Citat:
Med tanke på hur otroligt dålig koll han har så är det ytterst osannolikt att han inte befann sig på platsen ja , det är svårt att komma fram till något annat. Det är en logisk och rimlig slutsats. Det går dock inte att helt utesluta att han ändå var där såklart
Om detta samtal hade ägt av rum mellan SE och LP på det vis som se beskrev så måste helt enkelt någon annan ha uppfattat det.
Nåt annat är helt omöjligt det befann sig uppåt 10 personer på platsen vid denna tidpunkt de stod tätt på denna mycket begränsade yta.
Det är omöjligt att ingen skulle hört eller lagt märke till denna konversation. Inget i materialet stödjer att detta hänt eller att SE gjort sin berömda språng marsch, iaf inte som vittne.
Om jag hittar igen mitt inlägg kan jag länka det igen absolut.
Om detta samtal hade ägt av rum mellan SE och LP på det vis som se beskrev så måste helt enkelt någon annan ha uppfattat det.
Nåt annat är helt omöjligt det befann sig uppåt 10 personer på platsen vid denna tidpunkt de stod tätt på denna mycket begränsade yta.
Det är omöjligt att ingen skulle hört eller lagt märke till denna konversation. Inget i materialet stödjer att detta hänt eller att SE gjort sin berömda språng marsch, iaf inte som vittne.
Om jag hittar igen mitt inlägg kan jag länka det igen absolut.
"Otroligt dålig koll", men du ger endast Lisbeth-samtalet som exempel? Det måste väl då finnas mer?
Varför måste någon annan ha uppfattat detta? Och vad vet vi egentligen?
Vi vet att ingen annan nämnt något, det är det enda.
Ett annat argument här tidigare har varit att Karin J. punktmarkerat Lisbeth och där med borde(?) ha nämnt samtalet. Karin J. nämner dock inte heller andra saker vi fått från andra uppgifter. Att Leif L. skulle ha hjälpt GS med försöken att få in Lisbeth i polisbilen. Att Lisbeth sprang ut i gatan.
Ett annat från Lampers är ljudnivån från skotten som borde gjort Lisbeth lomhörd för en tid och därmed oförmögen att föra ett samtal.
Omöjligt att samtalet ägt rum går inte att hävda anser jag.