Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Nej det tyckte jag inte. Men här utanför storstaden, så har Early Bird mig veterligen bara alternativet "ställ utanför dörren". De har inga utlämningsställen i närheten, så kanske är det därför?
Beställde ett paket från Apotea via Early Byrd, vilket jag fick i veckan. Uppskattad storlek 100*350*250 mm.
Det låg i min brevlåda/box på morgonen strax efter.
Jag tror lite av den här diskussionen failar för att alla inte förstår hur leveranser i dag sker till flerfamiljshus.
I de flesta fall finns brevlådorna vid entrén, och brevinkastet är inte alls stort, hos mig mindre än det jag har i dörren.
När jag beställer genom Early Bird öppnar de dörren till boxarna och kan därefter stoppa in paket som exempelvis mitt i boxen. Storleken på brevspringan har ingen betydelse. Om paketet är så stort så det inte får plats så tror jag man kan välja bort alternativet att de ställer paketet utanför dörren. Då får man såklart gå till ett utlämningsställe.
Vet inte hur det fungerar med receptbelagda läkemedel om de kan ställa det vid dörren.
Har dock själv ett flertal gånger fått receptbelagda läkemedel i min postbox. Senast i veckan, det jag nämnde tidigare.
Hur det fungerar om man beställer narkotikaklassade läkemedel vet jag inte.