2022-08-12, 16:16
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag vet mycket väl anledningen till vårdnadstvisten.
Jag vet också hur det slutade.

Men hur menar du nu? Det har varit många delade meningar kring Lydia och Muffes kärlekshistoria.
Din kompis Lasse har fört fram massor av tveksamma påståenden, alltifrån övergrepp, droger, tvång, misshandel osv osv
Hur kom det sig att Lydia var gift med honom ända in i mars 2021? Om det tog slut redan i juli 2020??!! Inga gemensamma barn= tack och hej, upplösning kan ske omgående av äktenskapet.

Hon hann med flera killar innan Emil, trots att hon var gift.
Muffe har även han barn och exfru, så det ni kastar ur er om att ni har "bevis" på att han utsatt Lydia och barnen för vidrigheter, drabbar oskyldiga, även där.

Grundorsaken till all vidrighet, är Lydia LIDA Barth.

Att du och din polare påstår att det finns sms? Polisanmälningar? Mycket låg trovärdighet skulle jag påstå. Det kanske är så att "Lilla" Lydia har visat upp vad hon vill att ni ska tro? Dvs hon har iscensatt någonting, för att få lite tröst?

Ps. Det är inte tillåtet att försöka luska ut användares identitet.

Hur fan läser du? När fan har ngn försökt luska ut din identitet?
Du vräker ur dig sånt här dumt titt som tätt.
Och är det inte det så kommer du med att man hotat dig.

Vad intressant att du plötsligt bryr dig om Muffe som du kallar honom och hans exfru. Ja, du ser själv hur många du valt att såra.

Nu var ju Muffe gift med henne och det finns ju väldigt mkt info som Lydia valt att ge andra då hon kände sig kanske otrygg.
Sen finns det kanske andra som valt att berätta. Andra som sett, som oroat sig. Att man valt att inte dela all denna informationen är av respekt för andra människor.

Men då du helt saknar respekten, du och dina bästa kompisar, så kanske vi ska strunta helt i detta?

Lägga ut sms mellan Lydia, Mufit, Emil och exen mfl? Vad säger du? Ni som saknar helt respekt!
Sms mellan detta folk och myndigheter. Bråk mellan paren, barntjafs, hot, hat m.m

För det är ju sånt ni lägger ut redan. Bara det att ert är rent skvaller! Hittepå!
2022-08-12, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Se, nu hittar du på igen Mumsebulle.
Var har jag skrivit att det var övergrepp, tvång, droger? Ja jag har sagt att han slog henne, och det har jag sett bevis på, samt att jag satt i telefon med Lydia en gång när han slog henne. Sen har jag sagt att Hon var drogad när hon gifte sig med honom, vilket alla normala kan se när man tittar på filmen.
Vart har jag skrivit att det finns polisanmälningar mot Müfit?
ALLTSÅ, DU MÅSTE SLUTA HITTA PÅ EN MASSA!
Och vart försöker någon luska ut en användares identitet? Nu drömmer du ingen ju. Att du vill få andra avstängda kan jag ju förstå eftersom du aldrig kan acceptera andras info om saker. Men därifrån till att hitta på en massa, är ju löjligt!
Du har påstått att du har polisanmälningar och "bevis" mot bla. Muffe och Dansken.
Har du glömt det? Du kanske borde försöka berätta sanningen istället för att tramsa och förtala andra människor?
Det verkar inte bättre ön att du är förd bakom ljuset av Lydia själv...
2022-08-12, 16:38
Medlem
Citat:
Du har påstått att du har polisanmälningar och "bevis" mot bla. Muffe och Dansken.
Har du glömt det? Du kanske borde försöka berätta sanningen istället för att tramsa och förtala andra människor?
Det verkar inte bättre ön att du är förd bakom ljuset av Lydia själv...

Plocka fram där jag har sagt att jag hade polisanmälning mot Müfit! Det är något du har hittat på ju!
Återigen, plocka fram det! Vi är trötta på att du hela tiden ska hitta på saker i försök att tysta andra!
2022-08-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vad kul att se att du är på skämthumör idag Vemdalen62 🤣😂🤣

Jodå, det finns tyvärr barn i fängelserna också. Där mammorna gör nog så gott de kan.

Jag tror nog de barnen har de bättre än ute hos en missbrukare? Pedofil? Barnmisshandlare m.m.m.

Men självklart tycker jag synd om barnen som drabbas. Jättesynd om dom. Ännu mer synd är de om dom då vissa ger sig ut för att vilja dom väl, men sen i praktiken sätter kniven i ryggen på dom.
Svek är oftast svårt att förlåta! Svek kan göra att man tappar tron.

Men då när Lydia ej satt i fängelse, så var hon en bra mamma. Iaf älskade barnen henne. Fråga Emils familj, exet vettja 😂
Jadu kapten... Det går ju och jämföra pest eller kolera.
Jag tror dom flesta människor tycker att en mor som flyttat runt till olika män och inte har nån egen bostad till sist hamnar i fängelse är nån förälder att föredra.
Sen är det en helt annan sak att barn älskar sina föräldrarar. Det gör dom. Ovillkorslöst!

Hon har förstört 8 barns liv.. Eller iaf berövat dom en förälder.
Hur f-n kan ni sitta och skriva att hon är en bra förälder...
Vad har ni för sjuka referenser egentligen?? 🤣
2022-08-12, 17:02
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jadu kapten... Det går ju och jämföra pest eller kolera.
Jag tror dom flesta människor tycker att en mor som flyttat runt till olika män och inte har nån egen bostad till sist hamnar i fängelse är nån förälder att föredra.
Sen är det en helt annan sak att barn älskar sina föräldrarar. Det gör dom. Ovillkorslöst!

Hon har förstört 8 barns liv.. Eller iaf berövat dom en förälder.
Hur f-n kan ni sitta och skriva att hon är en bra förälder...
Vad har ni för sjuka referenser egentligen?? 🤣

Jag har sagt att barnen älskade henne. Jag har sagt att Emils familj också uppenbarligen tyckte samma sak då de också valde att lämna barnen hos henne.

Emils ex, har gått in i tråden även hon och berättat om den kärlek hennes barn känner för Lydia.

De finns mkt välkända familjer i Sverige som Lydia också passat deras barn åt.

Vad du ej tycks förstå är att det finns ett före och ett efter. Då före detta hände så verkade väldigt många människor anse att Lydia var en bra mamma som tog bra hand om barn och där barn trivdes.

Varken dom eller du eller jag eller ngn kunde förutspå vad som skulle ske. Iaf inte de jag talat med.

Så, kanske kan du en dag förstå vad jag talar om. Jag vet inte, antagligen kan du inte förstå. Det är väl mest troligt.

Att sitta med facit i hand som du nu gör. Är inte en korrekt sanning. För då säger du med andra ord att alla dessa människor hade inget omdöme. Det är inte särskilt vänligt eller ens trovärdigt.
2022-08-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Lydia är den största förövaren!!!
Hon harberövat 8 barn en förälder!!
Genom att kallblodigt skjutit en annan människa till döds!!

Ja men försök att förstå någon gång: Ingen här tycker eller har tyckt att Lydia inte ska ta sitt straff. Ingen här inne har tyckt annat än att det som hänt är fruktansvärt. Detta har vi och andra sagt vid ett flertal tillfällen, men du kanske inte har läst inläggen så noga.

Sen i just inlägget man svarade, så handlade om något helt annat.
Hon sköt Emil vilken hade 4 barn.
2022-08-12, 18:37
Avslutad
Citat:
Ja men försök att förstå någon gång: Ingen här tycker eller har tyckt att Lydia inte ska ta sitt straff. Ingen här inne har tyckt annat än att det som hänt är fruktansvärt. Detta har vi och andra sagt vid ett flertal tillfällen, men du kanske inte har läst inläggen så noga.

Sen i just inlägget man svarade, så handlade om något helt annat.
Hon sköt Emil vilken hade 4 barn.
Det är fler barn som drabbats, hennes egna barn, barns styvsyskon osv.

För att inte tala om Emils släkt och vänner..
2022-08-12, 19:39
Avslutad
Citat:
Vad har hennes bror, yoga, hästgård m.m med detta att göra?
Citat:
det var då det började gå riktigt utför
De män Lydia varit gift med, vad vet du om dom? Var dom oskulder?
Citat:
det är LYDIA som är relevant, hennes sexmissbruk spelar in, vem som råkat i hennes nät osv. Om de männen var oskulder? Bryr mig inte ett spår.
Emil som fick barn med olika kvinnor samt satt och flörtade lite varstans, var han en oskuld?
Citat:
eftersom han hade barn så var han inte oskuld. Flörtig och charmig är väldigt långt ifrån det promiskuösa omdömeslösa liv Lydia levt

Varför kör du denna väg Mumsbulle? Vill du verkligen att man ska sjunka ner till din nivå samt många andras och berätta riktigt sunkiga detaljer?

Ska vi fläka ut dom helt och berätta allt vi hört från andra, är det på den nivån?
Citat:
gärningsmannen ska synas, hur det är möjligt att hon kunnat komma undan rättvisan så länge med tanke på vad som döljs under stenarna man vänder på
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Självklart har jag läst både Fup:et och domarna, vilket jag alltid gör i fall jag följer. Liksom allt bakgrundsmaterial om de två parter som var inblandade i händelsen. Jag har som vana att även lusläsa alla kommentarer som lämnas spontant i början av händelsen. Bålsta var den ort Emil och hans lillebror växte upp i, gick i skolan och blev tonåringar i. Många kommer också ihåg E från den tiden, gått i samma klass eller har arbetat tillsammans med honom som vuxen.

Vi bygger alla våra pussel på vårt eget sätt. Emil är avliden och L är dömd för mord. MEN jag vill fortfarande veta mer om Emil för att förstå hur just han på 2.5 månad lyckades driva Lydia till något ingen annan av hennes män lyckats med. Hon har, vilket noggrant redogjorts för här, haft många män.
Fler än en under den tid hon haft tillgång till vapen. Hennes sjukdom är bestående. Så varför just nu?

Även Lydias 4 oskyldiga barn har rätt att få veta. Samtliga barn har varit i huset och de yngsta har plaskat i poolen med Es yngsta. Flera ggr. De vuxna är skyldiga alla barn en förklaring dom kan acceptera och förstå men som inte förtar de positiva minnena de har.

Citat:
Så fort man loggar in här så ser man dina inlägg som är besudlade med så mkt lögner och hittepå. Du måste vara duktigt störd som gång på gång drar in folk i dina lögner.

Sjukligt beteende!

Jag har ALDRIG sagt att jag känner henne. Fatta det din galenpanna!
Citat:
ändå slåss du blodig
Att jag samtalat med Lydia mfl betyder inte att vi varit polare.
Citat:
du känner inte Lydia, ändå försöker du förstöra trådens medlemmar som vill ta reda på mer av häxans bakgrund
Men då detta uppenbarligen inte kan gå in i din hjärna. Så bör alla ställa sig en mkt relevant fråga, nämligen : allt du vräker ur dig, vad av allt det är ens sant?

Du blir matad med små fröer av ngn som är bitter, denna ngn ville ej ta med allt, utan den använder dig för att sprida mer elände.

När du väljer att berätta ngt, så ta med allt. Även de du ej tycker är så bra. Så kan det möjligtvis bli mera troligt, iaf ngt utav det.

Citat:
jag tar reda på fakta själv
Du hör namn som Dansken, Anders, Alexander men du vet inget om dom.
Citat:
det är fler namn som poppat upp, men allt är skitsnack?
Det är bedrövligt därför att om du vill lösa ngt så skulle vi tillsammans kunna hjälpas åt. Men nivån här är lägre än på ett dagis.

Försök nu begripa att Emil ville att Lasseliten2 kontaktade Skanska. Då Bellman var en underleverantör.

Lär dig förstå vad utpressning är innan du slänger dig med de orden.
Citat:
åter igen, Emils fd chef, LYDIAS EX, skulle sättas dit?
Du bryr dig inte om att några snubbar eventuellt drog med Emil ut och vadå? Läxade upp honom? Vad fan gjorde dom? Varför? Inte någonstans bryr du eller andra er om vad som hände efter att han lämnat information han kände till.
Citat:
detta påstående är någonting som ni två försökt få till en sanning. Varför?
Nä, istället koncentrerar du dig på om hon har en tatuering. Du ältar om en Dansk. En Anders. Vem som betalade en utbildning i jakt. Det är där du står.
Citat:
Det är väldigt intressant och av vikt att ta reda på hur det gått till, eftersom det påstås att Lydia tagit hand om så mycket samtidigt som hon varit psyksjuk och sjukskriven
Gud bevars om ngn frågar, hade Emil jägarlicens? Vapenlicens? Buuuu då börjar du lipa igen...
Citat:
vad har det med någonting att göra? Har Emil avrättat någon efter att ha hotat vederbörande att ändra åsikt?
Vill du stå kvar o trampa på denna fläck länge till eller vill du föra tråden framåt?
Citat:
Jag har frågat om oklarheter men fått till svar att du och din vän inte tänker berätta..
Jag har svarat i citatbubblor
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-12 kl. 20:38. Anledning: Tillägg
2022-08-12, 19:46
Medlem
Citat:
Jag har svarat i citatbubblor

Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Postat av Mumsbulle
Svar: 1 801
Visningar: 1 905 513
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag kände en stund att det var skönt med en tråd där man fokuserade på någorlunda fakta utan att dra in ”halva befolkningen” som skyldiga och ingen blatte diskussion. J-igt trist att det ska spåra ur nu med ” många kvinnor”. Det finns (vad vi vet)bara en misstänkt i nuläget.
Jag anser att moderns förehavanden är värt att ta med i beräkningen när man ska ta reda på de faktiska bakgrundsorsaker som legat till grund för att ett barn kommit till liv, fötts och dött, där den gemensamma nämnaren i detta fall är modern.

Att jag drar paralleller till andra kvinnor, som levt under liknande ansvarslösa omständigheter, är för att lyfta frågan om hur det kommer sig att en till synes mycket stolt nybliven pappa sitter häktad misstänkt för att vara orsak till att ha dödat sitt eget barn.
Han bär absolut skulden för sitt handlande, det är bakgrunden till att han tappade kontrollen som är viktig.

Han blev kär i fel tjej.

Vet man om det gjorts något faderskapstest på flickan? Han kan rent av fått reda på att han inte är biologisk far till flickan. Jag vet inte

Ursprungligen postat av Friggis
Förmodligen många fel hos denna mamma , men det är trots allt pappan som verkar vara den skyldige. Vilken sorts män tror du att det är som dras till sådana kvinnor ? Samma skrot och korn, stackars barn.
Nej jag skulle inte vilja påstå att det endast är män av samma skrot och korn som dras till "sånna kvinnor".
Det är kvinnorna som förför och tar vad dem vill ha, när dem är klara, vandrar dem vidare mot nästa mål.
Kan nästan liknas vid en spindelart där honan efter parningen anser att har hannen spelat ut sin roll, och då kan honan lika väl dra nytta av den energi han innehåller.

https://illvet.se/djur/parning/varfo...fter-parningen

Män har en tendens att falla för vackra charmiga kvinnor, helt enkelt. Få män skulle klara av att gå ut offentligt och berätta om hur illa dem blivit behandlade.

et finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.

Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.

Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?

Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?

Ovan Mumsen så har du vad du själv skrivit om det tragiska dödsfallet/mordet(?) på en liten tjej (spädbarn) i Trosa.
Efter att ha suttit häktadd både mamman o pappan så släpptes mamman o pappans misstankegrad skrevs om att han på sannolika skäl är misstänkt för grovt våld som bidragit till dödsfallet.
Lydia i detta fall är pappan. Pappan är ännu inte dömd men den som sitter inne, häftad. Emil är mamman. Mamman frisläppt.

Så vitt jag ser så lägger du väldigt lång tid på att disikera mamman. Mamman till brottsoffret. Varför gör du det när du ju i fallet med Emil o Lydia bryr dig om sambandsorsak? Filosofisk fundering. Eller är kvinnor alltid "promiskuösa" i din sinnesvärld?

Svara mig hjärna. Svårt att få ihop
2022-08-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne193

Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Postat av Mumsbulle
Svar: 1 801
Visningar: 1 905 513
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag kände en stund att det var skönt med en tråd där man fokuserade på någorlunda fakta utan att dra in ”halva befolkningen” som skyldiga och ingen blatte diskussion. J-igt trist att det ska spåra ur nu med ” många kvinnor”. Det finns (vad vi vet)bara en misstänkt i nuläget.
Jag anser att moderns förehavanden är värt att ta med i beräkningen när man ska ta reda på de faktiska bakgrundsorsaker som legat till grund för att ett barn kommit till liv, fötts och dött, där den gemensamma nämnaren i detta fall är modern.

Att jag drar paralleller till andra kvinnor, som levt under liknande ansvarslösa omständigheter, är för att lyfta frågan om hur det kommer sig att en till synes mycket stolt nybliven pappa sitter häktad misstänkt för att vara orsak till att ha dödat sitt eget barn.
Han bär absolut skulden för sitt handlande, det är bakgrunden till att han tappade kontrollen som är viktig.

Han blev kär i fel tjej.

Vet man om det gjorts något faderskapstest på flickan? Han kan rent av fått reda på att han inte är biologisk far till flickan. Jag vet inte

Ursprungligen postat av Friggis
Förmodligen många fel hos denna mamma , men det är trots allt pappan som verkar vara den skyldige. Vilken sorts män tror du att det är som dras till sådana kvinnor ? Samma skrot och korn, stackars barn.
Nej jag skulle inte vilja påstå att det endast är män av samma skrot och korn som dras till "sånna kvinnor".
Det är kvinnorna som förför och tar vad dem vill ha, när dem är klara, vandrar dem vidare mot nästa mål.
Kan nästan liknas vid en spindelart där honan efter parningen anser att har hannen spelat ut sin roll, och då kan honan lika väl dra nytta av den energi han innehåller.

https://illvet.se/djur/parning/varfo...fter-parningen

Män har en tendens att falla för vackra charmiga kvinnor, helt enkelt. Få män skulle klara av att gå ut offentligt och berätta om hur illa dem blivit behandlade.

et finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.

Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.

Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?

Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?

Ovan Mumsen så har du vad du själv skrivit om det tragiska dödsfallet/mordet(?) på en liten tjej (spädbarn) i Trosa.
Efter att ha suttit häktadd både mamman o pappan så släpptes mamman o pappans misstankegrad skrevs om att han på sannolika skäl är misstänkt för grovt våld som bidragit till dödsfallet.
Lydia i detta fall är pappan. Pappan är ännu inte dömd men den som sitter inne, häftad. Emil är mamman. Mamman frisläppt.

Så vitt jag ser så lägger du väldigt lång tid på att disikera mamman. Mamman till brottsoffret. Varför gör du det när du ju i fallet med Emil o Lydia bryr dig om sambandsorsak? Filosofisk fundering. Eller är kvinnor alltid "promiskuösa" i din sinnesvärld?

Svara mig hjärna. Svårt att få ihop

I detta fall vill du har reda på den numera inte anhållna mammans liv. Du vill veta bakgrunden till att det blev så i hennes o pappans relation varit som bidragit till den tragiska händelsen.

Det är exakt samma som många av oss vill veta om Lydia och Emil. Det är same, same. Varför du är öppen för det i fallet i Trosa, men vad gäller Lydia o Emil är det stängt. Objektivt obegripligt!

Subjektivt så är min känsla att du har svårt för kvinnor å gärna kladdar dem med deras livstil med mera. En sak ska jag ge dig! Du är ingen feminist!
2022-08-12, 21:04
Medlem
Citat:

Nu var det barnen som någon nämnde, inte Emils släkt och vänner.
Styvbarn? Hur länge efter ett uppbrott menar du att hon skulle vara ansvarig över styvbarnen?
Och om hon dessutom skulle vara en så dålig mamma. Borde inte papporna till dessa barn vara själaglada över att Lydia lämnade och därmed även styvbarnen?
2022-08-12, 21:45
Avslutad
Citat:

Citat:
Nu var det barnen som någon nämnde, inte Emils släkt och vänner.
Styvbarn? Hur länge efter ett uppbrott menar du att hon skulle vara ansvarig över styvbarnen?
Och om hon dessutom skulle vara en så dålig mamma. Borde inte papporna till dessa barn vara själaglada över att Lydia lämnade och därmed även styvbarnen?
Du anklagar mig för att inte läsa ordentligt... styvsyskon är någonting annat än styvbarn.
Dina emojies blir ännu mer patetiska i ditt tragiska försök att knäppa någon på näsan, lasse lasse liten

Och jag tror nog att dem som undkommit Lydia Barth är nog oerhört tacksamma för sitt liv och överväger nog sina val och snedsteg noga i livet.

Hur kommer det sig att Du och din vapendragare, captainspiced har så olika uppfattning om Emil och Lydias sk förhållande?

Han påstår dessutom att han inte känner Lydia, märkligt i mitt tycke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in