2022-08-19, 09:23
Kan kanske va så också att Ola inte får var med pga kontrakt med annat filmbolag? Har ingen aning om det kan funka så i den världen, men lite märkligt skulle det va.

Hoffa 4-ever
Citera
2022-08-19, 10:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Jonas Inde var med i första filmen, utgår från att han inte kommer vara aktuell i uppföljaren han heller.
Citera
2022-08-19, 10:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja, nu verkar Moodysson vara på gång med tvåan, med stora delar av ensamblen tillbaka, men nåt märkligt jag noterade är att Ola Rapace inte får vara med för SF, utan ersätts av Jonas Karlsson.
Vad har han gjort för att bli svartlistad av SF? Knullat för många horor?

Är inte tänkt som en skvallertråd om bara honom, utan om tvåan eller Tillsamman 99 som den ska heta. Kan bli kul, men känner mig ytterst tveksam ändå och känns mer som att Lukas vill ha in lite deg.

https://www.svd.se/a/JxKLk7/aterfore...ya-tillsammans

Märkligt att SF bestämmer detta över Lukas huvud? Det är ju en av huvudkaraktärerna. Måste vara nån på SF som har ett personligt agg mot Ola. Intressant att få veta sanningen om detta.
Citera
2022-08-19, 10:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är det inte bättre att låta avliva karaktären och satsa på en helt ny karaktär istället för att byta skådespelare?

Kan ju vara så enkelt att Ola inte vill vara med...

Jag gillar orginalet och tycker att det kanske vore bättre att göra en helt annan film. Den kunde ju handla om det andra kollektivet moder jord (hette de väl)? Eller varför inte en film som utspelar sig några år senare där Stefan och Eva nu är tonåringar och den ena är hårdrockare och den andre synthare?

Fast om du läser artikeln står det klart och tydligt att SF bestämt att Olas karaktär inte får vara med. Mycket märkligt.
Citera
2022-08-19, 11:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är det inte bättre att låta avliva karaktären och satsa på en helt ny karaktär istället för att byta skådespelare?

Kan ju vara så enkelt att Ola inte vill vara med...

Jag gillar orginalet och tycker att det kanske vore bättre att göra en helt annan film. Den kunde ju handla om det andra kollektivet moder jord (hette de väl)? Eller varför inte en film som utspelar sig några år senare där Stefan och Eva nu är tonåringar och den ena är hårdrockare och den andre synthare?

Kan inte annat än hålla med. En karaktär blir förknippad med en specifik skådespelare och ju mer framträdande karaktär, desto hårdare koppling.

Men det är så filmskapande sker idag. Man tar ett befintligt lyckat koncept och så mjölkar man skiten ur det. Pengarna styr. En Ghostbusters där karaktärerna är ungefär samma, men besätts med kvinnliga skådespelerskor. Ett Jönssonligan med småbarn i rollerna, eller varför inte urvattnade uppföljare som inte ens når upp till fotknölarna av originalet. Göta Kanal och Sällskapsresan är två svenska exempel, eller varför inte Rambo, Rocky, Expendables eller Terminator (tvåan undantaget).
Citera
2022-08-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jonas Inde var med i första filmen, utgår från att han inte kommer vara aktuell i uppföljaren han heller.
Det var han väl ändå inte? Kan du blanda ihop honom med Olle Sarri?
Citera
2022-08-19, 11:42
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
En av skådisarna var ju med i en Sacha Baron Cohen film, och Sacha skulle kanske passa bra i en roll som husblatte i nya Tillsammans..
Citera
2022-08-19, 12:00
Medlem
6stringlevins avatar
En uppföljare 20 år senare stinker lång väg. I synnerhet med en föredetting som Modysson. Någon som hört talas om honom de sista 20 åren.
Ni får gärna motbevisa mig.

Är det garanterat att Ola skulle tacka ja med automatik? Tjänar man verkligen så bra att alla släpper omedelbart allt man har för händerna och tackar ja?(inte vet jag)
Citera
2022-08-19, 12:04
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
En av skådisarna var ju med i en Sacha Baron Cohen film, och Sacha skulle kanske passa bra i en roll som husblatte i nya Tillsammans..
För protokollet, Gustaf Hammarsten i filmen Brüno.

Blir ju helt klart att se denna men att den kommer kunna mäta sig med originalet känns uteslutet.
Citera
2022-08-19, 12:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Det var han väl ändå inte? Kan du blanda ihop honom med Olle Sarri?

Stämmer, olle var det.
Var tvunget att se om trailern.
De va ett tag sedan.
Citera
2022-08-19, 12:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory

Tycker de ser ut att ha med en husblatte, näst längst till höger på ensemble-fotot.
Citera
2022-08-19, 12:10
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tycker de ser ut att ha med en husblatte, näst längst till höger på ensemble-fotot.
Den bilden hittar inte jag?..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in