Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
Gav det en chans.
Alltså jag tror inte en sekund på att något som fda tillåter säljas öppet fungerar mot ångest eller sömnbesvär, inte en challe. Har du fått placebo av dessa så grattis.
Citat:
Ursprungligen postat av
GaranteratMangel
De tillåter ju tianeptin, kratom och fenibut med.
Av alla herbals jag provat så är nog kava den enda som faktiskt har en påtaglig effekt.
Däremot säljs det mycket dålig kava.
Tar tullen paket från USA? Som jag förstått det är det förbjudet att sälja som naturläkemedel och köper man kapslar eller pulver indikerar det väl att man inte ska ha det som prydnasföremål.
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/p6WOeR/gront-ar-inte-alltid-skont
Har sett många säljare på etsy men hittar ingen europeisk.
Ja, kava från USA är bara att glömma då vi nu är flera som konstaterat att tullen är väldigt pigg när det gäller denna substans från just USA då (och troligen generellt utanför EU). Fick nyligen hem (här i Sverige då) en kava-leverans inifrån EU och det var inga problem precis som andra här erfarit.
Dock så kan man väl råka ut för stickkontroller ändå och ha otur men det är ju ett medvetet risktagande som man får överväga. Det som hände med min leverans från USA för något år sedan var att den bara skickades tillbaka till företaget jag köpte ifrån. Dock ljög postnord först om orsaken till varför den skickats tillbaka - det var faktiskt helt jävla snurrigt men jag led ingen större skada utav det förutom en fraktkostnad.
Jag brukar blanda kava med andra saker (alkohol eller benso eller någon ört - i måttliga mängder) för ensamt är det ganska klent som även jag upplever det. Inget jag rekommenderar dock men för dom som fått klen effekt av kava i sej självt så kan det ju vara värt... om man dessutom är fin-knarkare upp till det hela då