2022-08-21, 02:19
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
JA! Vad fan hände med den sidan? Den saknar man ju. Jävligt dumt att det lades ner.

Det närmsta man kommer idag är såvitt jag vet följande sida:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022
Inte alls lika lättläst och detaljerat. Tror de la ner efter valet 2014 men har aldrig riktigt fattat varför. Vad får föresten övriga partier i de här undersökningarna?
Citera
2022-08-21, 02:20
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Inte alls lika lättläst och detaljerat. Tror de la ner efter valet 2014 men har aldrig riktigt fattat varför. Vad får föresten övriga partier i de här undersökningarna?

Har starkt för mig att status.st faktiskt var uppe under förra valet också. Kan dock ha fel.
Citera
2022-08-21, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ett stort problem är också att folk många gånger inte vågar säga högt att de röstar på SD (rasiststämpel direkt). Så då kan det ju bli väldigt fel när de blir tillfrågade.
Jag kan nog säga att det där är fel. Det är i sådana här undersökningar man vågar "rösta" lite tokigt. Därför får SD fler röster i undersökningar än de får om det vore val. Dessutom röstar ganska många på SD för att "röra om i grytan" medan de i själva verket inte alls håller med SD. Jag gissar att deras verkliga nivå ligger runt 10%. Fler än så kan knappast vara så korkade att de röstar på det efterblivna rasisterna.
Senast redigerad av ackadem 2022-08-21 kl. 02:23.
Citera
2022-08-21, 02:26
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackadem
Jag gissar att deras verkliga nivå ligger runt 10%. Fler än så kan knappast vara så korkade att de röstar på SD.

Svenskar är i regel väldigt missnöjda med tillvaron i landet. De klagar på allt möjligt som påverkar de i vardagen och då pratar vi om kriminalitet, den krackelerade vården, värdelösa skolan, enorma otryggheten, skenande elpriser, skenande bränslepriser, och så vidare, något som den rödgröna sidan bara förvärrar för varje dag.

Jag vill nog påstå att folk är snarare så korkade, idioter rentav, att de INTE röstar på SD, utan snarare lägger sin röst på den rödgröna sidan. Ett sådant tilltag är i nivå med grav utvecklingsstörning och ett mycket gravt självskadebeteende.
Citera
2022-08-21, 02:37
Bannlyst
Citat:
Svenskar är i regel väldigt missnöjda med tillvaron i landet. De klagar på allt möjligt som påverkar de i vardagen och då pratar vi om kriminalitet, den krackelerade vården, värdelösa skolan, enorma otryggheten, skenande elpriser, skenande bränslepriser, och så vidare, något som den rödgröna sidan bara förvärrar för varje dag.

Jag vill nog påstå att folk är snarare så korkade, idioter rentav, att de INTE röstar på SD, utan snarare lägger sin röst på den rödgröna sidan. Ett sådant tilltag är i nivå med grav utvecklingsstörning och ett mycket gravt självskadebeteende.
Nej, folk ute i stugorna tänker inte så mycket på sådant. Det görs mest på debattsidor och där finns bara någon promille av folket.
SD är en uppblåst anka som har sin väljarbas bland fattiga okunniga människor. Det är alltid de som attraheras av "hårda tag" eftersom de inte fattat att det är mot dem (och invandrare) dessa hårda tag kommer riktas mot om SD fick makten. Det är ett sinnessjukt parti.
Citera
2022-08-21, 05:51
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Men detta stämmer inte. Det är SD somr emot detta att alla ska med, allas likas värde o.s.v. är du i förnekelse eller låtsas du inte se SDare skriva extremt nedsättning generaliseringar och fördomar om invandrare, homosexuella, kvinnor? Räcker med att läsa fb för att se att många i partiet är radikala hatare.
Sedan så finns det vi som röstar V som anser att SD ska med, sålänge de inte är rasistiska, homofober, kvinnohatare o.s.v.

Så du menar att de andra partierna inte alls stänger ute SD och SDare?

För övrigt har jag varken skrivit bu eller bä om SD, där hittar du bara på.
Citera
2022-08-21, 07:49
Medlem
Tuors avatar
Citat:
SD's idiotiska tilltag med reklamen i tunnelbanan gjorde nog sitt! Där rök säkert 2-3% DIREKT!

Vilka jävla idioter, man tror nästan inte det är sant. De skulle likväl kunnat gå ut med att de vill återuppliva Hitler.

Nej. Som jag tidigare nämnde så kan SD bara tappa väljare av en anledning i nuläget och det är genom att vara för mesiga.

Om de mjuknar i invandringsfrågan så ser folk ingen mening med att rösta på SD och väljer då istället att gå tillbaka till de "traditionella" partierna.
Citera
2022-08-21, 08:00
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackadem
Nej, folk ute i stugorna tänker inte så mycket på sådant. Det görs mest på debattsidor och där finns bara någon promille av folket.
SD är en uppblåst anka som har sin väljarbas bland fattiga okunniga människor. Det är alltid de som attraheras av "hårda tag" eftersom de inte fattat att det är mot dem (och invandrare) dessa hårda tag kommer riktas mot om SD fick makten. Det är ett sinnessjukt parti.

Märkligt. Jag har det gott ställt och är högutbildad.

De 3 viktigaste frågorna inför valet:
1. Bygg ut kärnkraften
2. Stoppa invandringen och öka återvandringen
3. Massiva insatser mot gäng och otrygghet. (Se punkt 2)

SD säger ja till alla tre.
Citera
2022-08-21, 08:32
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
SD får lägsta noteringen på fyra år – S-blocket leder
https://omni.se/sd-far-lagsta-noteringen-pa-fyra-ar-sblocket-leder/a/lV7XQ3

Folk börjar visst nyktra till.

Eller är det tvärtom, de fyllnar till.

Det känns bättre att strunta i skjutningar, otrygghet, elbrist och skyhöga bränslepriser. Allt är säkert SD:s fel ändå, eller hur?
Citera
2022-08-21, 08:38
Medlem
CassandraCs avatar
Jag är rätt säker på att alla dessa "undersökningar" är ett mentalt knep för att få folk att rösta som de vill. Om folk tror att många röstar för något så är det större chans att de väljer att ocksä rösta för det, för människor är flockdjur och vill tillhöra flocken.

Ett exempel är människor som är utanför politken, men så hör det att det går bra för sossarna i mätningarna, då är chansen stor att de röstar på just sossarna för de har ingen egen uppfattning och följer strömmen istället.
Citera
2022-08-21, 08:55
Medlem
Det roligaste med den här tråden är alla cry babies. Om SIFO ringde upp Flashbackare så skulle SD ha 85%. Men ni behöver inte oroa er. Trots att det kommer fler skandaler och grodor ur SD än de andra partierna tillsammans så ska ni se att vid valet blir det ungefär som vid förra valet.

Själv är jag nationalist. SD är därför inte ett alternativ. Stramare invandring, absolut. Men alla andra frågor som gör Sverige till just Sverige pissar de på i princip. I det avseendet är SD och C de värsta partierna.
Citera
2022-08-21, 09:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Så 1681 personer tillfrågades i senaste mätningen.
Felmarginal på +-3,2% för S, +-1,5% för MP, +-2,5% för SD.
Märkligt hur man får fortsätta att bedriva mätningar som ska vara representativt för samhället men där det räcker med att man intervjuar 0,0001681% av befolkningen.

Och intressant att MP får 5,3% i mätningen men en felmarginal på + - 1,5% finns där.
Dessa patetiska och opinionsbildande pk mätningar slår bara tillbaks mot etablissemanget när dem försöker vilseleda folket.
Det är ju ganska bra om nu miljöpartiet kommer över spärren i mätningen , då behöver ingen stödrösta på dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in