2022-08-21, 01:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag tror nog man ska ha lite is i magen dessa opinionsundersökningarna. Var det för åtta år sen de missade SD.s framgång gravt. Det är väldigt tyst om det misstaget idag, försökte googla lite om det men googlar kanske inte på rätt sökord.

Då hade man inte viktat korrekt därav alldeles för låga siffror. De påstår sig ha lärt sig av det och börjat vikta korrekt, vilket också syntes i förra valet där de snarare tog i för hårt åt andra hållet och SD blev istället besvikna.

Nu har de nog fått justera viktningen ytterligare och min gissning är att det blir mer exakt denna gång, närmare verkligheten än vad det har varit tidigare.

TYVÄRR skall man väl kanske säga, för det innebär att SD inte kommer göra något superval med siffror på över 20%.

Det viktigaste att förstå är att svenskar är mycket lågt begåvade intelligensmässigt och är därför farliga för sig själva. De röstar så de går under. Inget annat folkslag i världen är ens i närheten. Detta innebär att Sverige KOMMER att sjunka som ett skepp fullt med hål i skrovet. Men det tar tid. Så vi har ytterligare lite tid på oss att planera vår flytt utomlands, gärna till något av V4-länderna.
Citera
2022-08-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Vem fan bryr sig om dessa skräpundersökningar? Dom kan väl fan inte veta hur mycket dom får innan valet? Finns så mycket folk med så mycket låtsasjobb idag, skittöntigt

Ja dessa undersökningar är faktiskt helt värdelösa. Samma vecka tappar SD stort i en undersökning och går svagt framåt i en annan undersökning! Vad ska man dra för slutsats av sådana resultat?
Citera
2022-08-21, 01:45
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
En röst på SD är en röst på Ulf Kristersson.

Men rösta du på C eller MP vet jag!!! Blir säkert mycket bättre det
Citera
2022-08-21, 01:46
Medlem
swimmingpools avatar
SD får lägsta noteringen på fyra år – S-blocket leder
https://omni.se/sd-far-lagsta-noteringen-pa-fyra-ar-sblocket-leder/a/lV7XQ3

Folk börjar visst nyktra till.
Citera
2022-08-21, 01:46
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asiktsbrottsling
Ja dessa undersökningar är faktiskt helt värdelösa. Samma vecka tappar SD stort i en undersökning och går svagt framåt i en annan undersökning! Vad ska man dra för slutsats av sådana resultat?

Finns inga slutsatser att dra. Dessa siffror är inte så exakta. Det beror på vilka grupper man intervjuar osv. Det kommer svänga fram och tillbaka så ända till valet, och det gäller för alla partier.

Det viktigaste ni kan göra är att få folk att rösta SD eller åtminstone M alternativt KD.
Citera
2022-08-21, 01:48
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
SD får lägsta noteringen på fyra år – S-blocket leder
https://omni.se/sd-far-lagsta-noteringen-pa-fyra-ar-sblocket-leder/a/lV7XQ3

Folk börjar visst nyktra till.

SD's idiotiska tilltag med reklamen i tunnelbanan gjorde nog sitt! Där rök säkert 2-3% DIREKT!

Vilka jävla idioter, man tror nästan inte det är sant. De skulle likväl kunnat gå ut med att de vill återuppliva Hitler.
Citera
2022-08-21, 01:49
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Var själv någorlunda inbiten på SD men övergav tanken på dem direkt de svängde i dessa två stora avgörande frågor. Jag hoppas de halkar ned på 8% eller lägre som straff. Som krydda på moset vore det givetvis roligt om AfS gör 10% eller så
AFSugningspartiet får kanske 0.1% om de har jävligt tur. Men ang trådstarten så är det ju en enskild mätning. Och man får ju alltid ta extremt låga el extremt höga siffror med en nypa salt. För 12 år sedan fick SD 5.5% i Sentio och då menade journalister artt alla normala var på semester utomlands etc så att dessa utbildade akademiker etc inte var med i pollen. Sedan blev det ändå 5.7% Det var nog snarare 2009 börnär jag tänker efter. Som skrevs ovan så var de ju större än M i en annan mätning. Så man får nog gå på snittet som ju tidigare alltid kunde ses på www.status.st Tyvärr la de ner verksamheten.
Citera
2022-08-21, 01:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Ibland kan man ifrågasätta ifall samma kloka människor som skötte valkampanjen 2014 och 2018 också sköter valkampanjen 2022.

Eller ifall det är några helt andra som inte riktigt har alla hemma? Möjligen är det samma personer som tidigare men att de har slagit i huvudet några gånger för mycket...
Citera
2022-08-21, 01:52
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Så man får nog gå på snittet som ju tidigare alltid kunde ses på www.status.st Tyvärr la de ner verksamheten.

JA! Vad fan hände med den sidan? Den saknar man ju. Jävligt dumt att det lades ner.

Det närmsta man kommer idag är såvitt jag vet följande sida:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022
Citera
2022-08-21, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
JA! Vad fan hände med den sidan? Den saknar man ju. Jävligt dumt att det lades ner.

Det närmsta man kommer idag är såvitt jag vet följande sida:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022
Jag frestas att hålla med. Men jag har för mig Sifo intervjuar flest personer och på så vis får ett större statistiskt underlag än de andra undersökarna.
Citera
2022-08-21, 02:16
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men rösta du på C eller MP vet jag!!! Blir säkert mycket bättre det
Har allvarligt funderat på att rösta på något annat än SD för första gången detta val. Skulle isåfall bli sossarna då Kristersson och hans parti är väl människoovänliga. SD som ju är lite mer sossiga i välfärdsfrågor kanske kan hålla tillbaks honom men jag vet inte....
Citera
2022-08-21, 02:17
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackadem
Jag frestas att hålla med. Men jag har för mig Sifo intervjuar flest personer och på så vis får ett större statistiskt underlag än de andra undersökarna.

Ett stort problem är också att folk många gånger inte vågar säga högt att de röstar på SD (rasiststämpel direkt). Så då kan det ju bli väldigt fel när de blir tillfrågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in