2022-08-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
I 32 år ska Pall Mall-Haggan ha jobbat på SiS! Det står så i hennes linkedin i alla fall. Sedan har hon två till Linkedin, en där hon jobbat på behandlingshemmet Finjagården och en där hon rätt slätt bara kallar sig författare. Ska visst skriva True Crime-böcker. Vilken renässansmänniska, verkligen!

Hon jobbar på rättspsyk i Hässleholm.
Citera
2022-08-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ja, herregud. Tyckte väl hennes ohängde son ville leka biker vid konfrontationen för att incestuöst impa på mamsen. Är denna käring någon som på riktigt kommer dra ned Sara i skiten igen? Någon som kommer ur Saras mörka förflutna?

Åh gud vad pinsamt. Jag läste en av hennes artiklar, den som handlar om livet som bikerfru. Hon ondgör sig över "posers" som inte är riktiga bikers, svenssonfolk som skaffar motorcykel osv. En vuxen kvinna som resonerar som en jävla tonåring. Sådär höll jag och mina skolkamrater på när vi var 15-16. Mycket snack om vilka som var äkta skinheads och äkta punkare, de som inte var tillräckligt "äkta" kallade man för blöjskin eller blöjpunkare, men sedan växte vi upp.

Extra lustigt när sådana där 1%-människor, som påstår sig stå utanför majoritetssamhället och gärna skiter i samhällets lagar, samtidigt gladeligen tar emot en skattefinansierad gastric bypass-operation. Om man nu är så jävla tuff och hård att man anser sig kunna stå över majoritetssamhället, varför klarar man då inte något så enkelt som att gå ner i vikt? Det är ju bara att äta färre kalorier än vad man förbränner.
Citera
2022-08-17, 21:35
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Åh gud vad pinsamt. Jag läste en av hennes artiklar, den som handlar om livet som bikerfru. Hon ondgör sig över "posers" som inte är riktiga bikers, svenssonfolk som skaffar motorcykel osv. En vuxen kvinna som resonerar som en jävla tonåring. Sådär höll jag och mina skolkamrater på när vi var 15-16. Mycket snack om vilka som var äkta skinheads och äkta punkare, de som inte var tillräckligt "äkta" kallade man för blöjskin eller blöjpunkare, men sedan växte vi upp.

Extra lustigt när sådana där 1%-människor, som påstår sig stå utanför majoritetssamhället och gärna skiter i samhällets lagar, samtidigt gladeligen tar emot en skattefinansierad gastric bypass-operation. Om man nu är så jävla tuff och hård att man anser sig kunna stå över majoritetssamhället, varför klarar man då inte något så enkelt som att gå ner i vikt? Det är ju bara att äta färre kalorier än vad man förbränner.
Hela hon känns som en stor jävla bluff.
Citera
2022-08-17, 21:37
Medlem
DrComforts avatar
Alltså jag gillar skuggvarelser, är en själv på ett sätt, men det man inte kan utföra korrekt i den övre världen gör man i den undre och omvänt. Man liksom mixar inte ihop dessa på detta sätt och leker samhällsbärare och terapeut och fan och hans moster, det är bara retard. Tread carefully har HA som motto, ja, dom på andra sidan samhällsstaketet säger dito hörru!
Citera
2022-08-17, 21:39
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Angående Dumpen och deras samvete och så vidare...

Gädda #136, hisskillen

Först laddade de upp en video där delen om att barnets mamma är död var bortklippt.
Ett par timmar senare laddade de upp en video där den delen INTE var bortklippt.

Vad var grejen med det? Varför var det relevant att få med den biten?
Citera
2022-08-17, 21:40
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs

Haha, ja, och roligt hur hon agerar poser själv i form av ”Svensson” genom att tro/luras att hon är akademiker.
Citera
2022-08-17, 21:41
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Kan du förklara för mig varför man använder begrepp som ”wisemind” och ”evidensbaserad” i denna konfrontationen eller i en konfrontation överhuvudtaget? Uppfattar du det som om att Sara, Pall Mall-Haggan och Lillplitten själva fattar vad de pysslar med? Du hade också om du blivit konfronterad uppfattat det som fullständigt absurt även om du vet vad begreppen betyder. Carlos var inte den enda idioten där, men dela du ut dina ”universitetspoäng” till de övriga. Pinsammaste konfrontation nånsin, vilket inte vill säga lite. Sjöberg framstår som sofistikerad rent av när Sara med entourage försöker sig på att vara akademiker.
Sara uttrycker sig precis som hon gjort i nästan alla konfrontationer där hon inte varit ensam. Det är ingen dialog utan en överkörning. Ett antal fraser ska kastas i ansiktet på gäddan. Samspelet sker inte med intervjuoffret, utan med konfrontationspartnern. Man jobbar genom att slänga käft mot gäddan, inte fråga ut honom. Detta är ingen orimlig utveckling av en intervjusituation med en oförberedd person som drabbas av en flyktreaktion och gör allt för att minimera eventuell skada. Det är alltså en konfrontation med en ofrivillig och av förklarliga skäl motsträvig person som rent mentalt slåss för sitt liv. Vi kan dessvärre inte förvänta oss en annan utveckling av situationen. Journalisterna som deltog i konfrontationen med "Det går åt helvete med frugan"-gäddan fick inte en syl i vädret eftersom gäddan var livrädd för konsekvenserna och bara bönade och bad om att inte bli avrättad.

Det är heller inte självklart att andra konfrontatörer än Sara och Patrik hade kunnat dra mer vett ur gäddorna bara för att det finns liknande utspel i USA där programledaren vid vissa tillfällen lyckats öppna gäddan till dialog. Den kulturella inramningen i USA skiljer sig från den svenska. Titeln "pedofil" klingar illa även där, men bär inte exakt samma bibetydelser som i Sverige. Likaså den kontextuella inramningen är annorlunda i t.ex. "To catch a predator". När Gällivare-mannen konfronterades på ett hotell i Sundsvall och sittandes, i lugn och ro, gavs en något mer avslappnad möjlighet att förklara sig så kom Dumpen också närmare en vettig dialog. Bara en så enkel sak som att "Slå dig ner, så pratar vi om det här" ökar chansen att gäddan kan slappna av.

Det var allmänt och om Sara. Vad gäller Thea så håller jag med om att hon inte heller försöker föra någon dialog med gäddan. Hennes problem är att hon framstår som en psykologstudent som ska öva sitt professionella möte men fortfarande slänger sig med för mycket termer. Och jag kan förstå Theas osäkerhet. Hon vet inte riktigt vems hennes mottagare är. Hon kommer dit och ska föreställa "Terapeut". Det gör att hon omedvetet även riktar sig mot Dumpens publik. Hon slänger sig därför med termer som används i en mer vetenskaplig diskurs, för att utåt framstå som trovärdig i den roll hon blivit tilldelad av Sara. Detta sker samtidigt som hon ska försöka bröla vett i Carlos som inte kan uttrycka sig på svenska, i ett slag av intervjusituation hon aldrig varit med om tidigare. Därtill har hon en bild av hur Dumpens tidigare konfrontationer sett ut, vilken hon också ska försöka efterleva.

Så, förutsatt att hon faktiskt är utbildad terapeut med gedigen erfarenhet är det därför inte orimligt att denna konfrontation framstår som synnerligen amatörmässig ur ett yrkesperspektiv. Dessutom blir hon känslomässigt påverkad och tappar en del kontroll. Killen som deltar gör ett mer sansat intryck men har heller inte samma press på sig att styra upp en ovan situation.
Senast redigerad av Lysturken 2022-08-17 kl. 21:53.
Citera
2022-08-17, 21:42
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA

Gädda #136, hisskillen

Först laddade de upp en video där delen om att barnets mamma är död var bortklippt.
Ett par timmar senare laddade de upp en video där den delen INTE var bortklippt.

För att visa vilken skithög han är. Kul för henne att höra av sin man att hon är död.
Citera
2022-08-17, 21:45
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
För att visa vilken skithög han är. Kul för henne att höra av sin man att hon är död.
Så hon är inte död?
Citera
2022-08-17, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Numera ja men inte för 200 år sedan . Ta du och läs chattarna med gäddorna så ser du att de hoppas på väldigt lite utveckling hos flickorna annars skulle de liksom inte fråga om de börjat få mens osv

Säkert de hoppas på att de har så lite utveckling som möjligt? En 14-15 åring kan vara väldigt välutvecklad enligt många.
Citera
2022-08-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA

Gädda #136, hisskillen

De tog väl bort den delen medan de undersökte sanningshalten och när de fick reda på hur det låg till så ville de visa hur förslagna vissa är som försöker sig på en sådan lögn
Citera
2022-08-17, 21:49
Bannlyst
Det här med att hänga ut folk börjar bli löjligt. Jag vet att många njuter av att se folk plågas särskilt Sara fast både Patrik och Sara gillar att ha kontrollen dom har över sina offer. För sedan håna och skratta åt dem. Kan tänka mig Patrik va en mobbare i skolan.

Dom utnyttjar svaga individer som inte få ligga och helt plötsligt är en vacker ung kvinna redo fast finns en hake de är emot lagen. Mannen skiter i detta och hoppas bara att få de överstökat.

Bertil 67 som inte fått ligga på flera år och inte fattar teknologin tar chansen och dyker upp och möts av ett:Haaaaaaj du ska träffa ett baaarrn! Man hör redan där hur glad hon är, det handlar inte om rädda barnen utan att uppnå egen njutning.

Detta handlar om makten kontrollen dom känner av att förstöra andras liv. Dom får en kick av detta. Patrik och Sara har säkert sex efter varje gädda hängts ut.

Om man ska hänga ut alla som träffar minderåriga kan man lika gärna hänga ut rattfyllon knarkare langare VÅLDTÄKTSMÄN rånare bedragare.

Vadå varför inte? Dessa kan göra dessa brott igen ska inte folk vara varnade? Sara bryr sig inte om barnen i alla fall. Hon är en kass mamma som inte ens få ha vårdnaden om sina barn.

Patrik har dessutom flensost säger Sara efter gårdagens sängfösare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in