2023-01-22, 22:40
Medlem
Diskussionen blir så oerhört märklig med någon som pratar om jag och min fru som aldrig har sett Lydia berusad medan Lydia själv berättar:
”LBs uttalande om drogmissbruk och alkohol i FUPen: "Bejakar drogbruk i ungdomen och tog då alla droger säger hon. Har druckit 1,5 flaska vin cirka 5 dagar per vecka under de senaste 4-5 veckorna. Drack inte när hon var inskriven på sjukhus på psykiatrin i Södertälje, under 2 veckor."
2023-01-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Precis tvärt om. Både jag och min fru VET vad hon har varit igenom de senaste åren, Så vi går inte på skitsnack och rykten.
Vad har jag fått backa på?

Samma argumentation som naiva föräldrar har om sina barn som är på glid/kriminella.

Mordvapnet,förhållandet, Lydias mentala hälsa.
Du vet ju själv vad du slitits för med näbbar och klor.
Att hennes psykjournaler blev publika (kanske ej korrekt) och att allt finns på film gjorde dina försök att tvaga bort smutsen omöjlig.
2023-01-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Samma argumentation som naiva föräldrar har om sina barn som är på glid/kriminella.

Mordvapnet,förhållandet, Lydias mentala hälsa.
Du vet ju själv vad du slitits för med näbbar och klor.
Att hennes psykjournaler blev publika (kanske ej korrekt) och att allt finns på film gjorde dina försök att tvaga bort smutsen omöjlig.

Nej då, enbart vad vi själva upplevt genom att spendera tid med henne m.m.
Jag har inte försökt att tvätta bort någon smuts, då har du verkligen inte begripit något av det man har skrivit.
Men det är kanske så när man är låst i sitt tänkande, vad vet jag.
2023-01-23, 09:48
Medlem
Citat:
Jag har inte försökt att tvätta bort någon smuts, då har du verkligen inte begripit något av det man har skrivit.
Du visste ju inte ens att hon och Emil hade en kärleksrelation så så nära kan ni inte ha varit sista tiden. Det är nog bara ett önsketänkande från dig.

Jag tror du inte har hela bilden. Klart hon varit nykter när hon varit hos dig.
Klart hon spelade lilla oskyldiga offret när hon var hos dig
Klart hon var snäll mot er som hjälpte henne just då..

Varför stoppade du henne inte från att missbruka?
Varför hjälpte du henne inte när hon kaosade om du står henne så nära så kanske detta aldrig hade hänt?

För enligt dig hade ju hon inga stora problem och är en skötsam praktmamma !!
Varför hjälpte du henne inte då?
Senast redigerad av Vemdalen62 2023-01-23 kl. 09:51.
2023-01-23, 11:32
Medlem
Citat:

Jag gav dig tre små exempel på var du backat om.
Finns många mer.
Enda jag vill få fram är att antingen har du blivit förd bakom ljuset (endast tagit in Lydias version) och likt en naiv förälder inte kunnat se att deras barn gör något dumt.
Blir lite schizofrent när du håller din linje och Lydia har en annan version.
Om tex bostad, förhållandet etc
2023-01-23, 14:25
Medlem
Citat:
Jag gav dig tre små exempel på var du backat om.
Finns många mer.
Enda jag vill få fram är att antingen har du blivit förd bakom ljuset (endast tagit in Lydias version) och likt en naiv förälder inte kunnat se att deras barn gör något dumt.
Blir lite schizofrent när du håller din linje och Lydia har en annan version.
Om tex bostad, förhållandet etc

Jag har väl aldrig sagt något om mordvapnet ifråga. Förhållandet, ja jag har sagt hela tiden att de hade en relation, och de hade de också. Den mentala hälsan har man också sagt att den blev värre under våren.
Så kanske du borde läsa på lite mer.
2023-01-23, 14:50
Medlem
Citat:
Vad grundar du detta på? Har känt L under drygt 5 år och jag känner inte igen mycket av det som skrivs här. Knark i lägenheten och vapen dessutom? Återigen, vad grundar du detta på? En adress hämtas säkert från Skattemyndigheten skulle jag tro, inget som hon skulle uppge. Avslutad[b] kärleksrelation kan det säkert varit. Men åklagaren har väl inte sagt att dom var i en kärleksrelation? Dom hade en relation, det är allt. Jag har läst en del i tråden här, och det är mycket, mycket som inte stämmer med verkligheten.

Citat:
Men vad trevligt Pcq04k, eftersom du varit där kan du kanske berätta hur allt har gått till? :-)
[b]Jag skrev ja, att jag inte vet hur deras relation var, det stämmer också. Kan bara gå på vad hon har sagt till mig och då var dom inget par. Om så var fallet, varför visade hon inte det på sin sida (fb)? Och om han bröt med henne, varför hade han kvar sin profilbild på han och henne. Det är egentligen skit samma, för vi vet ändå inte vad som hände den kvällen. Det enda vi vet är att hon höll i ett vapen och hon avlossade det. Men hur det har gått till mer exakt det vet varje fall inte jag. Är det någon här inne som vet exakt hur det har gått till...gå genast till polisen och berätta.
Jag berättar väl vad jag vill, hur jag har upplevt henne. Någon här inne har ju frågat efter det. :-)

Citat:
Jag har känt henne länge ja. Och vad jag vet, så var dom inget par, och det är lite svårt att bryta med någon man inte är ett par med.
Så var vänlig att inte prata en massa lögner tack.

Citat:
Jag har väl aldrig sagt något om mordvapnet ifråga. Förhållandet, ja jag har sagt hela tiden att de hade en relation, och de hade de också. Den mentala hälsan har man också sagt att den blev värre under våren.
Så kanske du borde läsa på lite mer.
Du ljuger Lasseliten!!
Du har hävdat att dom INTE hade en kärleksrelation
Vad mer är du inte vet om mord dömde Lydia Barth?
2023-01-23, 15:24
Medlem
Citat:
Du och Lillelars verkar var väldigt tröga.

Vad var det som gick snett?
Vad fick det att brista?
Vilken droppe fick bägaren att rinna över?

Vilka fler frågor dyker upp när du/ni gräver?

Men är det inte bra att man försöker finna svar på frågorna då?
2023-01-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du ljuger Lasseliten!!
Du har hävdat att dom INTE hade en kärleksrelation
Vad mer är du inte vet om mord dömde Lydia Barth?
Vart har han ljugit menar du?
Eller menar du att bara för att du kallar det för en sak så har du rätt?
2023-01-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Diskussionen blir så oerhört märklig med någon som pratar om jag och min fru som aldrig har sett Lydia berusad medan Lydia själv berättar:
”LBs uttalande om drogmissbruk och alkohol i FUPen: "Bejakar drogbruk i ungdomen och tog då alla droger säger hon. Har druckit 1,5 flaska vin cirka 5 dagar per vecka under de senaste 4-5 veckorna. Drack inte när hon var inskriven på sjukhus på psykiatrin i Södertälje, under 2 veckor."
Men dom har väl inte sagt att de känt Lydia sedan hon var en ung tonåring, eller har man missat det?
2023-01-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men är det inte bra att man försöker finna svar på frågorna då?

Jag var ironisk!
De tre ”frågorna” i mitten har alla utom du lars och kanske Captainspice svar på.

Vilka fler frågor dyker upp när du/ni gräver?

Var en fundering till Lasseliten då han vill hitta en alternativ sanningen.
2023-01-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men dom har väl inte sagt att de känt Lydia sedan hon var en ung tonåring, eller har man missat det?
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt

Om man är full fem dagar i veckan så borde du första att hon bara kunde träffa LilleLars med fru de två supfria dagarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in