Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Varför ska jag läsa resten när jag redan kan peka på vad som är fel?
Allt du räknar upp är varianter av PCR-teknik. Fortfarande kvarstår frågan vad man har använt som "golden standard" för att verifiera att testerna faktiskt kan påvisa förekomst av covid-virus. Svaret är så vitt jag vet -Ingenting. Har du något bättre svar? Var då snäll och upplys oss andra. Du får mer respekt om du diskuterar öppet och sakligt istället för att köra med den där von-oben attityden.
Som sagt, om du inte är insatt och därför inte vill diskutera saken så är det enklare att bara säga som det är. Eller så kan du bara låta bli att svara. Det funkar också.
Nej, men ge dig nu. Om du inte har tid eller lust att vare sig läsa studien eller sätta dig in i vilken teknik man använder för att verifiera och analysera kropssvätskor på den nivå vi pratar om så går det som sagt bra att strunta i att skriva i tråden (och det är också mitt råd till dig).
Alla personer i den studie som gjorts var SARS-CoV-2 positiva när de avled. Det har sedan verifierats med mer detaljerad analys.
Det skall väl som sagt till ett rejält fläskigt antivaxxar-patrask-arsle för att hävda att de avlidna personer som fått sina organ analyserade för att identifiera förekomsten av RNA från SARS-CoV-2 (där man i detalj angett i vilken koncentration detta RNA hittats) i själva verket inte ens var SARS-CoV-2 positiva.
Herrejävlar, antivaxxar-patrasket slår alla rekord i dummerjöns...
Studien i fråga:
Citat:
STotal RNA was extracted from RNAlater (Invitrogen)-preserved tissues and body fluids collected at autopsy using the RNeasy Mini, RNeasy Fibrous Tissue Mini, RNeasy Lipid Tissue Mini Kit, and QIAamp Viral RNA Mini Kits (Qiagen) according to the manufacturer’s protocols. Upstream tissue processing and subsequent RNA quantification have been previously described26. The QX200 AutoDG Droplet Digital PCR System (Bio-Rad) was used to detect and quantify SARS-CoV-2 RNA in technical replicates of 5.5 uL RNA for fluids and up to 550 ng RNA for tissues as previously described. Results were then normalized to copies of N1, N2, and RP per mL of sample input for fluids and per ng of RNA concentration input for tissues. For samples to be considered positive for SARS-CoV-2 N1 or N2 genes, they needed to mean the manufacturer’s limit of detection of ≥0.1 copies/µL and ≥2 positive droplets per well. Over 60 control autopsy tissues from uninfected patients, representing all organs collected for COVID-19 autopsy cases, were used to validate the manufacturer’s EUA published LOD for nasopharyngeal swabs for tissues (Extended Data Table 8). ddPCR data for P316 as well as a portion of tissues from the oral cavity26 have been previously reported.
https://assets.researchsquare.com/files/rs-1139035/v1_covered.pdf?c=1640020576