2022-08-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om det var så att enda ljuset var några stearinljus och månens sken, ackompanjerat av en motorsågsorkester utanför fönstret, samtidigt som Ebba tagit in en hotfull person som läste upp kontraktet så snabbt och otydligt att den blinda, döva och dementa Esbjörn inte hade en chans att veta vad som var upp och ner, ja då förstår jag att Esbjörn tyckte det var kaosartat.

Men här faller det i trovärdighet. De var i fastigheten, det var en ljus augustieftermiddag och de satt vid ett stort fönster, så även om de inte tänt några ljus, så borde Esbjörn ha sett tillräckligt bra.

Motorsågsorkestern, varför tilldrog den sig ingen uppmärksamhet? Något sådant borde ha genererat vittnen till Esbjörns fördel. Sedan tycker jag det är ett alldeles för otroligt påstående för att vara sant. Varför skulle Ebba göra så? Vem skulle ställa upp för Ebba på en så dum idé? Om Ebba ville påverka Esbjörn att skriva på, är det rent ut sagt jävligt dumt att riskera att han blir så arg att han inte längre vill skriva på.
Det finns inget som styrker att det skulle ha varit igång en enda motorsåg när avtalet skrevs under. Det påståendet kommer från ett tillfälle då Bolin ska ha sagt åt Ebba Busch att inte såga ner träd, då påstås hon ha öppnat ett fönster och framfört detta till hantverkarna utanför. Men enligt Esbjörn Bolin så försökte hon lura honom genom att säga det genom ett fönster på fel sida, inte den sidan där hantverkarna fanns.

Någon i tråden har sedan skapat en trådsanning av att detta skedde vid samma tillfälle som avtalet skrevs på med syfte att med ljudet från motorsågarna förvirra Bolin så han skulle skriva på mot sin vilja.

Esbjörn Bolin har sedan använt en liknande beskrivning när han försökte överklaga den förlikning som han skrev under tillsammans med sina egna advokater och sin generalfullmaktshavare. Även den gången slog det om i huvudet på honom och han skrev på mot sin vilja, denna gång blev han i princip kidnappad och förd till ett möte där han tvingades med hot att skriva under ett papper som han inte förstod innehållet av eftersom det lästes upp för fort.
”Jag kände inte till att jag skjutsades till ett möte av min vän Pernroth Lüllmaa för att skriva under förlikningsavtalet i dennes bostad. Jag fick veta detta i bilen på väg till bostaden. Jag sa då ifrån flera gånger att jag inte ville skriva under något avtal innan jag läst igen det i lugn och ro” skriver han i de inkomna handlingarna.

Esbjörn är även kritisk till sin tidigare advokat och menar att han, utöver att ha ingått avtalet under stark påverkan, inte fick se det i sin helhet innan han skrev på.
”Jag fick avtalet uppläst för mig och både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna. Detta eftersom de ansåg att det var enda utvägen och annars skulle advokaten avsäga sig uppdraget”.

Esbjörn hävdar även att han fortfarande inte har fått se varken en kopia eller ett original av sekretessavtalet som upprättades, utan att förlikningsavtalet bara lästes upp för honom.
”Visserligen lästes förlikningsavtalet högt för mig men det lästes för snabbt så att jag inte hann uppfatta innehållet”
Är det inte det ena så är det det andra som pigan sa när hon fick näsblod. För Esbjörns del var det månsken av kandelabrar ena gången och nästa en advokat eller vän som rabblade lika fort och otydligt som en böneutropare i en minaret i Istanbul.

Motivet har givetvis varit att dra ut på tvisten och hålla medias intresse igång så länge som möjligt.
2022-08-23, 16:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Borde inte hans gode man och/eller någon av de som av godhet tar hand om honom, faktiskt se till att dylik post hanteras om nu Esbjörn inte klarar av det?

Rent krasst, det där verkar vara en process som kan utnyttjas. Om jag skickar en orosanmälan angående dig och din bilkörning och så ser jag till att vittja brevlådan så du inte får deras svarsbrev, då blir du också av med kortet.
Nej, så lätt är det ju naturligtvis icke för en brottsling att ur dennes perspektiv framgångsrikt bedriva sådan verksamhet. Det skulle ju naturligtvis också komma ett brev som påtalar att körkortet dragits in och då kan jag ju och så även Esbjörn kunde ha protesterat och med rätta så eftersom posten med svarsbreven aldrig nått fram. Nu har ju Esbjörn fått klart för sig att hans körkort dragits in och även accepterat detta, ty annars hade ju heller inte vi vetat om detta om inte så har skett.

Så är det som Q6 säger, att det beror på bristfällig syn? Måste ju isf vara riktigt förbaskat dålig för det brukar ju endast villkoras att glasögon erfordras vid framförande av fordon. Nä jag tror det nog har att göra med hans kognitiva svårigheter för vad det beträffar hans svåra synfel så var det väl ändå begränsat till att gälla lässvårigheter.
2022-08-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Klart att det är en brist att inte Esbjörn förmår ta del av sin post och hantera den på för honom bästa tänkbara sätt och det oavsett orsaken härtill. Det var osympatiskt tänkt att det inte skulle vara det.

Citat:
Borde inte hans gode man och/eller någon av de som av godhet tar hand om honom, faktiskt se till att dylik post hanteras om nu Esbjörn inte klarar av det?

Ytterst märkligt det där. OM han nu inte klarar av att hålla ordning på sina papper så har han ju haft en generalfullmaktshavare, som också har framför att hon behövs för att "hjälpa" honom med papper mm.

Dessutom har han haft en armé av ombud som borde haft koll på att saker skulle komma skickas till Esbjörn.

Ingen av dessa verkar skött sitt uppdrag. Deklarationen lämnas inte in korrekt, svar till domstolen inkommer för sent eller inte alls, frågan om återkallelsen av körkortet besvaras inte osv

Utöver detta har han ju Majkgård som enligt egen utsago mer eller mindre bedriver privat ålderdomshem.
2022-08-23, 16:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Nej, så lätt är det ju naturligtvis icke för en brottsling att ur dennes perspektiv framgångsrikt bedriva sådan verksamhet. Det skulle ju naturligtvis också komma ett brev som påtalar att körkortet dragits in och då kan jag ju och så även Esbjörn kunde ha protesterat och med rätta så eftersom posten med svarsbreven aldrig nått fram. Nu har ju Esbjörn fått klart för sig att hans körkort dragits in och även accepterat detta, ty annars hade ju heller inte vi vetat om detta om inte så har skett.

Så är det som Q6 säger, att det beror på bristfällig syn? Måste ju isf vara riktigt förbaskat dålig för det brukar ju endast villkoras att glasögon erfordras vid framförande av fordon. Nä jag tror det nog har att göra med hans kognitiva svårigheter för vad det beträffar hans svåra synfel så var det väl ändå begränsat till att gälla lässvårigheter.

Du kan ha ganska god syn men problem med blinda fläckar i synfältet för att få indraget körkort.

Om du inte svarar så blir det med automatik indraget, transportstyrelsen kommer inte att söka upp dig för att du inte svarar på deras brev och skickar in något läkarintyg för att stärka att du skall få behålla körkortet.
Så det är mycket möjligt att en orosanmälan samt vittjande av brevlådan har fått just detta resultat.

Kan även vara så att Esbjörn har insett att hans reaktionssnabbhet inte är som i sin ungdom och han har kanske insett vilka skador som han åsamkade den stackars flickan som han körde över och att det var dags att sluta köra bil.
2022-08-23, 17:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ytterst märkligt det där. OM han nu inte klarar av att hålla ordning på sina papper så har han ju haft en generalfullmaktshavare, som också har framför att hon behövs för att "hjälpa" honom med papper mm.

Dessutom har han haft en armé av ombud som borde haft koll på att saker skulle komma skickas till Esbjörn.

Ingen av dessa verkar skött sitt uppdrag. Deklarationen lämnas inte in korrekt, svar till domstolen inkommer för sent eller inte alls, frågan om återkallelsen av körkortet besvaras inte osv

Utöver detta har han ju Majkgård som enligt egen utsago mer eller mindre bedriver privat ålderdomshem.
Ja det är ytterst märkligt och det gör ju inte Esbjörns sak ett dugg bättre utan precis tvärtom, om det är så att han omgett sig med idel folk som också likt Esbjörn själv har svårt för sig. Ja stackars Esbjörn som hamnat i en sådan här livssituation och bedrövligt nog toppat sen av en gloriöst storslagen Ebba som (endast?!) har att välja på hennes barns bästa gentemot Esbjörns dito.
2022-08-23, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag noterar bara att du slänger ur dig en lång rad av påståenden utan några som helst källor eller bevis. Sortera, värdera och välj ut de fem punkter som enligt dig starkast bevisar att Ebba Busch medvetet ”lurendrejade” Esbjörn Bolin att skriva på ett köpekotrakt.

Förstår du hur jag tänker, vi tar dina påståenden och ser vad det finns för kända fakta som kan bekräfta eller dementera påståendet? Typ som forskare, poliser, läkare och andra gör.

Hur menar du till exempel rent konkret att hon gjorde när hon ”trängde sig på” Esbjörn Bolin? För det stämmer inte riktigt med beskrivningen att hon bad en gemensam bekant ta första kontakten för att höra om Esbjörn var intresserad av att sälja.

Det är hennes version, har du någon annan källa att referera till för att styrka din version?
Hahaha, så otippat, du vägrar ta till dig nånting utan begär ännu mer istället, efter att du menade att jag aldrig skrivit på vilket sätt Ebba pressade, manipulerade oh lurade Esbjörn. Kort sagt, du ringlar dig som en mask på kroken.

Tror vi vänder på det här istället, som indirekt försöker påstå att du är opartisk och opolitisk i denna affär.

Ebba menade att hon hade gjort allt för att allt skulle gå rätt till. Håller du med henne om att hon lyckades med det? Tycker du att hon borde ha hanterat affären på något annat sätt, eller har hon skött den perfekt? Kort sagt, har Ebba gjort ett enda fel? Inte fel i bemärkelsen av olaglig. Du kan väl radda upp dem för oss här i tråden.

Ska bli intressant att ta del av ditt svar. Jag har en hunch om hur du kommer ringla dig bort från den här, men samtidigt så avslöjar du dig, så svärdet är tveeggat.
2022-08-23, 17:42
Medlem
Q6s avatar
Citat:
en gloriöst storslagen Ebba som (endast?!) har att välja på hennes barns bästa gentemot Esbjörns dito.

Esbjörns dito? Han har väl inga barn!

Håller med dig om att Ebba är gloriöst storslagen😘

Att kubun ständigt trasslar till det för sig i sina inlägg är en utav ljusglimtarna i tråden😂
2022-08-23, 17:43
Bannlyst
Citat:
Nej, så enkelt var det inte. Inte ens för en god kristen.

Esbjörn satt på fyrahundratusen av hennes pengar, Ebba hade lagt ut pengar på undersökningar av fastigheten och Esbjörn väljer att skapa en utpressningssituation via media och lögner, där hon inte kunde backa utan att riskera både sin och KD:s framtid.

Bara för att man är känd eller politiker, så innebär det inte att man ska vara dörrmatta åt rättshaverister.
Är du säker på att de inte gjorde det för att Ebba var tydlig med att hon inte var beredd att låta köpet gå tillbaks, trots att Esbjörn kände sig lurad? Det är inte jag.
2022-08-23, 17:47
Bannlyst
Tack, men det är fel uppfattat. Helt uppenbart slutade inte Ebbas trixande med kontraktsskrivningen.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Som hjälp i fortsatta diskussioner så har jag börjat med att plocka ut dina påståenden om omständigheter före kontraktsskrivningen. Du påstår att Ebba Busch medvetet lurade Esbjörn Bolin att sälja huset, då är det väl främst hennes agerande fram till kontraktsskrivningen som är av intresse?

Hur gick det till när hon trängde sig på Esbjörn?

Behövde kontraktet bevittnas och har du några belägg som pekar på att hon har påverkat Esbjörn Bolin att komma ensam? Enligt uppgifter så kontaktade hon Bolins brorson före kontraktsskrivningen, tyder det på att hon försökte dölja något?

Hur vet du vad som diskuterades gällande priset, hon säger att det var han som bestämde summan och han har inte motsagt detta i något forum. Har du något belägg för ditt påstående.

Har Esbjörn Bolin eller hans ombud framfört några synpunkter om hennes påstående att de hade en värdering tillhanda inför kontraktsskrivningen? Vad jag vet så har de inte invänt mot detta? Har du någon källa som hävdar motsatsen?

Han sa nej, sedan kanske och till slut sade han sitt pris. Sedan fick mäklaren uppdraget att formulera avtalet som till slut skrevs under. Borde hon ha tolkat även ”kanske” och den avslutande namnunderskriften som ett nej eller var även det uttryck för Esbjörn Bolins faktiska vilja? Är det bara när han säger nej som den gäller, aldrig när han säger ja?

Finns det något som tyder på att hon har manipulerat undan Esbjörn Bolin från sina vänner eller släktingar? Hon ringde Matz och enligt Majkgård sprang hon på Odalgården för att träffa Esbjörn och prata om försäljningen. Har du något belägg för att affären mörkades eller att hon har försökt gå bakom ryggen på Esbjörn Bolins omgivning före kontraktsskrivningen?

Det finns uppgifter om att Bolins syskonbarn fick komma och hämta minnessaker och annat från huset före kontraktsskrivningen, tycker du att det tyder på ett försök från Ebba Busch sida att undanhålla honom från deras stöttning?
2022-08-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Tack, men det är fel uppfattat. Helt uppenbart slutade inte Ebbas trixande med kontraktsskrivningen.

Köpekontraktet gäller.
2022-08-23, 18:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Esbjörns dito? Han har väl inga barn!

Håller med dig om att Ebba är gloriöst storslagen😘

Att kubun ständigt trasslar till det för sig i sina inlägg är en utav ljusglimtarna i tråden😂
Syftningen är på barnens bästa visavi Esbjörns bästa. Se det ser alla utom du!? Nä bara ett tramsigt inlägg i syfte att försöka göra dig rolig å få igång en skendebatt där vi skall kasta skit på varandra istället för att fokusera på sakfrågan.

Ja gloriöst storslagen (som en Dam) var precis vad Esbjörn hade för uppfattning om henne - med resultat: STARSTRUCKED!
2022-08-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ja det är ytterst märkligt och det gör ju inte Esbjörns sak ett dugg bättre utan precis tvärtom, om det är så att han omgett sig med idel folk som också likt Esbjörn själv har svårt för sig.

Jaha, så nu skall agerandet från de runt Esbjörn bortförklaras med att de är dementa, eller allra minst har stora kognitiva svårigheter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in