Sen har vi ju de uppgifter Skatteverket fått av lantmäteriet om en inköpssumma på 1.8milj!?
Det som funnits i tråden har varit gåvobreven på 27 delar som finns registrerade i jordeboken.
Nå var kom uppgifterna om 1.8milj till Skatteverket ifrån, har kvittning skett mot BRerna eller?
Så Matz hade redan fått betalt för sina andelar och avtalet var för att lura syskon och kusiner?
Ja någonstans kom uppgifterna ifrån och dom är offentliga, men var hittar vi dom?
Har gjort en många fastighetsaffärer och alla har inte gått smärtfritt då det finns struliga köpare. Min erfarenhet är att mäklaren är försäkrade mot de fel som de ev själva begår, dock inte mot något fel som någon av parterna begår. En mäklare hade inte kunnat tillföra något efter att Esbjörn hade ångrat sig.
En mäklare skall försäkra sig om att säljaren verkligen vill sälja. Och att köparen verkligen vill köpa.
Hen ska oxå försäkra sig om att båda parter fått tillgång till samma information och har samma förståelse kring affären,
Det hade aldrig gått till kontraktsskrivning om en seriös mäklare varor inkopplad.
En mäklare skall försäkra sig om att säljaren verkligen vill sälja. Och att köparen verkligen vill köpa.
Hen ska oxå försäkra sig om att båda parter fått tillgång till samma information och har samma förståelse kring affären,
Det hade aldrig gått till kontraktsskrivning om en seriös mäklare varor inkopplad.
Nu var det en mäklare inblandad som hade kontakt med bägge parter och gav dem bägge information om kontraktet som han upprättade.
Finns inga synpunkter på mäklaren inlämnade till rätten ifrån Esbjörns ombud, inte ens det vedervärdiga ombudet ifrån Örebro hittade något att klaga på.
Tingsrätten har kommit fram till att Esbjörn har förståelse och rättshandlingsförmåga.
Du bara trollar i tråden, skaffa dig ett liv utan hat mot framgångsrika kvinnor med barn.
Hos lantmäteriet.
Alla överlåtelsehandlingar med överlåtelsesummir arkiveras där.
Mja gåvobrev till Esbjörn fanns registrerade.
Måste nästan veta vad Skatteverket efterfrågat eller veta svaret, annars kan det bli svårt reda ut hur ett inköpspris av 1.8 milj räknats fram.
Det framgår tydligt av trådens namn att denna tråd handlar om Ebba Busch och hennes fastighets affär med Esbjörn. Det är oxå det man läser varje gång man ska posta något.
Här diskuteras en fastighetsaffär. Håll er till det.
Esbjörns skattemål har ju knappast något med Ebba Busch fastighets affär att göra. Om ni vill gotta er i en krossad dements åldrings olycka, gör det i en annan tråd.
Om inte annat för Ebbas skull. Det är inte till fördel att en av Flashbacks skitigaste tråd kommer högt på träfflistan varje gång någon googlar hennes namn.
Oj det kom ju från rätt röv!
80% av dina i lägg är ju endast dravel o ovidkommande
20% direkta påhopp på Ebba
Och i din värd 15 % om själva husaffären
Det blir precis som när du räknar.
Här är ett nyligen postat inlägg av dig
Jag tror att det till och med kan vara så att alla inblandade har sin tillhörighet i samma församling.
Men visst känner de till varandra, på landet vet man vilka grannarna är. Och många har bott i byn länge.
Ebba och Niklas köpte och renoverade ett hus på halvön. Sedan byggde Ebbas föräldrar ett hus på deras tomt. Niklas föräldrar och syskon bor oxå precis där, men om de hade eget hus där innan ska jag låta vara osa
Förklara gärna hur det har med husaffären att göra
Förövrigt har Esbjörn av helt fri vilja gått till Ebba och diskuterat en husaffär och efter 2 månader var dom överens han erbjöd hene köpa för 3.9 miljoner i skicket som var inkl all bråte mm.
Nu har hon fått lagfart och hon har ingen skyldighet att fråga gubben om hon vill byta lås kök toa mm.
Det är hennes ensak.
Håll dig till det i stället.
Hur mycket diverse "löst" folk har lurat av Esbjörn salusumman hör mer till detta, då han känner sig lurad på pengar och pengar.
Först tänker jag att ni inte verkar helt
Överens om hur saker och ting skedde i ert läger.
För att använda era ord, det är helt klart att en av er ljuger.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nu var det en mäklare inblandad som hade kontakt med bägge parter och gav dem bägge information om kontraktet som han upprättade.
Finns inga synpunkter på mäklaren inlämnade till rätten ifrån Esbjörns ombud, inte ens det vedervärdiga ombudet ifrån Örebro hittade något att klaga på.
Tingsrätten har kommit fram till att Esbjörn har förståelse och rättshandlingsförmåga.
Du bara trollar i tråden, skaffa dig ett liv utan hat mot framgångsrika kvinnor med barn.
Ska vi vara petnoga var väl två mäklare inblandade. En som gjorde en värdering åt Ebba ( med värderingsdatum 2 månader efter kontraktet skrevs.
Och så Ebbas kompis brorsa, där alla tre har kopplingar till en och samma kyrka. Personligen skulle jag bedöma att den mäklaren skulle vara jävig.
Blev han inte oxå anmäld? (Man kan säga att denna husaffär resulterar i många processer för Ebba och hennes vänner).
Dessutom säger du själv att mäklaren gav uppgifter om kontraktet. Som han sedan friskriver sig ansvar från. En mäklare som på riktigt är inkopplad vid en affär är ju inblandad långt mycket mer och tidigare än vid kontrakskrivningen.
Återigen. Titta på mängden inlägg i tråden. Det är inte jag som trollar.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Affären sköttes UTAN mäklare, Esbjörn vill inte lägga pengar på onödiga utgifter.
Helt rätt, det ville han inte. Kanske för att han trodde sig in mer än han klarar.
Oj det kom ju från rätt röv!
80% av dina i lägg är ju endast dravel o ovidkommande
20% direkta påhopp på Ebba
Och i din värd 15 % om själva husaffären
Det blir precis som när du räknar.
Här är ett nyligen postat inlägg av dig
Jag tror att det till och med kan vara så att alla inblandade har sin tillhörighet i samma församling.
Men visst känner de till varandra, på landet vet man vilka grannarna är. Och många har bott i byn länge.
Ebba och Niklas köpte och renoverade ett hus på halvön. Sedan byggde Ebbas föräldrar ett hus på deras tomt. Niklas föräldrar och syskon bor oxå precis där, men om de hade eget hus där innan ska jag låta vara osa
Förklara gärna hur det har med husaffären att göra
Förövrigt har Esbjörn av helt fri vilja gått till Ebba och diskuterat en husaffär och efter 2 månader var dom överens han erbjöd hene köpa för 3.9 miljoner i skicket som var inkl all bråte mm.
Nu har hon fått lagfart och hon har ingen skyldighet att fråga gubben om hon vill byta lås kök toa mm.
Det är hennes ensak.
Håll dig till det i stället.
Hur mycket diverse "löst" folk har lurat av Esbjörn salusumman hör mer till detta, då han känner sig lurad på pengar och pengar.
Självklart skulle det vara en spännande twist på denna affär om de tillhörde samma församling.
Det skulle även vara intressant utifrån makt faktorn. Var Esbjörn en simpel medlem och Ebba snudd på gudinna, tänker jag att det skulle vara ytligare något som talade för ugglor i mossen.
Vi vet båda att Esbjörn gick till Ebba för att han var lite starstrukt, men fast besluten om att säga nej till försäljning.
Det borde alltså innebära att man kan begära ut alla handlingar som rör den (de) aktuella fastigheterna
Inte för att jag vet hur användbart det är, förutom att reda ut gåvobrevet från matz
Mja, dom handlingarna som rörde själva fastigheten/erna var gåvobrev på 27 delar från syskonbarn.
Vad som gör att Skatteverket beräknar anskaffningskostnad till 1.8milj, vilka var dessa uppgifter?
Lagfart, inskrivning och stämpelkostnad för gåvobreven uppgick då inte till den summan, de är då säkert!
Lite kul hade det ju varit om ”avtalet” med Matz var som vi misstänkte, en blåsning av dom andra.