2022-08-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skrev jag inte vuxna män kille på 15 år är inte vuxen man
Barn blir tillsagda från tidig ålder att inte prata med främlingar och det är något som sitter i även när man är 14 år att inte prata med vuxna okända som tar kontakt .
Uppfostrar du dina barn så?
Det har inte jag gjort och de blev normala.
Citera
2022-08-20, 00:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag behöver egentligen inte redogöra för några situationer då det kan finnas bra skäl, men du kan få ett motexempel. Han kanske vill fråga om något som är relaterat till skolgången? Det är bara ett exempel, men det visar varför den typ av lagstiftning som du förespråkar är omöjlig att införa. Att du ens lyfter frågan tyder ärligt talat på att du är ganska hysterisk.

Jag har aldrig blivit upprörd när min dotter har blivit tilltalad av någon. Faktiskt inte ens de gånger då hon faktiskt har fått dickpics skickade till sig. Det är bara att ignorera eller trolla, så är det "problemet" löst. I värsta fall så kan hon även ta till storsläggan och blocka.

Lagstiftningen som Adina efterrågar är fullt möjligt att genomföra, men bara den dag Sverige har blivit som Afghanistan.
Citera
2022-08-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
På nätet håller jag med dig. Men skulle inte jag som vuxen man inte få prata med ett par trettonåringar som sitter på en parkbänk vid Ica?
Menar du att man ses som en pedofil om man står vid en busshållplats tillsammans med två tonårskillar och man frågar dem var de ska åka och snackar lite om hur fort deras kickboard går?
Då är endast jag en pedofil av sällan skådat slag eller du en människa som vill få alla barn att tro att varje vuxen man som tilltalar dem vill ha förgripa sig på dem.
Jag pratar om ensamt barn som sitter på en bänk där vuxen tar kontakt och inleder samtal utan något riktigt skäl , inte att man börjar prata med någon som är i sällskap där det finns ett skäl som exemplet kickboard , vad hunden har för ras, när bussen går osv .
Det är riktigt obehagligt för tonåringar som är utan sällskap när okända vuxna män kommer fram och inleder samtal
Citera
2022-08-20, 00:45
Medlem
Citat:
Jag pratar om ensamt barn som sitter på en bänk där vuxen tar kontakt och inleder samtal utan något riktigt skäl , inte att man börjar prata med någon som är i sällskap där det finns ett skäl som exemplet kickboard , vad hunden har för ras, när bussen går osv .
Det är riktigt obehagligt för tonåringar som är utan sällskap när okända vuxna män kommer fram och inleder samtal
Ja då förstår jag lite mer vad du menar.
Jag tänkte mer på de där lite spralliga killarna som ska ta bussen första gången in till stan.
Inte ensamma tjejen som sitter på bänken utanför ICA för att hon inte vill gå hem till mamma för att öppnade vindunken vid lunch nu igen.
Men sånt känner vi vuxna män av och förstår vilka vi kan snacka lite med.
Även om jag egentligen ännu mer skulle vilja snacka med tjejen, inte i nåt sexuellt syfte såklart utan som en vuxen förebild så skulle jag inte våga det för då tror nån att man har nåt annat syfte.
Finns två sorter av människor som är skuld till att det är så här och det är pedofilerna och de som tror att alla män är pedofiler.
Missförstå mig inte för jag hatar pedofiler som alla andra normala, men att utgå från att alla män är pedofiler är inte heller bra.
Citera
2022-08-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ja då förstår jag lite mer vad du menar.
Jag tänkte mer på de där lite spralliga killarna som ska ta bussen första gången in till stan.
Inte ensamma tjejen som sitter på bänken utanför ICA för att hon inte vill gå hem till mamma för att öppnade vindunken vid lunch nu igen.
Men sånt känner vi vuxna män av och förstår vilka vi kan snacka lite med.
Även om jag egentligen ännu mer skulle vilja snacka med tjejen, inte i nåt sexuellt syfte såklart utan som en vuxen förebild så skulle jag inte våga det för då tror nån att man har nåt annat syfte.
Finns två sorter av människor som är skuld till att det är så här och det är pedofilerna och de som tror att alla män är pedofiler.
Missförstå mig inte för jag hatar pedofiler som alla andra normala, men att utgå från att alla män är pedofiler är inte heller bra.
Det är precis det många män som är som gäddorna är , de känner av vilka som är ensamma och har det problematiskt i livet och därför tar kontakt
Citera
2022-08-20, 01:18
Medlem
Citat:
Det är precis det många män som är som gäddorna är , de känner av vilka som är ensamma och har det problematiskt i livet och därför tar kontakt
Jo de är några slugna jävlar men de är ändå ganska få och att få alla andra män som också ser vilka som är ensamma och har det problematiskt att inte våga ta kontakt för att riskera att se som en gädda är inte bra på nåt vis.
Det gör dem ännu mer lättillgängliga istället.
Hata inte män, hata pedofiler istället.
Citera
2022-08-20, 01:38
Medlem
Hur svårt kan det vara, vi har barn, vi umgås med barn, vi pratar med barn, det är som det skall vara.
Varför kan inte vissa respektera barns rätt att slippa bli sexualiserade, det är horribelt och skrämmande.
Jag förstår att det kan klicka för förståndshandikappade, men ni såkallade " friska " hur kan ni beté er så fruktansvärt illa, argumentera för allehanda försvar och bortförklaringar, det är tammafan äckligt att läsa ert försvar här på flashback
Stå upp för barnens rätt, visa var ni står, fördöm pedofili, alla pedofilmotståndare är hjältar, stöd Dumpen i deras arbete, gör som jag, swisha en slant så de kan fortsätta sitt fina arbete.
Citera
2022-08-20, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
När har någonsin "avskräckande effekt" visat sig ge någon större effekt på brottslighet under världens historia?? Fasen, inte ens i de länder där det är dödsstraff på att vara homosexuell slutar folk att hångla med samma kön.

Nu är du ute och cyklar mannen, att jämföra homosexualitet med pedofili är typiskt för pedofilmaffian, såväl homosexuella som heterosexuella avskyr pedofiler.
Citera
2022-08-20, 02:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
För att visa vilken skithög han är. Kul för henne att höra av sin man att hon är död.

Detta är något förvirrande.

Gäddan (#136) påstår, mot slutet av videon, att barnens mamma är död.

Dumpen påstår att gäddans sambo lever.

MEN, vad som är oklart är om hans sambo är samma person som barnens mamma?

Det kan ju mycket väl vara så att barnens mamma är död och att han är ihop med en ny kvinna som han lever med/bor ihop med.
Citera
2022-08-20, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Nu är du ute och cyklar mannen, att jämföra homosexualitet med pedofili är typiskt för pedofilmaffian, såväl homosexuella som heterosexuella avskyr pedofiler.

På vilket sätt jämförde jag homosexuella med pedofili??
Citera
2022-08-20, 03:41
Medlem
Citat:
Hur svårt kan det vara, vi har barn, vi umgås med barn, vi pratar med barn, det är som det skall vara.
Varför kan inte vissa respektera barns rätt att slippa bli sexualiserade, det är horribelt och skrämmande.
Jag förstår att det kan klicka för förståndshandikappade, men ni såkallade " friska " hur kan ni beté er så fruktansvärt illa, argumentera för allehanda försvar och bortförklaringar, det är tammafan äckligt att läsa ert försvar här på flashback
Stå upp för barnens rätt, visa var ni står, fördöm pedofili, alla pedofilmotståndare är hjältar, stöd Dumpen i deras arbete, gör som jag, swisha en slant så de kan fortsätta sitt fina arbete.

Och när har någon försvarat pedofili?? Och vad har försvaret mot pedofili med en tråd om Dumpen att göra??
Citera
2022-08-20, 03:47
Medlem
Citat:
Det är äkta pedofilargument, så här har pedofilmaffian argumenterat i alla år.

Att hänvisa till Childhood, socialtjänsten, skolhälsovård, polisen och föreningslivet som motargument känns rätt tunt, vi vet ju att de inte lyckas särskilt väl med att motverka pedofili.

Dumpen skyddar våra barn, hur fel kan det vara.

Ok, på vilket sätt skadar någon annans pedofila läggning, när den personen inte lever ut den?

Okej, och hur vet vi att de inte lyckas väl med att motverka pedofili?

Återigen, hur vet vi att Dumpen skyddar?

Innan du försöker svara på de två sista frågorna så ska du få en ledtråd, det går inte. Rätt svar, och det finns bara ett rätt svar är att vi inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in