Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Vem har försvarat pedofili, jag tycker mig har läst den här tråden ganska så mycket, och inte sett någon som försvarar pedofili. Visst, vissa säger som jag, att det inte är fel att vara pedofil, trots att det är en störning, men varför ska någon annan bry sig om vad folk tänder på, så länge det inte drabbar någon annan. Och pedofili drabbar ju ingen annan, så länge man inte lever ut den.
Att Dumpen skulle vara ensam på något som helst sätt att motverka pedofili är, helt ärligt ganska korkat att påstå. Vi har Polisen, en hel del människor arbetar heltid där med just sexuella övergrepp mot barn, och verkar enligt mig få ganska mycket gjort när man läser på Dumpen.
Vi har Childhood, och helt ärligt, så är gruppen här i tråden som har någon som helst insikt om vad Childhood gör väldigt liten.
Finns en massa företag som arbetar fram lösningar för att skydda barn.
Vi har socialtjänst som arbetar aktivt, tillsammans med skolhälsovård.
Föreningslivet.
Dumpen är inte ensam, långt ifrån. Finns inte heller någon data som pekar mot att Dumpen skulle ha någon större effekt än andra insatser i samhället heller, snarare tvärtom.
Är inget som helst fel att klaga på Dumpen, Polisen lyckas arbeta mot pedofili utan att gång på gång på gång bryta mot lagen. Så ja, Dumpen förtjänar absolut kritik. Att tro något annat är fel.
Ok, du tycker dig ha läst tråden ganska mycket och inte sett någon som försvarar pedofili, vad skall man säga, det är som satan läser bibeln, eller i dessa tider politikernas krystade vallöften och diskussioner i debatterna, det känns bara fel, jag är så tacksam över Dumpen som verkligen bryr sig.
Alla argument som: ( Visst, vissa säger som jag, att det inte är fel att vara pedofil, trots att det är en störning, men varför ska någon annan bry sig om vad folk tänder på, så länge det inte drabbar någon annan. Och pedofili drabbar ju ingen annan, så länge man inte lever ut den )
Det är äkta pedofilargument, så här har pedofilmaffian argumenterat i alla år.
Att hänvisa till Childhood, socialtjänsten, skolhälsovård, polisen och föreningslivet som motargument känns rätt tunt, vi vet ju att de inte lyckas särskilt väl med att motverka pedofili.
Dumpen däremot, de gör skillnad, pedofilerna är livrädda, de vet inte om de blir avslöjade eller om de klarar sig, just denna osäkerhet som Dumpens avslöjanden gör, stoppar många pedofiler att ta steget fullt ut.
Dumpen skyddar våra barn, hur fel kan det vara.