2022-08-20, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Okey Mumsbulle du kanske inte ljuger medvetet men du lider helt klart av vaneförställningar.

Du lyckas på ett fenomenalt sett förvränga allt som skrivs, och inte bara i denna tråd.

Om nu jag och flera med mej tycker att utredningen är undermålig varför kan inte du bara acceptera det och gå vidare.

Det är ingen tävling det här om vem som har rätt eller fel, utan här har alla rätt beroende med vilka ögon du ser.

Och vem som betalade för Lydias jägarexamen, licens eller vapenlicens har ingen som helst relevans till själva brottet. Såvida du inte tänker starta en civilprocess mot vederbörande.

Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
[b]

Vad har det här du skriver med mordet på Emil att göra??

Det handlar om vad som föranlett att Lydia ens befann sig hemma hos Emil i Bålsta 2021.

Frågan är vilka män hon träffat under/efter Mufit, Per och Emil. Ulf och *Kristian? (Minns ej på rak arm)

Fyll på med fler kandidater, någon borde kunna uttala sig om Lydia...
2022-08-20, 19:12
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Har man heller inte riktigt sagt. Men det stämmer med tiden, och det stämmer med det hon sagt, att det skulle varit han. Hon såg dom vid lägenheten när dom höll på att flytta liksom.
ok inga bevis med andra ord, bara du som ANTAR
2022-08-20, 19:31
Medlem
Citat:
Jag sa att hon hade betalt tillbaka lånet till denna Ulf.
Men när man lånat nåt av nån så har man en skuld!!! Alltså har hon haft en skuld till Ulf!
Fattar du??😂😂😂🤣🤣
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-20 kl. 19:36.
2022-08-20, 19:52
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Har man heller inte riktigt sagt. Men det stämmer med tiden, och det stämmer med det hon sagt, att det skulle varit han. Hon såg dom vid lägenheten när dom höll på att flytta liksom.

Vilka dom ? du har ju hävdat att Emil flyttade Lydias saker mot hennes vilja när hon var inlagd på psyk
men nu var hon alltså med å flyttade, dessutom blåslagen........det går ju inte ihop eller hur
2022-08-20, 20:34
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne193
Ändå kräver du - för att citera dig - BEVIS för andras scenarier. Höj tanken så medelmåttigt högt som du i bästa fall kan.

Njaee, jag kräver bevis för påståenden som framförs som sanning , inte för scenarier, jag förstår att du inte förstår skillnaden, så du når alltså inte ens medelmåttighet, det är ju ditt problem , inte mitt

Sen är det hovsamt om du för ärlighetens skull citerar mitt citat, inte bara tar fritt ur luften att du citerar
mej, det är oärligt att citera nån utan att visa citatet
Senast redigerad av BMC64 2022-08-20 kl. 20:37.
2022-08-20, 21:47
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Eller kan det vara den killen hon polisanmälde som slog och hotade? Var ju ändå han hon anmälde eller hur? Ett ypperligt tillfälle att skylla på en död man istället ^^

s16 (fup2)
"Patienten blir då hotad av hyresvärdens kille som i sin tur blir polisanmäld."
s16
Våld och hot: Blev hotad av hyresvärdens kille som nu är polisanmäld.

s19
"Det var jobbigt att anmäla polis, att ha en flyttfirma som hjälpte henne att flytta hennes saker"
"Det var otrevligt att hennes hyresvärd vägrade öppna dörren och låste alla hennes saker, så hon var tvungen att slå sönder den dörren med hjälp av låssmed"

hoppsan Kerstin..

s13
"Påbörjade studera till Landskapsingenjör i Uppsala HT 2020 men har ej klarat av studierna pga dyslexi. Riskerar nu att ej få CSN. Pat blir tårögd när hon berättar att hennes liv är förstört och att hon har förstört det för barnen."
"Pat blev bostadslös efter att ha hyrt i 2:a hand. Bor nu hos kompisar."
"Har daglig panikångest över sin situation. Dödsångest och är rädd för att hon skulle kunna göra ngt eftersom hon ej mår bra"

1 månad och 11 dagar senare skjuter hon kallblodigt ihjäl Emil, han som öppnat sitt hem för henne, som till slut fick nog av blodsugaren och bad henne gå.

Lydia: Jag har ingenting kvar
Emil: Åk härifrån bara
Lydia: På riktigt?
Emil: Yes
Lydia: Okej bra (skottljud)
Emil: Ah fan

The end

Citat:
Ja exakt det jag menade med, glömde man måste vara extremt tydlig med orden här för att bli förstådd/missförstådd..

kvinnans MAN som kanske slagit Lydia blåslagen, ypperligt tillfälle att istället skylla på en död man så att hennes man går fri från misstankar..OCH HELT FÖRSTÅELIGT att Emil som i vanliga fall undviker konflikter då ringde och skällde på fyllan, BRA Emil! att du vågade stå upp för din tjej, det är kärlek det <3

Innan du kommer med diverse undanflykter och andra hitte-på scenarior får du lägga fram BEVIS på att det är din "sanning" som stämmer och inte mitt scenario som jag skrev här ovan, allt annat kan räknas som trådsanningar för att victimblama Emil.

Citat:
Ursprungligen postat av Janne193
Kan du själv verifiera din sanning please.
Hade du bemödat dig att läsa lite längre än vad näsan räcker kanske du hade sett att det var ett EXEMPEL på vad som lika gärna kunde ha hänt..
suck
2022-08-20, 23:48
Medlem
Citat:
ok inga bevis med andra ord, bara du som ANTAR

Jo jag har bevis på vad hon (hon som hyrde ut lägenheten) har sagt. Ögonvittne kallas det ju.
2022-08-20, 23:50
Avslutad
Citat:
Jo jag har bevis på vad hon (hon som hyrde ut lägenheten) har sagt. Ögonvittne kallas det ju.

Det är inte bevis, det är vad du påstår.
2022-08-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
[/b]

Vilka dom ? du har ju hävdat att Emil flyttade Lydias saker mot hennes vilja när hon var inlagd på psyk
men nu var hon alltså med å flyttade, dessutom blåslagen........det går ju inte ihop eller hur

Ja jag förstår att du ej hänger med när du inte har läst ordentligt.
Emil hjälpte Lydia att flytta. Men alla hennes saker fanns ej i lägenheten, en del saker fanns hos andra kompisar. Det är dels sånt som Emil hämtade när Lydia låg inne. Sen packade han upp saker hon hade packat ner i lådor.
Förstår du nu lite lättare?
2022-08-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det är inte bevis, det är vad du påstår.

Jo det är bevis på vad hon sagt att hon sett. Med andra ord: Det är bevis på vad ett ögonvittne sagt att hon har sett.
2022-08-20, 23:57
Avslutad
Citat:
Jo det är bevis på vad hon sagt att hon sett. Med andra ord: Det är bevis på vad ett ögonvittne sagt att hon har sett.

Det beviset finns bara i ditt huvud. Du kommer hela tiden med en massa påståenden som du inte kan täcka upp. Totalt meningslöst i en diskussionstråd.
2022-08-21, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det beviset finns bara i ditt huvud. Du kommer hela tiden med en massa påståenden som du inte kan täcka upp. Totalt meningslöst i en diskussionstråd.

Ledsen, men skärmdump på sms kallar jag bevis och inte någon som bara finns i huvudet.
Men i din fantasi så är det kanske bara påhitt, och det får stå för dig. Jag vet till 100% att det är sant varje fall, för jag kan se det här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in