2022-08-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Tror du sätter huvudet.på spiken där
Tror inte detta är ett ovanligt fenomen.
Det jag känner till om Lydia stämmer precis in i bilden du ger.
Hon har klarat sig genom livet genom att ha manipulerat män.. (kanske även kvinnor)
Ett mönster som blir så inlärt med tiden så det går av bara farten.
Ett till exempel är ju Ulf som lånat ut en ganska stor summa pengar till henne....
Emil som köpte bilar och lät henne bo i hans hus
Kimmo som betalade hotellrum till henne
.Det underliga sättet hon fick vapenlicens på
Listan kan nog göras väldigt lång.

Har man inte mycket till samvete är det nog en lönsam strategi.
Stackars Lasse

Och tänk, hon betalade tillbaka pengarna hon lånade av denna Ulf.
Så kanske du inte känner till så mycket ändå.
2022-08-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Kan du leta fram vad du menar Mumsbulle har ljugit om? Nej, trodde inte det.
Sluta förstöra tråden genom att skapa trådsanningar, tänk på vad du själv skriver i stället. Mestadels är det nog du som ljuger saker ihop här. Varför det är så viktigt för dig kan man undras.

Ja det är enkelt. Han ljög när han påstod att Lydia hade en skuld till Ulf. Det han lade upp var och är ingen skuld!
2022-08-20, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Ja, jag tror ni har rätt. Men en sådan "sanning" har ju visat sig vara svår att bevisa, vilket ju gör att den stackars Lasse, som enligt sig själv är så mån om sanningen och vill att alla andra ska dokumentera, kört in sig i ett hörn hen inte kommer sig ur. Tråkigt!
Det ni säger är mycket relevant og on topic i tråden; nämligen i hur stor grad personlighetsstörningar hos GM spelar in vid grova brott. Det finns forskning på detta, (har tyvärr inte möjlighet att leta upp det nu, Lasse!), men om ni andra har synpunkter vore det jätteinteressant att diskutera just detta vidare. (Vi har ju försökt på objektivt sätt också innan, fast "några" är ju totalt subjektiv och sågar allt kritisk tänkande direkt, tyvärr)
Äntligen ett nyanserat inlägg, örecis vad jag undrat gällande Lydia Barth.
Det blir till att gräva med fokus på gärningsmannens historik, hur, när, var det började påvisas att någonting inte riktigt stämde med Lida. Vad som kan vara ärftligt, uppväxtmiljöpåverkan eller om någon händelse som kan ha triggats igång av pga droger, övergrepp, eller andra trauman
2022-08-20, 16:33
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Tänk va korkade vissa tycks vara
Det man tagit upp med Kaptenspice är inget annat än ren och skär fakta. Det är inget som kommit från Lydia. Det är uppgifter som kommer från den kvinna som hyrde ut lägenheten till Lydia. Denna kvinna som ej heller blev så glad över att Lydia sade upp lägenheten, så just dessa uppgifter är inget hon hade behövt ljuga om heller. Och som hon också sade efter att hon sagt att Lydia var blåslagen, "hon förtjänade det säkert".
Det är inget jag håller med om, då jag är av den åsikten att man ej ska misshandla sin partner, oavsett vad det är för partner eller varför.
Visst skulle jag kunna lägga upp det här inne, men helt ärligt skulle inte det hjälpa. För jag anser att jag skulle maska hennes nummer, även hela namnet. Vilket i sin tur hade inneburit att ni ändå inte hade trott på det ni hade sett, så vad är då vitsen.
Och jo, det är sånt polisen skulle ha kontrollerat i mitt tycke!
Och eftersom Mumsebulle hela tiden hävdat at han har en sån lunta om Lydia, så borde han ju även ha telefon nummer till denna dam, så då kan han ju ringa och fråga henne.

Eller som sagt var helt enkelt den anledningen att skydda sin egna man/sambo, för vad har du för BEVIS att det måste vara Emil som slagit henne?
Nej den kvinnans påstådda sms är INGET BEVIS överhuvudtaget att det ska vara Emil som gjort det.
2022-08-20, 16:37
Medlem
Mercedes avatar
måste va jobbigt att det första man gör när man loggar in är att rapportera alla inlägg som ifrågasätter eller tycker olika om en själv :P
Stackars mods som måste sitta och kolla igenom alla anmälningar från VARTENDA INLÄGG SOM SKRIVS ^^
2022-08-20, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Eller som sagt var helt enkelt den anledningen att skydda sin egna man/sambo, för vad har du för BEVIS att det måste vara Emil som slagit henne?
Nej den kvinnans påstådda sms är INGET BEVIS överhuvudtaget att det ska vara Emil som gjort det.
Jag tror att den sk. 2:a handslägenheten med hiskelig hyra, som var betald till april, om jag inte missminner mig? Hur var det egentligen med det kontraktet?
Troligtvis det en tidsbestämd uthyrning. Hade varit bra om man fått se på ett kontrakt...
Vem stod för hyran, egentligen? Kan det ha varit Müfit? Deras skilsmässa gick igenom i mars 2021. Att det inte gjordes i ett hafs, beror på att Müfit ansökte om betänketid. Lydia besvarade inte det ens.

Det skulle vara intressant att få höra vad Müfit har att berätta. Frågan är hur objektiv han skulle vara, "han tillhör det gåtfulla folket"..

Värt att notera, ägaren till lägenhetens kille/man folkbokförde sig på adressen i maj 2021, där han på pappret blev sambo med sin tjej.

Lydia och Müfit gifte sig 2019 och skilsmässan gick igenom 2021.
2022-08-20, 16:52
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ja det är enkelt. Han ljög när han påstod att Lydia hade en skuld till Ulf. Det han lade upp var och är ingen skuld!

Okeeej, så om jag lånar 1000 kronor av dej så har jag ingen skuld till dej ? samtidigt säjer du att Lydia
betalt en skuld till nån Ulf,,,,,, hmmm är du nykter ? du är mer förvirrad än en eskimå som letar is i sahara
2022-08-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att den sk. 2:a handslägenheten med hiskelig hyra, som var betald till april, om jag inte missminner mig? Hur var det egentligen med det kontraktet?
Troligtvis det en tidsbestämd uthyrning. Hade varit bra om man fått se på ett kontrakt...
Vem stod för hyran, egentligen? Kan det ha varit Müfit? Deras skilsmässa gick igenom i mars 2021. Att det inte gjordes i ett hafs, beror på att Müfit ansökte om betänketid. Lydia besvarade inte det ens.

Det skulle vara intressant att få höra vad Müfit har att berätta. Frågan är hur objektiv han skulle vara, "han tillhör det gåtfulla folket"..

Värt att notera, ägaren till lägenhetens kille/man folkbokförde sig på adressen i maj 2021, där han på pappret blev sambo med sin tjej.

Lydia och Müfit gifte sig 2019 och skilsmässan gick igenom 2021.

Vad har det här du skriver med mordet på Emil att göra??
2022-08-20, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
[b]

Vad har det här du skriver med mordet på Emil att göra??
Det är lägenhetsbråket och allt tjafs om inslagna dörrar, mm
Det tjatas till förbannelse om att lösningen till att Lydia dödade, ligger 1-3 månader i tid från mordet.
Kimmo och Müfit har försökt hjälpa, men det är svårt att hjälpa någon som inte har sjukdomsinsikt... Müfit trodde att Lydia var feldiagnostiserad, att hon skulle ha ADD istället för EIPS och ADHD...
Han är väldigt beläst och antroposofiskt lagd. Har förstått att Lydias pappa gillade honom mycket, de umgås idag. Det låter konstigt att Müfit skulle ofredat och misshandlat Lydia och barnen, som capten och lasse påstår. Lasse drar det ännu längre till att Lydia tvingades gifta sig och tog droger (pilla) för att klara av det... mycket märkligt
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-20 kl. 17:28. Anledning: Tillägg
2022-08-20, 17:07
Medlem
Citat:
Och tänk, hon betalade tillbaka pengarna hon lånade av denna Ulf.
Så kanske du inte känner till så mycket ändå.
Hur kan man betala tillbaka när man inte har nån skuld? Som du påstår...
Du är ju helt snurrig
2022-08-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Har man heller inte riktigt sagt. Men det stämmer med tiden, och det stämmer med det hon sagt, att det skulle varit han. Hon såg dom vid lägenheten när dom höll på att flytta liksom.
2022-08-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Okeeej, så om jag lånar 1000 kronor av dej så har jag ingen skuld till dej ? samtidigt säjer du att Lydia
betalt en skuld till nån Ulf,,,,,, hmmm är du nykter ? du är mer förvirrad än en eskimå som letar is i sahara

Jag sa att hon betalat tillbaka lånet till denna Ulf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in