Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-22, 07:30
  #313
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Håller helt och hållet med dig vad du tar upp i ditt inlägg.

Jag tror också, och har trott hela tiden, att han blev groomad av en eller ett par pedofiler. Denna höll på ett tag. Detta kan mycket väl ha inträffat i själva Doncaster eller under sommarlägret.

Ja Andrews "försvunna" mobil tror jag kan vara nyckeln till gåtans lösning. Denna tror jag kan ha "försvunnit" under groomingens slutskede. Tror att denna idé kom från mannen själv som utsatte 14-åringen för detta. Mobilen kan mycket väl den här mannen tagit hand om.

Jag tror också det. Men jag tror att det var en (1) person som gjorde det. Mördare kan inte hålla käften, helt enkelt.


Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Jäkla synd att polisen inte lyckades identifiera pojken på fler CCTV filmer. Kanske stod gärningsmannen och väntade i anslutning till stationen i London…

Kan gärningsmannen haft koll på vart CCTV kamerorna fanns?

Mycket möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Undrar om alla på lägret förhördes av polisen?

Mycket bra frågeställning. Skarpt.
Om polisen inte har gjort det så är dom verkligen lazy and incompetente.
Citera
2022-08-22, 11:36
  #314
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror inte att alla på lägret kom att höras.

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Jag tror också det. Men jag tror att det var en (1) person som gjorde det. Mördare kan inte hålla käften, helt enkelt.




Mycket möjligt.



Mycket bra frågeställning. Skarpt.
Om polisen inte har gjort det så är dom verkligen lazy and incompetente.

Det skulle mycket väl ha kunnat vara endast en person som groomade Andrew.

Fast de som kom att misstänkas åratal efter hans försvinnande bestod av två män. Intressant fråga om alla på lägret kom att höras? Jag tror inte det. Hur många deltagare från lägret kom egentligen att bli hörda? Hans försvinnande sköttes inte på ett bra sätt redan från början. Tog lång tid att få fram honom från övervakningskameror från Kings Cross.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-08-22 kl. 11:38.
Citera
2022-08-22, 12:23
  #315
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det skulle mycket väl ha kunnat vara endast en person som groomade Andrew.

Fast de som kom att misstänkas åratal efter hans försvinnande bestod av två män. Intressant fråga om alla på lägret kom att höras? Jag tror inte det. Hur många deltagare från lägret kom egentligen att bli hörda? Hans försvinnande sköttes inte på ett bra sätt redan från början. Tog lång tid att få fram honom från övervakningskameror från Kings Cross.

Sant. Dom blev inte gripna pga misstanke om mord.
En av dom hade bilder på nakna barn på mobilen.

Frågan är om det var AG? Polisen har väldigt tyst ang detta extremt skumma fall.
Citera
2022-08-23, 14:41
  #316
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två misstänkta män.

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Sant. Dom blev inte gripna pga misstanke om mord.
En av dom hade bilder på nakna barn på mobilen.

Frågan är om det var AG? Polisen har väldigt tyst ang detta extremt skumma fall.

Det vet vi tyvärr inte men misstänkta blev dessa båda män i a f.

Någon vidare stark misstanke mot dem tror jag inte fanns eftersom ingen av dem blev i a f häktade.
Citera
2022-08-23, 15:45
  #317
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Väldigt intressant.
Han "tappade" antagligen sin mobil...men egentligen så använda han den? Det verkar rimligt faktiskt.
För att hålla kontakt med sin hemliga "vän"..?
Ju mer insatt jag blir i detta fallet desto mer förvirrad blir jag...

Eller tänk om han tappade den på riktigt och någon började höra av sig från DEN mobilen till honom ...??
Eller att han skulle få tillbaka den om ifall han tog sig med tåget till mötesplats ,etc.
__________________
Senast redigerad av landbandy 2022-08-23 kl. 15:47.
Citera
2022-08-23, 20:23
  #318
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Eller tänk om han tappade den på riktigt och någon började höra av sig från DEN mobilen till honom ...??
Eller att han skulle få tillbaka den om ifall han tog sig med tåget till mötesplats ,etc.

Okej. Ringde den personen, med AGs mobil, hem till honom? Eller exakt hur menar du?
Citera
2022-08-23, 21:14
  #319
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Okej. Ringde den personen, med AGs mobil, hem till honom? Eller exakt hur menar du?

Nej jag vet inte ,bara det att det är otroligt sorgset att han gav sig iväg sådär utan att ens köpa returbiljett . Man kan ju aldrig veta om man ångrar sig när man träffar på någon ny person .
Det vet man ju själv om man stämt träff med någon från nätet eller liknande ; att personen inte alls känns tillförlitlig och att magkänslan gör att man vill resa hem igen och fly från den man trodde sig gilla .

Hade varit mycket bättre om han rest med en kompis .

Hade varit intressant att få reda om om han " tappade " mobilen på det där sommarlägret ,för i så fall kan det ju vara någon som typ kände honom lite ytligt som sen fick för sig att göra något dumt mot honom ....

Väldigt ofta råkar ensamvargar ut för elakt folk beroende på att de inte har ett gäng av kompisar som checkar av att alla i gänget mår bra och är med i klungan .
En ensam grabb är ingen höjdare att vara i en storstad ,varken då eller nu .
__________________
Senast redigerad av landbandy 2022-08-23 kl. 21:27.
Citera
2022-08-23, 21:25
  #320
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den "borttappade" mobilen.

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej jag vet inte ,bara det att det är otroligt sorgset att han gav sig iväg sådär utan att ens köpa returbiljett . Man kan ju aldrig veta om man ångrar sig när man träffar på någon ny person .
Det vet man ju själv om man stämt träff med någon från nätet eller liknande ; att personen inte alls känns tillförlitlig och att magkänslan gör att man vill resa hem igen och fly från den man trodde sig gilla .

Hade varit mycket bättre om han rest med en kompis .

Det fanns säkert anledning till att Andrew inte vare sig köpte någon returbiljett och att han inte reste tillsammans med någon kamrat till London.

Går inte att bevisa men jag är personligen säker på att där, i närheten av Kings Cross, så väntade den person han skulle träffa. Gällande Andrews mobil som han skulle ha "tappat" så tror jag inte på det. Någon groomade honom via den här mobilen och efter ett tag så var hans mobil tvungen att försvinna. Andrew sade då till sina föräldrar att han hade "tappat" den och han ville inte heller ha en ny.

Vem denne man kan ha varit kan vi enbart spekulera om men kan mycket väl vara någon som han träffade antingen i Doncaster eller på lägret.
Citera
2022-08-23, 21:30
  #321
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det fanns säkert anledning till att Andrew inte vare sig köpte någon returbiljett och att han inte reste tillsammans med någon kamrat till London.

Går inte att bevisa men jag är personligen säker på att där, i närheten av Kings Cross, så väntade den person han skulle träffa. Gällande Andrews mobil som han skulle ha "tappat" så tror jag inte på det. Någon groomade honom via den här mobilen och efter ett tag så var hans mobil tvungen att försvinna. Andrew sade då till sina föräldrar att han hade "tappat" den och han ville inte heller ha en ny.

Vem denne man kan ha varit kan vi enbart spekulera om men kan mycket väl vara någon som han träffade antingen i Doncaster eller på lägret.

Jag .men att förlita sig helt på en annan ny person ,är ju inte vettigt .
Alltid bra att ha en egen plan B att ta till om det skiter sig .
I bästa fall hade han ju kunnat stämt träff typ utanför polisstation ,då hade enbart bra personer dykt upp .
Men vad vet vi ,han kanske blev inkastad i en skåpbil som så många andra blivit och ivägkörd vart som helst ,urrrk ...
__________________
Senast redigerad av landbandy 2022-08-23 kl. 21:36.
Citera
2022-08-23, 21:37
  #322
Medlem
Skaraborg2s avatar
En man som visste hur man talar med unga pojkar för att inge förtroende.

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag .men att förlita sig helt på en annan ny person ,är ju inte vettigt .

Håller helt och hållet med dig.

Fast detta måste ha varit en man som Andrew kom att lita på under tidens gång mer och mer. Mannen i fråga var säkert "trevlig" och hade lätt för att prata med unga pojkar. Vi vet ju inte heller om detta var en man han känt en tid innan groomingen började? Tror att denna skedde lite pö om pö till att börja med tills han hade Andrew i sitt grepp.
Citera
2022-08-23, 22:19
  #323
Medlem
landbandys avatar
Det som gör att man undrar över om AG ville bort helt och hållet ifrån sin familj är ju just valet att inte vilja ha någon returbiljett ....
Kanske han kände att livet i skolan och med föräldrarna kändes alldeles för instängt och igengrott ?
Bara det att behöva ha skoluniform var eviga dag måste varit knäckande om en ung person vill ha en ledig skön t-shirt på sig med sitt favoritband .
Är det någon som vet om familjen var sträng ?
Kanske han helt enkelt ville fly iväg och leva lite på egen hand och känna av just friheten ?

Spekulationer.

Det värsta är ju att efter en vecka eller två är det inte lika kul med att vara helt fri för då kommer LIVET klampade efter dej typ du måste få chans till att tvätta dina kläder ,käka mat för hungern tilltar och diverse annat smått och gott som inte gör sig påmint när man bor hemma ....bara det att hitta nål och tråd för att sy i en knapp kan kosta på om du inte känner någon i London som äger en sy-affär . Sådana små saker kan bli trassliga .
__________________
Senast redigerad av landbandy 2022-08-23 kl. 22:27.
Citera
2022-08-23, 22:22
  #324
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Gällande Andrews försvinnande kan ingen vara säker eftersom ingen vet vad som hände honom efter att King´s Cross järnvägsstation.

En annan obekräftad uppgift har gjort gällande att han skulle ha sovit på en bänk i en park.

Då han försvann tog han inte med sig vare sig en jacka eller rock.

Kan man tänka sig att han ville bo hos familjens släktingar i London ,men inte hade telefon så han inte kunde nå dem ? Därav ingen tanke på jacka eftersom han hade tänkt att komma fram före mörkrets inbrott ?

Spekulation

Det var nog så att han trodde "gräset var grönare på andra sidan ån " och drog iväg som ungdomar gör när de revolterar .
Här är det som att åka till Hultsfredsfestivalen mot familjens vilja . Lite så ....
Blir inte riktigt klok på om Andrew gillade killar mer än tjejer ? Någon som vet ?

Om en person inte ber om en tur och retur biljett så kan den personen inte trivts hemma - så känner jag .

Sen att behöva sova i en park i enbart t-shirt är inge kul . Det vet jag brorsan berättade när han gjorde det ,så liiite oplanerat anser jag Andrews resa var :/
__________________
Senast redigerad av landbandy 2022-08-23 kl. 22:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback