2022-07-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle1973
Det klassas som läkemedel vilket innebär att finns risk att det tas i beslag av tullen. När det gäller import från ej EU länder.

Det kringgås genom att beställa från distributörer i EU

Tex kavaclub.eu
Kavaha.eu
Kava Europe.eu

Det säljs som pulver

Är det instant eller microniserad kava då kan det direkt blandas ut i vätska.

Annars är det enklaste att man häller vatten och pulverert i en mixer att låter den köra några minuter.
Och silar vätska genom en filter påse.

Filter påsar kan du beställa från de nämnda återförsäljarna.

Lycka till.
Var finns info att kava kava är registrerat som läkemedel?
Citera
2022-07-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Var finns info att kava kava är registrerat som läkemedel?
https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/vad-ar-ett-lakemedel/amnesguiden
Citera
2022-07-26, 11:13
Medlem
Citat:
https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/vad-ar-ett-lakemedel/amnesguiden
Tack!
Citera
2022-07-26, 11:25
Bannlyst
Har testat det, extremt milt och subtilt. L theanine är bättre enligt mig om man vill testa något milt mot ångest.

Har ni någonsin testat lugnande så kommer ni nog inte få ut mycket av kava kavas svaga effekt. Den som skrev att det är som riktig benso måste vara något slags rekord i placebo. Bara min åsikt.
Citera
2022-07-28, 18:23
Medlem
Citat:
Det klassas som läkemedel vilket innebär att finns risk att det tas i beslag av tullen. När det gäller import från ej EU länder.

Det kringgås genom att beställa från distributörer i EU

Tex kavaclub.eu
Kavaha.eu
Kava Europe.eu

Det säljs som pulver

Är det instant eller microniserad kava då kan det direkt blandas ut i vätska.

Annars är det enklaste att man häller vatten och pulverert i en mixer att låter den köra några minuter.
Och silar vätska genom en filter påse.

Filter påsar kan du beställa från de nämnda återförsäljarna.

Lycka till.

Tack för svar!

Du menar för att skjuta då gissar jag?
Och för en person som inte vill skjuta?

Har du koll på detta med korsreaktioner eller synlighet på urin/salivprov?
Citera
2022-07-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Tack för svar!

Du menar för att skjuta då gissar jag?
Och för en person som inte vill skjuta?

Har du koll på detta med korsreaktioner eller synlighet på urin/salivprov?

Man dricker kava.

Nej jag inte koll på drogtester.

Det enda jag har läst är att billiga tester kan ge falsk positivt på MDMA.

Men då kava inte är en olaglig drog då testar man inte för den i Sverige.
Citera
2022-07-28, 22:56
Medlem
Citat:
Man dricker kava.

Nej jag inte koll på drogtester.

Det enda jag har läst är att billiga tester kan ge falsk positivt på MDMA.

Men då kava inte är en olaglig drog då testar man inte för den i Sverige.

Haha det visste jag ju egentligen - huvudet hade lite värmeslag och gick till att skjuta när vi pratade vätska och sila - ja du ser ju vilken tveklös koll jag hade i minsta tankspridda ögonblick - tack igen! 😂😂
Citera
2022-07-28, 22:58
Medlem
Har någon annan koll på om det skulle komma upp på lab analys via beroendevården - eftersom de trots Allt är läkemedelsklassat?

Också ännu nyfiken på om de kan visa utslag på andra ”gaba” produkter - så som gabapentin eller pregabalin.
Citera
2022-07-28, 22:58
Medlem
Citat:
Haha det visste jag ju egentligen - huvudet hade lite värmeslag och gick till att skjuta när vi pratade vätska och sila - ja du ser ju vilken tveklös koll jag hade i minsta tankspridda ögonblick - tack igen! 😂😂

Jag kan rekommendera
https://kavaforums.com/forum/
Där finns många som vet mycket
Citera
2022-08-20, 01:07
Medlem
AltaretRestess avatar
Citat:
Har någon annan koll på om det skulle komma upp på lab analys via beroendevården - eftersom de trots Allt är läkemedelsklassat?

Också ännu nyfiken på om de kan visa utslag på andra ”gaba” produkter - så som gabapentin eller pregabalin.

Nej då. Har ingen erfarenhet av kava kava men de kollar inte efter sådant. Enbart riktiga läkemedel och narkotiska preparat. Vad gäller sådant som kan ge falskt positivt resultat så kan man begära att det skickas på verifiering, och då blir det negativt.
Citera
2022-08-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AltaretRestes
Nej då. Har ingen erfarenhet av kava kava men de kollar inte efter sådant. Enbart riktiga läkemedel och narkotiska preparat. Vad gäller sådant som kan ge falskt positivt resultat så kan man begära att det skickas på verifiering, och då blir det negativt.

Inte alltid man kan begära det.
Jag går på en behandling där de bara tar stickor och ger de utslag där är man inte välkommen tillbaka innan man inte längre är positiv - och efter ett visst antal ”varningar” (som utfärdas då) är man avstängd. Något jag inte kan riskera att bli 😩
Där av frågan då de har stickor för lyrica - något som även ger utslag på gabapentin (något som får mig att tänka att kanske även denna ”gaba-produkt” kan göra det).

Vill lägga till att anledningen till att jag skulle vilja testa kava är att jag har vissa sjukdomar och diagnoser som verkar kunna må betydligt bättre vid användande av kava.
Annars hade jag såklart inte ens funderat på om det va värt att testa och riskera detta.
Citera
2022-09-11, 18:58
Medlem
Citat:
Inte alltid man kan begära det.
Jag går på en behandling där de bara tar stickor och ger de utslag där är man inte välkommen tillbaka innan man inte längre är positiv - och efter ett visst antal ”varningar” (som utfärdas då) är man avstängd. Något jag inte kan riskera att bli 😩
Där av frågan då de har stickor för lyrica - något som även ger utslag på gabapentin (något som får mig att tänka att kanske även denna ”gaba-produkt” kan göra det).

Vill lägga till att anledningen till att jag skulle vilja testa kava är att jag har vissa sjukdomar och diagnoser som verkar kunna må betydligt bättre vid användande av kava.
Annars hade jag såklart inte ens funderat på om det va värt att testa och riskera detta.

Däremot är det en diskution kring false postive för mdma när man dricker kava. Det på ovannämnda kava forum och likså r/kava reddit. Detta i samband med användande av stickor. (urintest)

Frågan är vet du när du blir testad? Så att du kan planera intaget? Och sen är frågan hur lång tid tar det innan kavan är ute ur kroppen?

Min rekomendation är att du ställe frågan på nämnda forum och/eller reddit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in