2022-08-20, 10:10
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Fattar inte hur man kan må strålande när man fått så långt straff och inte träffa sina barn. Och så veta att man dödat någon. Hur kan man må bra då ? Hon måste ha mått jävligt dåligt tidigare om hon mår så bra nu. Antagligen för hon är drogfri för första gången på många år.
Hade hon mått så bra som LAsse vill påskina så hade hon inte gömt piller under sängen..

Vi spekulerar lite:
Tänk om Lydia kallblodigt blivit skjuten av Emil och vi nu satt här och spekulerade runt det. Och så kommer en nära "vän" till Emil och säger: åh han mår toppen, kan inte ha det bättre, var bara ölen som fattades för att födelsedagen skulle bli perfekt!..typ.

Hade varit intressant hur tongångarna här i tråden låtit då, hade kanske LAsse då svarat, åh men så trevligt, du grattade väl från mig också?
2022-08-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Då kan du lägga upp dem sms:en och en förklarng till att du och capten skulle fått dessa sms. Trovärdigheten är lika med noll.

Att Emil enligt påstående ringt och "hotat på fyllan" låter som en duktig överdrift.

Om så skulle varit, är det väl berättigat, att ringa och vara förbannad eftersom kvinnans snubbe gått på Lydia och barnen, polisanmäld osv

Att Emil behöll sitt lugn trots den psykiska misshandel alla kan höra i ljudinspelnibgen, säger mycket.
Han undvek konflikter. Han var påväg att lämna sitt hus den sista natten, för att komma undan Lydias drev.

Sluta ljug.
Sluta skapa trådsanningar.

Gör någonting vettigt, se en film vettja, ett tips kommer här:
https://www.sfanytime.com/sv/movie/lawnmower-man
Jag lyssnade på delar av rättegången igen
Fy fan vad hon ljuger!
Hon kommer ihåg allt i detalj vad Emil gjort.. Hur han slagit böjt fingrar. mm

Men själv när åklagaren påtalar Emils skador så säger hon exakt att hon
"typ har kommit åt honom med sina naglar "
för att hon har hudavskrapningat under dom
Har man typ bara kommit åt nån med sina naglar lär det inte bli hudavskrapningar..

Jag förstår inte hur NÅN kan tycka att hon är trovärdig och går på allt hon säger.
Hon har lurat i dom som är runt henne.... Och dom som är så jäkla dumma och går på det!
Att alla andra har slagit henne och hon har aldrig gjort nåt!

Det är också en förklaring till att hon mår bra i fängelset för hon skjuter över skulden på andra och får medhåll av vissa idioter som hon manipulerat!!

En sån människa kan aldrig känna en riktig skuld..
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-20 kl. 10:40.
2022-08-20, 10:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nej, det är kvinnan som har lägenheten, hon som har sett Lydia blåslagen, det har hon skrivit i sms. Det var hennes man/sambo som hotade Lydia och Lydias barn. Men det var också Emil som ringt kvinnan på fyllan och hotat henne. Allt enligt sms från denna kvinna.
Inget påhitt som Mumsebulle brukar göra, det finns på sms.
Och det väcker normalt sätt lite andra frågor, om man tänker med hjärnan nu alltså.

Ja exakt det jag menade med, glömde man måste vara extremt tydlig med orden här för att bli förstådd/missförstådd..

kvinnans MAN som kanske slagit Lydia blåslagen, ypperligt tillfälle att istället skylla på en död man så att hennes man går fri från misstankar..OCH HELT FÖRSTÅELIGT att Emil som i vanliga fall undviker konflikter då ringde och skällde på fyllan, BRA Emil! att du vågade stå upp för din tjej, det är kärlek det <3

Innan du kommer med diverse undanflykter och andra hitte-på scenarior får du lägga fram BEVIS på att det är din "sanning" som stämmer och inte mitt scenario som jag skrev här ovan, allt annat kan räknas som trådsanningar för att victimblama Emil.
2022-08-20, 10:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Då kan du lägga upp dem sms:en och en förklarng till att du och capten skulle fått dessa sms. Trovärdigheten är lika med noll.

Att Emil enligt påstående ringt och "hotat på fyllan" låter som en duktig överdrift.

Om så skulle varit, är det väl berättigat, att ringa och vara förbannad eftersom kvinnans snubbe gått på Lydia och barnen, polisanmäld osv

Att Emil behöll sitt lugn trots den psykiska misshandel alla kan höra i ljudinspelnibgen, säger mycket.
Han undvek konflikter. Han var påväg att lämna sitt hus den sista natten, för att komma undan Lydias drev.

Sluta ljug.
Sluta skapa trådsanningar.

Gör någonting vettigt, se en film vettja, ett tips kommer här:
https://www.sfanytime.com/sv/movie/lawnmower-man

OM det nu hade stämt är det konstigt ingenting syntes när hon lades in i Maj, blåmärken tenderar stanna kvar ett tag med divesre färgskiftningar under läkandet.
I journalen står det att hon hade ett fräscht och vårdat yttre!
2022-08-20, 10:36
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Har ju redan svarat, fattade du inte?

Ja du tycker att du har svarat relevant, det tycker inte jag, du svamlar, så här ser det ut
Mina frågor:
1, Lydia blev misshandlad av Emil i april ?
2, Detta kom inte på tal i förundersökningen ?
3. Lydia hade ingen chans att undvika Emil efter detta ?
4. Så det var den utlösande faktorn till att hon mördade Emil ?
är det så jag ska tolka dej ? om så är fallet så är det TRAMS

Dina svar:
1. Ja kanske även mer.
2. Har ju påtalat innan hur dålig undersökningen varit.
3. Han hämtade hennes saker, packade upp saker hela tiden.
4. Det har man aldrig sagt.
Nä jag förstår att du ej förstår, så det är lugnt.

Jag tror dom flesta normalbegåvade människor som följer denna tråd inser att du bara babblar å kör ett blame game, du har aldrig nåt konkret att komma med, det har du aldrig haft

Innan du kommer med ytterligare kommentarer om att jag inte förstår, ber jag dej att läsa vad Mercede skrivit, där framgår en del som du bör kunna förstå, även om jag har mina tvivel, sen kan du svara med roliga emojis som dunkar sej i pannan, i sin egen panna förmodar jag
Senast redigerad av BMC64 2022-08-20 kl. 10:56.
2022-08-20, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
OM det nu hade stämt är det konstigt ingenting syntes när hon lades in i Maj, blåmärken tenderar stanna kvar ett tag med divesre färgskiftningar under läkandet.
I journalen står det att hon hade ett fräscht och vårdat yttre!
Jamen visst, hon påstår mycket som det inte syns ett spår av.
Känslan är att hon genom lång erfarenhet vdt vilka svar som behövs för att få vad hon önskar i medicinväg, och vilka kroppsliga symptom som ska påpekas. Hon nämner håravfall...det skulle jag nog inte påstå, jag såg häxan i tingsrätt och hovrätt.
Spel för galleriet.
När larmsamtalet spelades upp, höll hon för öronen, advokaten klappade lite raffat på Lydias rygg🙄

Efter att ha följt Depp vs Heard, så är likheterna mellan Barth och Heard så otroligt lika.
2022-08-20, 11:49
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Det är just det det inte gör.
Eller menar du att kriminalvården på Hinseberg ljuger?

Som sagt, det är inte första gången Mumsemuffen ljugit om vad statliga myndigheter sagt.
Kan du leta fram vad du menar Mumsbulle har ljugit om? Nej, trodde inte det.
Sluta förstöra tråden genom att skapa trådsanningar, tänk på vad du själv skriver i stället. Mestadels är det nog du som ljuger saker ihop här. Varför det är så viktigt för dig kan man undras.
2022-08-20, 12:01
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ja du har fortfarande inte fattat att det inte bara är Lydias ord. Här är det även ord från en som hyrde ut sin lägenhet till Lydia, och som dessutom inte var så glad för Lydia efter att hon sade upp lägnheten. Ändå kom hon med denna info, angående blåmärken, misshandel och hotande telefon samtal.
Jag har aldrig sagt något om någon flyttfirma.
Och låset borrades fortfarande upp av en låsfirma på inrådan från Polisen.
Du kan fortfarande inte läsa ser man.
Och fortfarande alla dessa lögner från dig...
Men vad spännande med nya uppgifter, efter så lång tid! Vart var denna husvärd i förundersökningen? Och kom inte med svammel om att polisen inte skötte sitt jobb, om Lida velat så hade husvärden blivit förhörd.
2022-08-20, 13:12
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Kan du leta fram vad du menar Mumsbulle har ljugit om? Nej, trodde inte det.
Sluta förstöra tråden genom att skapa trådsanningar, tänk på vad du själv skriver i stället. Mestadels är det nog du som ljuger saker ihop här. Varför det är så viktigt för dig kan man undras.
Skrämmande nog tror jag faktiskt Lasse talar sanning. Sanning i hans ögon, tror ärligt talat att hon har ljugit honom blå och att han sen vrider och vänder på allt för att det ska passa in i den sanning han har fått höra som han så gärna vill tro på.

Så är det ofta då en så manipulativ människa som Lydia lyckas snärja sin "skönhet" runt sina "offer" (offer om så på känslor eller "kassako") likt en Siren* har hon snärjt sina offer.

* Sirener är personifikationer av havet som har en förrädisk lugn yta som döljer faror som klippor och grund.
2022-08-20, 13:33
Medlem
Citat:
Skrämmande nog tror jag faktiskt Lasse talar sanning. Sanning i hans ögon, tror ärligt talat att hon har ljugit honom blå och att han sen vrider och vänder på allt för att det ska passa in i den sanning han har fått höra som han så gärna vill tro på.

Så är det ofta då en så manipulativ människa som Lydia lyckas snärja sin "skönhet" runt sina "offer" (offer om så på känslor eller "kassako") likt en Siren* har hon snärjt sina offer.

* Sirener är personifikationer av havet som har en förrädisk lugn yta som döljer faror som klippor och grund.
Tror du sätter huvudet.på spiken där
Tror inte detta är ett ovanligt fenomen.
Det jag känner till om Lydia stämmer precis in i bilden du ger.
Hon har klarat sig genom livet genom att ha manipulerat män.. (kanske även kvinnor)
Ett mönster som blir så inlärt med tiden så det går av bara farten.
Ett till exempel är ju Ulf som lånat ut en ganska stor summa pengar till henne....
Emil som köpte bilar och lät henne bo i hans hus
Kimmo som betalade hotellrum till henne
.Det underliga sättet hon fick vapenlicens på
Listan kan nog göras väldigt lång.

Har man inte mycket till samvete är det nog en lönsam strategi.
Stackars Lasse
2022-08-20, 15:46
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Tror du sätter huvudet.på spiken där
Tror inte detta är ett ovanligt fenomen.
Det jag känner till om Lydia stämmer precis in i bilden du ger.
Hon har klarat sig genom livet genom att ha manipulerat män.. (kanske även kvinnor)
Ett mönster som blir så inlärt med tiden så det går av bara farten.
Ett till exempel är ju Ulf som lånat ut en ganska stor summa pengar till henne....
Emil som köpte bilar och lät henne bo i hans hus
Kimmo som betalade hotellrum till henne
.Det underliga sättet hon fick vapenlicens på
Listan kan nog göras väldigt lång.

Har man inte mycket till samvete är det nog en lönsam strategi.
Stackars Lasse
Ja, jag tror ni har rätt. Men en sådan "sanning" har ju visat sig vara svår att bevisa, vilket ju gör att den stackars Lasse, som enligt sig själv är så mån om sanningen och vill att alla andra ska dokumentera, kört in sig i ett hörn hen inte kommer sig ur. Tråkigt!
Det ni säger är mycket relevant og on topic i tråden; nämligen i hur stor grad personlighetsstörningar hos GM spelar in vid grova brott. Det finns forskning på detta, (har tyvärr inte möjlighet att leta upp det nu, Lasse!), men om ni andra har synpunkter vore det jätteinteressant att diskutera just detta vidare. (Vi har ju försökt på objektivt sätt också innan, fast "några" är ju totalt subjektiv och sågar allt kritisk tänkande direkt, tyvärr)
2022-08-20, 16:11
Medlem
Tänk va korkade vissa tycks vara
Det man tagit upp med Kaptenspice är inget annat än ren och skär fakta. Det är inget som kommit från Lydia. Det är uppgifter som kommer från den kvinna som hyrde ut lägenheten till Lydia. Denna kvinna som ej heller blev så glad över att Lydia sade upp lägenheten, så just dessa uppgifter är inget hon hade behövt ljuga om heller. Och som hon också sade efter att hon sagt att Lydia var blåslagen, "hon förtjänade det säkert".
Det är inget jag håller med om, då jag är av den åsikten att man ej ska misshandla sin partner, oavsett vad det är för partner eller varför.
Visst skulle jag kunna lägga upp det här inne, men helt ärligt skulle inte det hjälpa. För jag anser att jag skulle maska hennes nummer, även hela namnet. Vilket i sin tur hade inneburit att ni ändå inte hade trott på det ni hade sett, så vad är då vitsen.
Och jo, det är sånt polisen skulle ha kontrollerat i mitt tycke!
Och eftersom Mumsebulle hela tiden hävdat at han har en sån lunta om Lydia, så borde han ju även ha telefon nummer till denna dam, så då kan han ju ringa och fråga henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in