Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Först tänker jag att ni inte verkar helt
Överens om hur saker och ting skedde i ert läger.
För att använda era ord, det är helt klart att en av er ljuger.
Ska vi vara petnoga var väl två mäklare inblandade. En som gjorde en värdering åt Ebba ( med värderingsdatum 2 månader efter kontraktet skrevs.
Och så Ebbas kompis brorsa, där alla tre har kopplingar till en och samma kyrka. Personligen skulle jag bedöma att den mäklaren skulle vara jävig.
Blev han inte oxå anmäld? (Man kan säga att denna husaffär resulterar i många processer för Ebba och hennes vänner).
Dessutom säger du själv att mäklaren gav uppgifter om kontraktet. Som han sedan friskriver sig ansvar från. En mäklare som på riktigt är inkopplad vid en affär är ju inblandad långt mycket mer och tidigare än vid kontrakskrivningen.
Återigen. Titta på mängden inlägg i tråden. Det är inte jag som trollar.
Helt rätt, det ville han inte. Kanske för att han trodde sig in mer än han klarar.
Du har rätt, vi är inte helt överens på detaljnivå. Inte så konstigt, då vi inte jobbar tillsammans, utan var och en för sig.
Varför skulle Theo vara jävig? Han har enbart fyllt i de uppgifter Esbjörn och Ebba kommit överens om. Han har bara agerat sekreterare så vitt vi vet och Esbjörnsidans avsaknad av agerande mot Theo talar för att där finns inget att hämta.
Han är Ebbas kompis bror, men då kontraktet kom till, hade han bara träffat på Ebba några få gånger och då i nöjessammanhang. Han kände enligt uppgift inte henne.
Theo blev anmäld två gånger och blev friad lika många gånger. Okynnesanmälningar, precis som med trädfällningen. Så någon kan hojta ingen rök utan eld, samtidigt som de står där med rökfacklan bakom ryggen.
En mäklare kan mäkla affärer och en mäklare kan skriva kontrakt. Det är klart att den senare rollen inte blandar sig i alls.