Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-03, 19:13
  #301
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
I så fall har de missat honom. Det var och är yttre gräns och inte som mellan andra EU-länder. Många utlänningar i Storbritannien har bara visum dit. Man kommer inte ombord på tåget genom kanaltunneln utan att gå igenom en checkpoint på St Pancras. Den stationen ligger intill Kings Cross.

I september 2007 var det dock Waterloo Station som gällde i ytterligare några månader. Det är möjligt att perrongerna såg annorlunda ut än nu. Vissa "kanaltåg" stannade också på Ashford International söder om London.

Intressant.
Är dom lika noga med båtar? Måste alla visa pass eller hur funkar det egentligen?

Anledningen till att man inte hittat kroppen, skulle rent teoretiskt sett vara, att han trillade i kanalen mellan England och Frankrike. Kanske en tragisk olyckshändelse?

Jag tror iallafall inte att han tog självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så kan mycket väl ha skett men råkade han ut för olycka bör kroppen med stor sannolikhet ha hittats.

Han försvann ju i centrala London med en mycket stort antal människor som rör sig i detta område dagligen.

Läs inlägget jag skrev till pudellus

Nån som har koll på exakt när hans mobiltelefon försvann? En vecka innan försvinnandet? Ett år innan?
Citera
2022-06-04, 14:09
  #302
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett par månader innan försvinnandet.

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Intressant.
Är dom lika noga med båtar? Måste alla visa pass eller hur funkar det egentligen?

Anledningen till att man inte hittat kroppen, skulle rent teoretiskt sett vara, att han trillade i kanalen mellan England och Frankrike. Kanske en tragisk olyckshändelse?

Jag tror iallafall inte att han tog självmord.



Läs inlägget jag skrev till pudellus

Nån som har koll på exakt när hans mobiltelefon försvann? En vecka innan försvinnandet? Ett år innan?

Ett par månader innan han försvann.

(FB) 14-åringen som förvann: Andrew Gosden, Doncaster, England, 2007.
Citera
2022-06-04, 14:19
  #303
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett par månader innan han försvann.

(FB) 14-åringen som förvann: Andrew Gosden, Doncaster, England, 2007.

Intressant! Självklart var inte mobilerna lika viktiga då som idag.
Citera
2022-06-13, 21:53
  #304
Medlem
Readyfreddies avatar
Analys av dr Todd Grande. Kan även fungera som en lättillgänglig sammanfattning.
https://www.youtube.com/watch?v=oi8B2PqDq9o
Citera
2022-07-05, 10:01
  #305
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett par månader innan han försvann.

(FB) 14-åringen som förvann: Andrew Gosden, Doncaster, England, 2007.

Väldigt intressant.
Han "tappade" antagligen sin mobil...men egentligen så använda han den? Det verkar rimligt faktiskt.
För att hålla kontakt med sin hemliga "vän"..?
Ju mer insatt jag blir i detta fallet desto mer förvirrad blir jag...
Citera
2022-07-11, 22:15
  #306
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett förvirrande.

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Väldigt intressant.
Han "tappade" antagligen sin mobil...men egentligen så använda han den? Det verkar rimligt faktiskt.
För att hålla kontakt med sin hemliga "vän"..?
Ju mer insatt jag blir i detta fallet desto mer förvirrad blir jag...

Det vet vi inte men som du också tar upp så kan detta ha varit fullt möjligt

Ja det är ett förvirrande fall och vi vet ingenting efter att Andrew fastnade på övervakningskameror på Kings Cross. Precis som hans pappa har sagt att sonens försvinnande aldrig kommer att bli uppklarat är jag också av samma uppfattning.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-07-11 kl. 22:17.
Citera
2022-08-19, 09:33
  #307
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det vet vi inte men som du också tar upp så kan detta ha varit fullt möjligt

Ja det är ett förvirrande fall och vi vet ingenting efter att Andrew fastnade på övervakningskameror på Kings Cross. Precis som hans pappa har sagt att sonens försvinnande aldrig kommer att bli uppklarat är jag också av samma uppfattning.

Tror inte heller det kommer bli uppklarat.

Jag tror inte, precis som fallet med den svenska BJ, att han tog livet av sig. Inte en chans.

Har du hört nånting nytt förresten? Så jävla skumt.
Citera
2022-08-19, 14:01
  #308
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer troligtvis aldrig att kunna bli uppklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Tror inte heller det kommer bli uppklarat.

Jag tror inte, precis som fallet med den svenska BJ, att han tog livet av sig. Inte en chans.

Har du hört nånting nytt förresten? Så jävla skumt.

Jag tror inte heller att Andrew kom att begå självmord.

Nej jag har tyvärr inte tagit del av några nya uppgifter gällande detta mystiska och märkliga fall. Precis som hans pappa har sagt så tror inte jag heller att Andrews försvinnande någonsin kommer att kunna klaras upp.
Citera
2022-08-20, 23:20
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror inte heller att Andrew kom att begå självmord.

Nej jag har tyvärr inte tagit del av några nya uppgifter gällande detta mystiska och märkliga fall. Precis som hans pappa har sagt så tror inte jag heller att Andrews försvinnande någonsin kommer att kunna klaras upp.

Det känns till och med svårt att förstå hur en så liten pojke skulle lyckas begå självmord mitt i London utan att någon skulle uppmärksamma det. Jag tror inte heller på självmordsteorin.

Jag tror att pojken blivit groomad och lurad till London av en man. Kanske någon han till och med träffat vid tidigare tillfälle (sommarlägret?).

Pojkens ”försvunna” mobiltelefon skulle kunna vara nyckeln till detta fall alternativt en grundlig genomgång av alla vuxna personer som pojken kommit i kontakt med senaste året innan försvinnandet.

Vuxna som var med på sommarlägret, vuxna i skolan (elevassistenter?), vuxna bekanta till pojkens skolkompisar?
Citera
2022-08-21, 13:25
  #310
Medlem
Skaraborg2s avatar
Andrews "försvunna" mobil lär vara svaret på gåtans lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Det känns till och med svårt att förstå hur en så liten pojke skulle lyckas begå självmord mitt i London utan att någon skulle uppmärksamma det. Jag tror inte heller på självmordsteorin.

Jag tror att pojken blivit groomad och lurad till London av en man. Kanske någon han till och med träffat vid tidigare tillfälle (sommarlägret?).

Pojkens ”försvunna” mobiltelefon skulle kunna vara nyckeln till detta fall alternativt en grundlig genomgång av alla vuxna personer som pojken kommit i kontakt med senaste året innan försvinnandet.

Vuxna som var med på sommarlägret, vuxna i skolan (elevassistenter?), vuxna bekanta till pojkens skolkompisar?

Håller helt och hållet med dig vad du tar upp i ditt inlägg.

Jag tror också, och har trott hela tiden, att han blev groomad av en eller ett par pedofiler. Denna höll på ett tag. Detta kan mycket väl ha inträffat i själva Doncaster eller under sommarlägret.

Ja Andrews "försvunna" mobil tror jag kan vara nyckeln till gåtans lösning. Denna tror jag kan ha "försvunnit" under groomingens slutskede. Tror att denna idé kom från mannen själv som utsatte 14-åringen för detta. Mobilen kan mycket väl den här mannen tagit hand om.
Citera
2022-08-21, 22:18
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Håller helt och hållet med dig vad du tar upp i ditt inlägg.

Jag tror också, och har trott hela tiden, att han blev groomad av en eller ett par pedofiler. Denna höll på ett tag. Detta kan mycket väl ha inträffat i själva Doncaster eller under sommarlägret.

Ja Andrews "försvunna" mobil tror jag kan vara nyckeln till gåtans lösning. Denna tror jag kan ha "försvunnit" under groomingens slutskede. Tror att denna idé kom från mannen själv som utsatte 14-åringen för detta. Mobilen kan mycket väl den här mannen tagit hand om.

Jäkla synd att polisen inte lyckades identifiera pojken på fler CCTV filmer. Kanske stod gärningsmannen och väntade i anslutning till stationen i London…

Kan gärningsmannen haft koll på vart CCTV kamerorna fanns?
Citera
2022-08-22, 06:00
  #312
Medlem
Crime-boy2s avatar
Undrar om alla på lägret förhördes av polisen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback