2022-08-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
enligt materialförteckning s 42 finns endast vapnen från hennes skåp i sovrummet med..

Så med andra ord är infon att han hade vapen i sitt skåp endast trådsanningar. Vem vet, han kanske redan sålt av de/det han hade sen länge sen..
Mycket trådsanningar här.. Även en skottsäker väst har nämts.. Inget polisen noterat heller.
Ingen heller som kunnat påvisa några orgier heller.. Inte att ängeln fanns i Emils liv heller... Inte ens Lasse verkar veta om henne
Kvinnan i moppebilen... Vem var hon?
Var det hon som var orsaken till att Lydia sa till Emil att"han hade förstört allt"?
2022-08-23, 17:11
Medlem
Läs noga raden igen och igen tills den hamnar rätt.

"patrullen anträffar ett flertal vapen i olika vapenskåp inne i bostaden"

När det sedan hamnat rätt i era trollskallar, så kanske ni kan sluta skrika lögnare till andra och inse vem som är det.
2022-08-23, 17:21
Avslutad
I polisbilen in uppger Lydia att Emil en gång försökte hindra henne från att ta sitt eget liv, genom att skjuta sig.

Det förbannade hästgården är återkommande, ekonomisk katastrof, stolt över studierna fast hon inte klarar dem, ligger mycket efter

Hon skriker så att hörselkåpor behövs.

En massa käbbel om att hon är försatt i personlig konkurs sen hästgården.
Hon är hemlös.
Hennes barn är placerade enligt LVU hos Kimmo.

Hon pendlar i humöret, pratar om att Emil pushade henne, asså jag fattar inte att jag skjutit han, mm

Lydia säger att hon försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen under hela livet, men att hon nu sitter där hon sitter.

Är det någon som hittar någonting om ev innehåll i Emils skåp, från fupen?
2022-08-23, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2

När det sedan hamnat rätt i era trollskallar, så kanske ni kan sluta skrika lögnare till andra och inse vem som är det.
Men Lilla Lasse, det står inte så i övrigt. Läs vad jag hänvisat till

Nejmen sedär, en freudiansk felskrivning kanske..
citat" patrullen anträffar ett flertal vapen i olika vapenskåp inne i bostaden, det står i avrapporterings PM 2021-06-19 kl, 01:08

I den andre polismannens avrapporterings PM
2021-06-19 kl, 03:02 står följande citat: Hon lämnar över en kod till vapenskåpet i samband med att hon lastas in i bil för avtransport *563214#, det går till vapenskåpet som står i sovrummet. Det finns ytterligare ett som icke är genomsökt i garaget.

På sidan 12 framgår att jaktvapen hittas i sovrummet.
Det framkommer även uppgifter om att sonen med vänner sett Emils avlidna kropp, en av poliserna känner till Emil, då han jobbar som områdespolis i Bålsta och har kännedom om att Emil hade "grav missbruksproblematik"

Känns som att combat-polisen drog på lite höga växlar i sitt PM.

På sidan 26 i fupen framgår:
I garaget återfanns ett till vapenskåp av liknamde modell som inte gick att öppna med samma kod.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-23 kl. 17:24.
2022-08-23, 17:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

sen kan ju herr bezzerwizzxer läsa noga resten och då se detta
"Hon lämnar över en kod till ena vapenskåpet i samband med att hon lastas in i bil för
avtransport *563214#, det går till vapenskåpet som står i sovrummet. Det finns ytterligare ett
som icke är genomsökt i garaget."

senare detta s 26
"I garaget återfanns ett till vapenskåp av liknande modell som inte gick att öppna med samma
kod. Undertecknad har likt där använt vinylhandskar för att testa kodlåset"

och enligt materialförteckning återfanns ENDAST LYDIAS VAPEN S 42
2022-08-23, 18:00
Avslutad
Det är uppenbart att Lydia vet vad hon ska säga och hur hon ska bete sig. Ofta går det vägen, men det lämnar helt klart funderingar som tåls att tänka på.

S. 65

Hon var väldigt mycket i affekt. Hon mådde väldigt dåligt över det hon hade gjort.
Jag frågade vad som "triggat igång det." Då kom det fram att han slog henne och det kom även fram att han inte ville att hon skulle ta vissa mediciner. Han var väldigt jobbig mot henne. Min subjektiva bedömning var att han verkade begränsa henne. Hon har en diagnos, hon är väldigt impulsiv utifrån ADHD-diagnosen.

Hon går efter de diagnoser som en kollega skrivit in.

Lydia berättade att hon medicinerade med Attentin som är centralstimulantia. Hon sa att orsaken till det var restless legs syndrom, vilket jag tyckte var lite märkligt.

Hon hade inga konkreta suicidplaner, utan hon sa saker i affekt och då skrev jag inte in henne.

Hon beskrev honom som att han verkade kontrollerande. Jag tycker man får en diffus bild eftersom han också verkade kärleksfull.

Hon pratade om suicid men ingenting konkret?
Nej, precis.
När vi pratade medicinering verkade hon ha koll på vad hon behövde och inte. Hon kunde berätta om biverkningar och effekt.....
2022-08-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
citat" patrullen anträffar ett flertal vapen i olika vapenskåp inne i bostaden, det står i avrapporterings PM 2021-06-19 kl, 01:08

2021-06-19 kl, 03:02
står följande citat: Hon lämnar över en kod till vapenskåpet i samband med att hon lastas in i bil för avtransport *563214#, det går till vapenskåpet som står i sovrummet. Det finns ytterligare ett som icke är genomsökt i garaget.

Det framkommer även uppgifter om att sonen med vänner sett Emils avlidna kropp, en av poliserna känner till Emil, då han jobbar som områdespolis i Bålsta och har kännedom om att Emil hade "grav missbruksproblematik"

I garaget återfanns ett till vapenskåp av liknamde modell som inte gick att öppna med samma kod.

Ja jag är säker på att det inte är någon felskrivning. Att polisen hittat Emils vapen och ej tar med det i utredningen är inte så konstigt eftersom han var offret.
Och att dom sen testar Lydias kod på Emils skåp är heller inget konstigt ju.
2022-08-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men Lilla Lasse, det står inte så i övrigt. Läs vad jag hänvisat till

2021-06-19 kl, 03:02 står följande citat: Hon lämnar över en kod till vapenskåpet i samband med att hon lastas in i bil för avtransport *563214#, det går till vapenskåpet som står i sovrummet. Det finns ytterligare ett som icke är genomsökt i garaget.

Nä men precis som Loveangel skrivit, så tror jag betydligt mer på polisen än på det ni skriver.
Och jag tycker också det låter logiskt det dom skriver. För de skriver inte att de ej lyckats öppna Emils vapenskåp. De säger att det ej gick att öppna med den kod som dom fick från Lydia.
Och de hittade flertalet vapen i olika vapenskåp.
2022-08-23, 20:09
Medlem
Citat:
Nä men precis som Loveangel skrivit, så tror jag betydligt mer på polisen än på det ni skriver.
Och jag tycker också det låter logiskt det dom skriver. För de skriver inte att de ej lyckats öppna Emils vapenskåp. De säger att det ej gick att öppna med den kod som dom fick från Lydia.
Och de hittade flertalet vapen i olika vapenskåp.
Jag förstår inte varför det är så viktigt för dig att få fram så mycket negativt om Emil som möjligt?
Vi vet att han hade ett vapen skåp i garaget. Men vad spelar det för roll?
Är du bitter och var du avundsjuk på honom?

Nånting måste det ju vara eftersom du inte ger dig att försöka ge Emil en skuld han inte har

Han är mördad!!!

Tycker du att ni kommer till nån sanning genom denna skuldöverföringen på Emil som ni bedriver?
Vad har hans vapen med mordet och göra. Han har ju inte varit närheten av att ha skjutit nån med sina vapen. det är ju fortfarande Lydia som laddat och kallt avrättat en annan människa.
Det är henne det är fel i huvudet på och dessutom har kvinnan stora missbruksproblem. Det hade du tagit med i beräkningen om du ville veta sanningen!!!
SLUTA BLAIMA EMIL!!
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-23 kl. 20:11.
2022-08-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag förstår inte varför det är så viktigt för dig att få fram så mycket negativt om Emil som möjligt?
Vi vet att han hade ett vapen skåp i garaget. Men vad spelar det för roll?
Är du bitter och var du avundsjuk på honom?

Nånting måste det ju vara eftersom du inte ger dig att försöka ge Emil en skuld han inte har

Han är mördad!!!

Tycker du att ni kommer till nån sanning genom denna skuldöverföringen på Emil som ni bedriver?
Vad har hans vapen med mordet och göra. Han har ju inte varit närheten av att ha skjutit nån med sina vapen. det är ju fortfarande Lydia som laddat och kallt avrättat en annan människa.
Det är henne det är fel i huvudet på och dessutom har kvinnan stora missbruksproblem. Det hade du tagit med i beräkningen om du ville veta sanningen!!!
SLUTA BLAIMA EMIL!!

Ja eftersom du tydligen inte kan läsa, så ursäktar jag dig denna gången.
Jag skyller inte på Emil, jag vill få fram all fakta. Och visst har han varit i närhet att skjuta en människa, han var ju nära att skjuta sig själv som har nämnts i tråden innan. Ja just det, du kunde inte läsa var det ja.
Och varför skulle jag vara avundssjuk och bitter på honom? Har absolut ingen anledning till det.
Och jo, jag vill veta sanningen. Ej skvaller och lögner, för då hade man bara lyssnat på dig och Mumsebullen!
2022-08-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ja eftersom du tydligen inte kan läsa, så ursäktar jag dig denna gången.
Jag skyller inte på Emil, jag vill få fram all fakta. Och visst har han varit i närhet att skjuta en människa, han var ju nära att skjuta sig själv som har nämnts i tråden innan. Ja just det, du kunde inte läsa var det ja.
Och jo, jag vill veta sanningen. Ej skvaller och lögner, för då hade man bara lyssnat på dig och Mumsebullen!
För det första är det inte straffbart att skjuta sig själv!!!!
Och hur kan du veta att han varit närs och skjuta sig
Ja just det. Du har ju lyssnat på Lydias lögner!!
Ta då med i sanningen att Lydia är

En psyksjuk kvinna som söp som en gris! ..
Anses lögnaktig...
Levt på och utnyttjat karlar..
Inte kunnat ha och tagit hand om sina barn(och absolut inte nu!)
missbrukat sen 9års ålder...
Har skulder upp över öronen...
Varit med vid rån VÄLDIGT ung...
Haft klippkort på psyket
Ta med allt det när du söker sanningen!!!!!! För det är sanningen!!
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-23 kl. 20:28.
2022-08-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
För det första är det inte straffbart att skjuta sig själv!!!!
Och hur kan du veta att han varit närs och skjuta sig
Ja just det. Du har ju lyssnat på Lydias lögner!!
Ta då med i sanningen att Lydia är

En psyksjuk kvinna som söp som en gris! ..
Anses lögnaktig...
Levt på och utnyttjat karlar..
Inte kunnat ha och tagit hand om sina barn(och absolut inte nu!)
missbrukat sen 9års ålder...
Har skulder upp över öronen...
Varit med vid rån VÄLDIGT ung...
Haft klippkort på psyket
Ta med allt det när du söker sanningen!!!!!! För det är sanningen!!

Du Trollet, var har Lydia skrivit här inne någonstans? Jag skrev att Emils nära självmord har skrivits om tidigare i tråden när denna person hade samtal med Emil.
Du måste lära dig att läsa lite mer Trollet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in