SE & HD (Skiter i FHD) och det går inte att se på då det laggar konstant. Jag tycker att en sådan jävla självklar kanal ska funka. Jag ska inte behöv starta om min router 3 gånger om dagen bara för de tycker att felet ligger hos mig. Jag tror tyvärr att min leverantör har för taskiga servrar eller taskig lina.... eller rent av för många kunder i förhållande till viken hårdvara man har.

Jag har 250/100 lina där allt är kablat till enheterna och jag vet att det inte är den det beror på, det är omöjligt!
Citera
2022-08-23, 21:04
  #5284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Det kan jag inte påstå att jag gör, jag har förståelse för att det kan lagga och strula lite då och då men för mig är det konstant. Ja så är det, jag kan se på TV4 på både SE & HD (Skiter i FHD) och det går inte att se på då det laggar konstant. Jag tycker att en sådan jävla självklar kanal ska funka. Jag ska inte behöv starta om min router 3 gånger om dagen bara för de tycker att felet ligger hos mig. Jag tror tyvärr att min leverantör har för taskiga servrar eller taskig lina.... eller rent av för många kunder i förhållande till viken hårdvara man har.

Jag har 250/100 lina där allt är kablat till enheterna och jag vet att det inte är den det beror på, det är omöjligt!

Om det alltid laggar för dig på de olika versionerna av kanalerna så bör det ligga hos dig.
Olika källor till de olika upplösningarna.

Om du testar på din mobil och kör med mobilens mobildata (4G) istället för ditt wifi, hur funkar det då?

Nu vet jag såklart inte vilken leverantör du har, men de större lär inte ha problem med TV4 hela tiden och på alla versionerna av den.


Du kan ju ha 1000/1000 på din fiber men felet kan ju ändå ligga hos dig.
Att andra tjänster funkar spelar ingen roll för tex Netflix, YouTube och andra tjänster har inte sina servrar på samma ställen som din IPTV-leverantör.

Olika vägar fram på internet för att komma till din iptv.
Citera
2022-08-24, 03:46
  #5285
Medlem
LazerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilguun
Nån som har tvip605 boxen och har haft problem med?Så som konstant reloading med kanalerna och hoppar till menyn när man tittar nåt från VOD?Isf,vad är lösningen?

Har samma problem.
Löste fabriksåterställning problemet?
Citera
2022-08-24, 04:03
  #5286
Medlem
LazerXs avatar
Är inte nöjd med tvip605 boxen. Önskar förslag på bättre box. Vet att det diskuterats tidigare i tråden men hittar inte dit nu.
Gärna box med överskådligare menyer ungefär som i Duplexappen där man kan se miniatyrer på de VOD-filmer och serier som finns tillgängliga.
Citera
2022-08-24, 07:04
  #5287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Är inte nöjd med tvip605 boxen. Önskar förslag på bättre box. Vet att det diskuterats tidigare i tråden men hittar inte dit nu.
Gärna box med överskådligare menyer ungefär som i Duplexappen där man kan se miniatyrer på de VOD-filmer och serier som finns tillgängliga.

Jag har också Tvip 605.Bra bild osv,osv.
Har även Formuler Z10 Pro Max, vilken jag kan starkt rekommendera.Lättsam att navigera,snabba kanalbyten osv.Dessutom en Androidbox så man kan installera de appar man vill ha.
Citera
2022-08-24, 07:46
  #5288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Är inte nöjd med tvip605 boxen. Önskar förslag på bättre box. Vet att det diskuterats tidigare i tråden men hittar inte dit nu.
Gärna box med överskådligare menyer ungefär som i Duplexappen där man kan se miniatyrer på de VOD-filmer och serier som finns tillgängliga.

Formuler GTV eller Nvidia Shield med appen Tivimate.
Bättre än så blir det inte.
Citera
2022-08-24, 14:08
  #5289
Medlem
libanesas avatar
Någon som vet om DAZN PPV brukar sändas på IPTV? Eller får man betala för det på deras hemsida istället?
Citera
2022-08-24, 15:44
  #5290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libanesa
Någon som vet om DAZN PPV brukar sändas på IPTV? Eller får man betala för det på deras hemsida istället?

Finns ju flera länder som har Dazn kanaler.
Vilket evenemang menar du?
Citera
2022-08-24, 16:31
  #5291
Medlem
libanesas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Finns ju flera länder som har Dazn kanaler.
Vilket evenemang menar du?
KSI vs Svarmz PPV boxing event
Citera
2022-08-24, 18:54
  #5292
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om det alltid laggar för dig på de olika versionerna av kanalerna så bör det ligga hos dig.
Olika källor till de olika upplösningarna.

Om du testar på din mobil och kör med mobilens mobildata (4G) istället för ditt wifi, hur funkar det då?

Nu vet jag såklart inte vilken leverantör du har, men de större lär inte ha problem med TV4 hela tiden och på alla versionerna av den.


Du kan ju ha 1000/1000 på din fiber men felet kan ju ändå ligga hos dig.
Att andra tjänster funkar spelar ingen roll för tex Netflix, YouTube och andra tjänster har inte sina servrar på samma ställen som din IPTV-leverantör.

Olika vägar fram på internet för att komma till din iptv.

Jag håller inte med :-)

Jag tror inte att det ligger hos mig. När jag använder andra strömming apper så som TV4 Play, SVT Play eller Netflix samt PLEX via en polare så laggar det inte.

Man kan inte köra med mobilen, jag fattar inte varför alla jämför med det så fort man får fel då jag inte tycker att det är samma sak men för info, bilden fryser när jag försöker se på TV4 HD på mobilen via betal app IPTV Pro. Då man inte får prata om leverantörer här så blir det ju svårt MEN jag har tidigare frågat Bahnhof som är min ISP rörande det här då jag googlat och man tidigare skyllt på att det ska ligga hos dom men de säger att det inte har begränsningar eller "spärrar" för IPTV men det kan de ju bara säga att de inte har fast de har det... jag kan ju inte bevisa den motsatsen.

Jag utesluter inte att felet ligger hos med men jag tycker det låter otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in