2022-08-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Du Trollet, var har Lydia skrivit här inne någonstans? Jag skrev att Emils nära självmord har skrivits om tidigare i tråden när denna person hade samtal med Emil.
Du måste lära dig att läsa lite mer Trollet.
Det har inte heller med mordet och göra!!!!
2022-08-23, 21:28
Avslutad
Citat:
Ja eftersom du tydligen inte kan läsa, så ursäktar jag dig denna gången.
Jag skyller inte på Emil, jag vill få fram all fakta. Och visst har han varit i närhet att skjuta en människa, han var ju nära att skjuta sig själv som har nämnts i tråden innan. Ja just det, du kunde inte läsa var det ja.
Och varför skulle jag vara avundssjuk och bitter på honom? Har absolut ingen anledning till det.
Och jo, jag vill veta sanningen. Ej skvaller och lögner, för då hade man bara lyssnat på dig och Mumsebullen!
Fakta, som passar in i din bild av Lydia..

Om du nu är så övertygad om att det saknas vidare utredning om vad som hänt innan mordkvällen, så får du väl ta med allt som finns att lägga i Lydias vågskål?
Du påstår mycket, hörsägen, "man" är någln du känner osv.
Du borde kanske borde överväga att lägga upp "bevis" som inte återges i sin helhet, ej heller en vettig förklaring hur det kommer dig att Du sitter med skärmdumpar mellan Lydias hyresvärdinna och Ulf.

Jag ifrågasatte vem denne Ulf var, då Kimmo i förbifarten nämnt en Ulf som även (enligt Kimmo) Mufit talat om,, som hjälpt Lyfia, då hon inte haft något stöd från sinfamilj, mamma, pappa eller syskon.

Det har visat sig att denne mystiske "Ulf" förekommer i periferin, vad man än petar kring Lydia.

Olika Ulfisar som har ett finger med i Lydias liv:

Kronofogdeskuld-Ulf
Youtube-ljudklipp-Ulf
SMS-Ulf
Kompis-väninne-Ulf

Mystiken kring "Ulf" växer. Vem är han?
Varför har du skärmdumpar av en sms-konversation mellan Ulf och Jelena?
Hade Ulf hjälpt till att ordna boendet? Varför kontaktar Jelena annars Ulf?

Du sprider skitsnack, sk. falsk ryktesspridning.
Du påstår att du har bevis och kännedom om Lydias sexpartners, vapenhantering, sms-konversationer, polisanmälningar mot män som misshandlat henne, elake-Dansken, elake-Kimmo, elake-Müfit, äktenskapns början och slut, barnplaceringar, socialutredningar, sjukdomar, medicinering, alkoholpimplande, ekonomi, skulder, inkasso osv

DU kallar mig stalker?!

Edit: höll på att glömma Alexander, som du bortförklarade tatueringen som att Lydia förlorat ett vad.

Vad var det för skuld Lydia hade till Ulf?
Det slog mig just att det kan ha haft med jägarexamen att göra? Vapen och licenser räcker 33000 inte till på långa vägar, men utbildningen?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-23 kl. 21:52. Anledning: Tillägg
2022-08-23, 21:32
Avslutad
Citat:
Nä men precis som Loveangel skrivit, så tror jag betydligt mer på polisen än på det ni skriver.
Och jag tycker också det låter logiskt det dom skriver. För de skriver inte att de ej lyckats öppna Emils vapenskåp. De säger att det ej gick att öppna med den kod som dom fick från Lydia.
Och de hittade flertalet vapen i olika vapenskåp.
Jag har hänvisat vad som framgår, läs igen, lillalasse, så kanske det klarnar.. Emil har inte dödat någon. Han hindrade Lydia från att blåsa skallen av sig, enligt Lydia själv.. (antar skallen, det brukar väl vara vanligast vid suicid med skjutvapen?)
2022-08-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har hänvisat vad som framgår, läs igen, lillalasse, så kanske det klarnar.. Emil har inte dödat någon. Han hindrade Lydia från att blåsa skallen av sig, enligt Lydia själv.. (antar skallen, det brukar väl vara vanligast vid suicid med skjutvapen?)

Ja och Lydia hindrade Emil vid ett par tillfällen från att ta livet av sig.
2022-08-24, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja och Lydia hindrade Emil vid ett par tillfällen från att ta livet av sig.
Det skulle du känna till?
Har du ingen skam i kroppen?
Du har spytt galla över Emils minne och farit med så mycket falska historier, som motbevisats gång på gång, från människor som var involverade.
Ta dina fantasier och trolla någon annanstans.

Hur kom det sig att Ulf kontaktade dig och bad dig dela ljudfilen här på flashback?
Uffepuffe, är en mycket ljusskygg person som vurmar för "stackars" utsatta kvinnor...
Kanske rent av skånes egna Snälle-Bengt?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-24 kl. 13:53.
2022-08-24, 14:26
Medlem
Citat:
Det skulle du känna till?
Har du ingen skam i kroppen?
Du har spytt galla över Emils minne och farit med så mycket falska historier, som motbevisats gång på gång, från människor som var involverade.
Ta dina fantasier och trolla någon annanstans.

Hur kom det sig att Ulf kontaktade dig och bad dig dela ljudfilen här på flashback?
Uffepuffe, är en mycket ljusskygg person som vurmar för "stackars" utsatta kvinnor...
Kanske rent av skånes egna Snälle-Bengt?

Ja det skulle jag eftersom Emil berättade. Eller påstår du att Emil har ljugit om det? Han har ju pratat och berättat det för fler.
2022-08-24, 14:33
Avslutad
Citat:
Ja det skulle jag eftersom Emil berättade. Eller påstår du att Emil har ljugit om det? Han har ju pratat och berättat det för fler.
Men du kände ju inte till Lydia? Hon var en kusin du träffat på 1 gång när Lydia ringde Lasseliten (enligt honom själv) för att sätta dit Lydias ex.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-24 kl. 14:35.
2022-08-24, 14:43
Medlem
Citat:
Men du kände ju inte till Lydia? Hon var en kusin du träffat på 1 gång när Lydia ringde Lasseliten (enligt honom själv) för att sätta dit Lydias ex.

Nu gick inte kontakten hela vägen upp ser vi.
Jag sa/skrev att Emil berättade det. Måste man ha vetat vem Lydia var för att få veta vad Emil berättat?
Och vad har denna Ulf med detta att göra?
Och det telefonsamtal du berör var för att Emil ville sätta dit sin förra arbetsgivare.
Vart får du allt ifrån, för du får det inte från denna tråd.
Kontakten missar mycket ser vi, den når aldrig hela vägen.
Senast redigerad av Loveangelie 2022-08-24 kl. 14:45.
2022-08-24, 14:48
Avslutad
Citat:
Jag sa/skrev att Emil berättade det. Måste man ha vetat vem Lydia var för att få veta vad Emil berättat?
Ulf verkar vara en gemensam nämnare. Namnet poppar upp lite överallt... så vanligt är väl ändå inte Ulf?!

Det var du som länkade ljudfilen, från din vän, beskrev du. Det kanske är bättre att Du förklarar varför det figurerar så många Uffar?

Emils förre arbetsgivare var Lydias ex...
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-24 kl. 14:54. Anledning: Tillägg
2022-08-24, 14:54
Medlem
Citat:
Hördu Lovaangelie.. Din fantasi är det i alla fall inget fel på.
Dom där orgierna du var närvarande vid? Hur var dom?
Vilka deltog på dom eftersom ingen annan än du har nämnt dom?
Var Lydia med på dom? Hon gillade ju och visa upp sig lättklädd.
Du har ju sagt att du och Emil hade en framtid ihop.. Hur såg den ut?
Du har väl senare skrivit att du snart ska gå i pension. Skulle du tillbringa pensionen med Emil? Skulle Lydia vara med där?
Ge oss lite klarhet så kanske du blir lite mer trovärdig....
2022-08-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ulf verkar vara en gemensam nämnare. Namnet poppar upp lite överallt... så vanligt är väl ändå inte Ulf?!

Det var du som länkade ljudfilen, från din vän, beskrev du. Det kanske är bättre att Du förklarar varför det figurerar så många Uffar?

Emils förre arbetsgivare var Lydias ex...

Ulf är relativt vanligt bland män mellan 30 och 60 år, men används numera mest som andranamn. 31 december 2015 fanns det totalt 64 409 män med namnet Ulf i Sverige, 34 072 hade det som tilltalsnamn. År 2003 fick 196 pojkar namnet, varav 4 fick det som tilltalsnamn.

Jo det är ganska vanligt namn här i Sverige.

Men nu har varken någon Ulf eller andra personer något med skjutningen att göra, tråden handlar väl om Lydia och Emil.

Vem eller vilka Lydia är skyldig pengar eller vilka Lydia har haft ett förhållande med eller hur många lägenheter och andrahandskontrakt Lydia har haft är totalt ointressant.

Då passar skvaller tråden bättre att skriva i än ABOK.
2022-08-24, 15:08
Avslutad
Citat:
Och det telefonsamtal du berör var för att Emil ville sätta dit sin förra arbetsgivare.
Vart får du allt ifrån, för du får det inte från denna tråd.
Kontakten missar mycket ser vi, den når aldrig hela vägen.
Korrekt, sanningen finns inte att finna i denna tråd, däremot fragment som kan visa vart det bör grävas lite eller vändas på några stenar, så att bilden klarnar. Sanningen hämtar jag från myndigheter och människor som har vetskap, privat eller i sin yrkesroll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in