2022-08-19, 12:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av computerflash
Exakt, -detta jag menar. Vore intressant om någon jobbat där? Det är klassat som brev, då man bara behöver uppge en kod, och inte legitimation,
när man hämtar i affären..
Japp, så är det. Jag pratade för några år sen med en kille som jobbat där och han sa att det typ var standard att "trycka förbi" privatpaketen och lämna dessa på utlämningsställena. Det var till och med indirekt sagt så uppifrån i organisationen att de skulle göra så. Han jobbade inte där jättelänge vad jag fattade det som, det var tydligen en väldigt dysfunktionell arbetsplats. Detta var någonstans i Göteborg.
Citera
2022-08-19, 15:10
Medlem
swebarbs avatar
dom fuskar fattar ju alla, enklare för dom köra det till ett ställe och dumpa alla paketen hos ombuden än köra varje paket och dela ut.. jävla myglare är dom.
Citera
2022-08-19, 15:15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
dom fuskar fattar ju alla, enklare för dom köra det till ett ställe och dumpa alla paketen hos ombuden än köra varje paket och dela ut.. jävla myglare är dom.
Early Bird verkar inte fuska, där har det alltid fungerat.

Varför är du så aggressiv?
Citera
2022-08-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Beställde ett paket från Apotea via Early Byrd, vilket jag fick i veckan. Uppskattad storlek 100*350*250 mm.

Det låg i min brevlåda/box på morgonen strax efter.

Jag tror lite av den här diskussionen failar för att alla inte förstår hur leveranser i dag sker till flerfamiljshus.

I de flesta fall finns brevlådorna vid entrén, och brevinkastet är inte alls stort, hos mig mindre än det jag har i dörren.

När jag beställer genom Early Bird öppnar de dörren till boxarna och kan därefter stoppa in paket som exempelvis mitt i boxen. Storleken på brevspringan har ingen betydelse. Om paketet är så stort så det inte får plats så tror jag man kan välja bort alternativet att de ställer paketet utanför dörren. Då får man såklart gå till ett utlämningsställe.

Vet inte hur det fungerar med receptbelagda läkemedel om de kan ställa det vid dörren.

Har dock själv ett flertal gånger fått receptbelagda läkemedel i min postbox. Senast i veckan, det jag nämnde tidigare.

Hur det fungerar om man beställer narkotikaklassade läkemedel vet jag inte.

Fungerar bara med hemleverans och bud som kan ta leg. Här är det Best som fixar det.
Citera
2022-08-19, 16:22
Medlem
Jag är nöjd om Postnord meddelar var jag kan få tag på paketet innan de returnerar det till avsändaren.
Att de skulle ta sig tid att köra ut paket till privatpersoner tror jag hör till ovanligheterna.

De satsar hårt på brev för det är en sviktande marknad. Paket får nog någon annan ta hand om.
Citera
2022-08-19, 17:15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnsopa
Fungerar bara med hemleverans och bud som kan ta leg. Här är det Best som fixar det.
Vilket?
Citera
2022-08-19, 17:19
Medlem
Citat:
Vilket?

För klassade tabletter t ex Tramadol så det bara budfirman Best som fixar det i min del av landet. De är de enda som klarar av leg.hantering, vilket krävs.
Citera
2022-08-19, 17:20
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
För klassade tabletter t ex Tramadol så det bara budfirman Best som fixar det i min del av landet. De är de enda som klarar av leg.hantering, vilket krävs.
Okej.

Konstigt att vi då får narkotikaklassade läkemedel till arbetet via Postnord.
Citera
2022-08-19, 17:30
Medlem
Citat:
Okej.

Konstigt att vi då får narkotikaklassade läkemedel till arbetet via Postnord.

Kan helt enkelt vara så att i din ända av landet kan Postnord hantera legitimation? De skulle aldrig lämna klassad medicin vi dörren iaf.
Citera
2022-08-19, 17:32
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Kan helt enkelt vara så att i din ända av landet kan Postnord hantera legitimation? De skulle aldrig lämna klassad medcin vi dörren iaf.
Hur som helst så är det inte mottagaren som legitimerar sig.
Citera
2022-08-19, 17:40
Medlem
Citat:
Hur som helst så är det inte mottagaren som legitimerar sig.

Ojo, måste alltid visa leg. Det tror jag är lagkrav på. Vem annars än mottagaren skulle legitimera sig. Budkillen? Du behaga skämta ;-D
Citera
2022-08-19, 17:41
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ojo, måste alltid visa leg. Det tror jag är lagkrav på. Vem annars än mottagaren skulle legitimera sig. Budkillen? Du behaga skämta ;-D
Det skulle inte fungera om varje person som ska få sina apodospåsar på ett boende skulle behöva legitimera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in