2022-08-22, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Varför ska dom lägga ner? Det är ju inte så att dom gissar. Sifo frågar Örjan Bananfot, vem kommer du rösta på. Örjan svarar Moderaterna men i hemlighet kommer rösta SD. Är det sifos fel menar du?

Ibland tror jag ni SD troll spelar dummare än ni är, ibland önskar jag rösträtten borde dras in från många.

Men din dumma jävla bidragstagande kommunistfitta du tror på fullaste allvar att det kan diffa 10% på ett parti mellan olika institut?

Tror du Örjan ljuger hos SIFO men inte hos Novus? Är du förståndshandikappad?
Citera
2022-08-22, 10:28
Medlem
Treppenwitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det stämmer. Jag svarar sedan 10-15 år aldrig någonsin på ett onödigt telefonsamtal eller en undersökning. Jag har för mycket integritet och jag vet att det inte händer något om jag struntar i det. Så en rik välutbildad äldre man (som råkar rösta SD) saknas i samtliga undersökningar i Sverige sedan 15 år.

För 20 år sedan hade alla normala svenskar en hemtelefon utan hemligt nummer. Alla stod med i telefonkatalogen. Man svarade 100% på alla samtal. Så annorlunda mot nu.

För 20 år sedan så var det ingen som tänkte på att svara på en fråga från SIFO kunde vara farligt. Man litade på att SIFO inte avslöjade om du röstade S eller M. Kanske några VPK-are lät bli att svara eftersom de mindes IB.

Det ändrades med SD. Den som svarar SD i en opinionsundersökning tar en risk att förlora inte bara sitt jobb utan också sina vänner och sin familj. SIFO läcker som ett såll och ger EXPO tillgång till valfri databas. Hackers kan också nå svaren och det är bara några bitcoins bort innan hela SIFO-databasen ligger ute som en torrent.

I det här valet så är insatserna ännu högre. Annie Lööf i maktposition kommer inte att vara rättvis mot dem som röstat emot henne.
Citera
2022-08-22, 10:31
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Föga förvånande men ändå. SD svängde i frågorna rörande EU och NATO och nu får de betala priset. Allt enligt förväntan.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/

Senast igår så skrevs det att SD var 4% större än M så det verkar ha varit en märklig undersökning du hittat
Citera
2022-08-22, 10:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treppenwitz
För 20 år sedan så var det ingen som tänkte på att svara på en fråga från SIFO kunde vara farligt. Man litade på att SIFO inte avslöjade om du röstade S eller M. Kanske några VPK-are lät bli att svara eftersom de mindes IB.

Det ändrades med SD. Den som svarar SD i en opinionsundersökning tar en risk att förlora inte bara sitt jobb utan också sina vänner och sin familj. SIFO läcker som ett såll och ger EXPO tillgång till valfri databas. Hackers kan också nå svaren och det är bara några bitcoins bort innan hela SIFO-databasen ligger ute som en torrent.

I det här valet så är insatserna ännu högre. Annie Lööf i maktposition kommer inte att vara rättvis mot dem som röstat emot henne.
Det är också sant. Det finns en större motvilja mot "samhället", inte samma förtroende för det som för 20-30 år sedan. SCB var ett aktat namn, man såg poliser på gatan, det fanns inga sjukhusköer osv. Helt enkelt ett bättre fungerande land där svensken hade större förtroende för institutioner. Jag är gärna med lite utanför samhället numera.
Senast redigerad av Barents 2022-08-22 kl. 10:35.
Citera
2022-08-22, 10:42
Avslutad
Kul att de får högsta på typ 4 år, 21,5% av SVT/NOVUS och högre än M.

Med tanke på Sverige tillstånd är det dock ett mirakel ett SD inte har över 40% och att AFS inte har över 20%.

Men svenskarna verkar ju i gemen helt gett upp sitt land, sitt folk och sin historia. De förtjänar förfallet. Faktiskt.
Citera
2022-08-22, 10:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al4h2
Tror snarare det handlar om att M och KD börjar att "ta över" invadrings- och integrationsfrågorna mer och mer.

Så är det. Många som tidigare röstat på SD har gjort det pga den havererade integrationen o den synligt ökade islamiseringen av Sverige.

Nu har ju både Sossar o Moderaterna tagit till sig frågorna.
Så många kan tycka att det känns skönt med ett rumsrent allternativ.

Majoriteten av väljarna är får o frågar sig inte varför Moderaterna öppnade sina hjärtan o landets gränser. Ulf Kristersson var delaktig.

O Sossarna som inte tyckte att deras Europa skulle ha murar. O sedan dess har haft 8 år att styra upp det hela utan att lyckas. Maggan Andersson har under dessa år varit i ledande possitioner utan att lyckad. Så varför ska hon lyckas nu?
Citera
2022-08-22, 10:46
Medlem
och nu blev SD näst största parti enligt senaste SVT undersökningen, hela 4% större än moderaterna,
Citera
2022-08-22, 10:52
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det stämmer. Jag svarar sedan 10-15 år aldrig någonsin på ett onödigt telefonsamtal eller en undersökning. Jag har för mycket integritet och jag vet att det inte händer något om jag struntar i det. Så en rik välutbildad äldre man (som råkar rösta SD) saknas i samtliga undersökningar i Sverige sedan 15 år.

För 20 år sedan hade alla normala svenskar en hemtelefon utan hemligt nummer. Alla stod med i telefonkatalogen. Man svarade 100% på alla samtal. Så annorlunda mot nu.

Känner igen mig i mycket i ditt inlägg. Jag svarar konsekvent inte på nummer som jag inte vet vem det är. Om jag väntar samtal så googlar jag upp numret och ser om det blir träff på någon.

Mitt motiv är att jag är jävligt trött på mobiltelefonförsäljare och annan telefonkrämar-skit. Det tar faktiskt tid att svara, lyssna lite på deras sale-pitch och sedan avsluta samtalet. Denna tid får jag aldrig igen. Enklast är bara att blockera numret för evigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Treppenwitz

Håller med! Att rösta på SD är inte alls accepterat i vissa kretsar. De betraktar dig som om du grillar barn och äter dem. Enklast är därför att hålla käft med vad du röstar på.

Att svara på dessa valundersökningar är som att ställa sig på torget med en lapp på bröstet vad du röstar på. Det angår dem inte. Vi har valhemlighet i vårt land.

Men dessa opinionsinstitut kan vara jävligt efterhängsna. Eftersom de inte kommer åt mitt telefonnummer försöker de med andra telefonnummer på min adress och uppmanar dem som svarar att be mig ringa dem!
Citera
2022-08-22, 11:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Kul att de får högsta på typ 4 år, 21,5% av SVT/NOVUS och högre än M.

Med tanke på Sverige tillstånd är det dock ett mirakel ett SD inte har över 40% och att AFS inte har över 20%.

Men svenskarna verkar ju i gemen helt gett upp sitt land, sitt folk och sin historia. De förtjänar förfallet. Faktiskt.

Sverige har en stor del som inte bryr sig om politik. Då ”det är fult att prata pengar o politik”.
O man röstar så som man lärt sig.
O blir man besviken röstar man inte alls.

O så en relativt stor grupp som funnit livsluft i att signalera kortsiktig godhet. O ett behov att förkasta ondskan.

Sedan så har vi en växande grupp väljare som vill säkerställa att de framöver får mer bidrag o kan ta hit släktingar. De röstar naturligtvis på det som gynnar dem.

Sedan så har vi grupper som faktiskt tjänar pengar på den förändring av samhället som sker.
O är ganska nöjda.

O så har vi en grupp som inser att något gått snett. Men det känns inte rätt att rösta SD.

Sedan så har man de som inser att det skitit sig o det blir bara värre. O den enda kur som de ser är SD.

Men allt fler ger upp o flyttar. Eller förbereder sig på att flytta.
Citera
2022-08-22, 11:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Känner igen mig i mycket i ditt inlägg. Jag svarar konsekvent inte på nummer som jag inte vet vem det är. Om jag väntar samtal så googlar jag upp numret och ser om det blir träff på någon.

Mitt motiv är att jag är jävligt trött på mobiltelefonförsäljare och annan telefonkrämar-skit. Det tar faktiskt tid att svara, lyssna lite på deras sale-pitch och sedan avsluta samtalet. Denna tid får jag aldrig igen. Enklast är bara att blockera numret för evigt.

Håller med! Att rösta på SD är inte alls accepterat i vissa kretsar. De betraktar dig som om du grillar barn och äter dem. Enklast är därför att hålla käft med vad du röstar på.

Att svara på dessa valundersökningar är som att ställa sig på torget med en lapp på bröstet vad du röstar på. Det angår dem inte. Vi har valhemlighet i vårt land.

Men dessa opinionsinstitut kan vara jävligt efterhängsna. Eftersom de inte kommer åt mitt telefonnummer försöker de med andra telefonnummer på min adress och uppmanar dem som svarar att be mig ringa dem!

O på frågan kan man alltid svara.
Miljöpartiet för klimatets skull.

Eller Socialdemokraterna för det har alltid visats sig vara det bästa valet i längden.

Sedan kan man skratta hela vägen till valurnan o rösta på vad man vill utan att behöva känna oro för att hamna i åsiksregister o få framtida problem.
Citera
2022-08-22, 11:10
Avstängd
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaRegn
Din hjärna ger jag ingenting för att döma av dina olika inlägg. Du borde granska dig själv lite, om du kan.

Vad gäller opinionsmätningarna så tror jag de stämmer med verkligheten. Får SD 16% ens i valet tro?

De har för många tokdårar i det partiet och uttrycker sig för hårt och drastiskt.

Finns inga andra att rösta på heller enligt mig och vårt vackra land är på väg rätt ner i helvetet.
Bilda ett eget parti bara för dig själv då. Ditt resonemang är som småungars,: om ni inte spelar som jag vill tar jag min boll och går hem! Patetiskt
Citera
2022-08-22, 11:14
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Så är det. Många som tidigare röstat på SD har gjort det pga den havererade integrationen o den synligt ökade islamiseringen av Sverige.

Nu har ju både Sossar o Moderaterna tagit till sig frågorna.
Så många kan tycka att det känns skönt med ett rumsrent allternativ.

Majoriteten av väljarna är får o frågar sig inte varför Moderaterna öppnade sina hjärtan o landets gränser. Ulf Kristersson var delaktig.

O Sossarna som inte tyckte att deras Europa skulle ha murar. O sedan dess har haft 8 år att styra upp det hela utan att lyckas. Maggan Andersson har under dessa år varit i ledande possitioner utan att lyckad. Så varför ska hon lyckas nu?

Är det någon som kommer ihåg när Folkpartiet fick för sig innan ett val att fiska röster med ett ”språkkrav”?

Det var bara ett sätt för det invandringsvänliga partiet att få mer röster. De blev inget mer sagt efter valet.

Det många glömmer bort är att Ulf Kristersson tillsattes av Fredrik Reinfeldt som minister. De träffas ofta sa Ulf i TV. Ulf beskrivs som mer liberal än Reinfeldt, som en del säger är mer konservativ.

En röst på moderaterna blir därför en röst på ett parti med en ideologi som kan kallas Reinfeldt.2 med ännu mer nyliberal invandring.

Vad sossarna håller på med har vi sett i snart 8 år.

Nej, det krävs nya kvastar, som SD. Jag tänker inte bli lurad igen!

”Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in