Citat:
Ursprungligen postat av
Svenlogi789
Håller med om testes oduglighet men dock kan vi inte tillskriva detta som ett argument för att faucis gain of function virus finns/inte finns.
Det går inte att bevisa att nånting inte finns. Om man absolut ska köra med omvänd bevisbörda. Men bevisen för att viruset faktiskt finns är oerhört svaga. Detta blir lätt lite överväldigande, eftersom det inte bara handlar om "corona" utan hela virologin. Det är en vetenskap som i grunden inte är särskilt vetenskaplig utan mest kretsar kring antaganden som bygger på antaganden, i en lång evighetsloop...
Det är också så att virologin och vaccinindustrin är totalt sammankopplade. Siamesiska tvillingar. Vilket innebär att här handlar det om stålar MYCKET pengar alltså plus makt och prestige.
DÄRFÖR misstänker jag starkt att hela gain of function-narrativet är nånting som virologi/vaccinindustrin väldigt gärna vill att folk ska tro på. Åtminstone vill man att kritiskt sinnade personer ska tro på detta snarare än att sticka iväg med sitt kritiska tänkande i någon mer oönskad riktning. Exempelvis att allt är ett enda stort bondfångeri. Nä bättre då att folk tror på onda genier i kinesiska laboratorier.
För innebörden av hela "viruset är skapat i ett laboratorium", är ju faktiskt ganska gynnsam: "de här virologerna vet verkligen vad de håller på med! De är så avancerade att de till och med kan SKAPA sina egna virus!"
För övrigt finns det definitivt goda anledningar att tänka sig att testets oduglighet till större eller mindre del hänger ihop med att viruset faktiskt inte existerar. Som jag försökte förklara. Jag förstår faktiskt inte er som fortfarande säger att "allt är lögn...utom viruset!"