Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Jag pratar om ensamt barn som sitter på en bänk där vuxen tar kontakt och inleder samtal utan något riktigt skäl , inte att man börjar prata med någon som är i sällskap där det finns ett skäl som exemplet kickboard , vad hunden har för ras, när bussen går osv .
Det är riktigt obehagligt för tonåringar som är utan sällskap när okända vuxna män kommer fram och inleder samtal
Ja då förstår jag lite mer vad du menar.
Jag tänkte mer på de där lite spralliga killarna som ska ta bussen första gången in till stan.
Inte ensamma tjejen som sitter på bänken utanför ICA för att hon inte vill gå hem till mamma för att öppnade vindunken vid lunch nu igen.
Men sånt känner vi vuxna män av och förstår vilka vi kan snacka lite med.
Även om jag egentligen ännu mer skulle vilja snacka med tjejen, inte i nåt sexuellt syfte såklart utan som en vuxen förebild så skulle jag inte våga det för då tror nån att man har nåt annat syfte.
Finns två sorter av människor som är skuld till att det är så här och det är pedofilerna och de som tror att alla män är pedofiler.
Missförstå mig inte för jag hatar pedofiler som alla andra normala, men att utgå från att alla män är pedofiler är inte heller bra.