2022-08-17, 23:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jasså, vad gjorde Ukraina, Kuwait, Polen, Tjeckoslovakien, Frankrike , Danmark etc för fel när dom blev invaderade?

Eller den som blir rånad eller överfallsvåldtagen?

Kan vi radera klyschan "det är aldrig ens fel att två träter" för alltid.

Det du radar upp ovan är inte trätor
Citera
2022-08-18, 01:32
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Att det "aldrig är ens fel att två träter" är en klyscha. Hur förklarar du annars mobbning?

Ja, alltså, definitionen av mobbning är väl att det är flera personer som ger sig på en? En person kan inte mobba en annan. Ordet "mobbning" kommer ju från mobb, som i sin tur kommer från engelskans "mob" och betyder folkmassa... Så förklarar jag mobbning.
Citera
2022-08-18, 08:59
Medlem
Någon som vet varför hon och Philippe gjort slut?
Citera
2022-08-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalejdoskopet

Vet inte vrf - men jag fick för mig att Philippe var ute efter att surfa på hennes kändisskap, när han startade sin YT- kanal.
Den känslan förstärktes när han öppnade TED.

Så, kanske har han nu uppnått det han ville. Och detta är sista uppbrottet.

Känns som att han dumpat henne i alla fall. För hon ska ha sagt i en podd, att alla är så snygga i Gbg - där hon var då - och hennes poddkollega (minns ej namn) säger något i stil med att Bianca är ledig och redo att mingla. Varpå Bianca svarar "and horny, horny!".

Det fick mig att tro att hon ville trigga igång lite svartsjuka i sitt nuvarande ex.

Och självklart är detta bara fria spekulationer...
Citera
2022-08-18, 12:12
Medlem
swebarbs avatar
ska vi gissa hon kommer krypa tillbaks till idioten ännu en gång börjar bli humor detta.. har tappat räkningen hur många gånger dom gjort slut haha
Citera
2022-08-18, 12:13
Medlem
Elfte gången de gör slut enligt mina beräkningar.
Citera
2022-08-18, 12:21
Medlem
Phillipe är narcissist, psykopat och väldigt manipulativ, han kan få henne att krypa tillbaka igen om han så vill.
Citera
2022-08-18, 12:42
Medlem
Frågan är vill man ha en tjej med knappt något fett på kroppen?
Citera
2022-08-18, 16:45
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att det är inte två som träter utan eller eller flera, som pissar på någon som ens inte vill vara med. Uttrycket handlar om gräl, inget annat. Och då är det aldrig ens fel att två träter.
Nu tappade du nog kontexten lite...
Min poäng är - och varför jag är emot klyschan "inte ens fel att två träter" - att det inte borde appliceras i fall som gäller hustrumisshandel för på samma sätt som mobboffret så är den misshandlade kvinnan ett offer. Det handlar inte bara om gräl när det gäller Wahlgren/Ingrosso utan misshandel.
Utifrån vad som framkommit så blev Pernilla och hennes familj lika mycket "pissade på" och ville inte vara med om vad de utsattes för.

Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Ja, alltså, definitionen av mobbning är väl att det är flera personer som ger sig på en? En person kan inte mobba en annan. Ordet "mobbning" kommer ju från mobb, som i sin tur kommer från engelskans "mob" och betyder folkmassa... Så förklarar jag mobbning.
En person kan ju visst mobba en annan, mobbare kallas det. Behöver inte vara en hel grupp inblandat.
Däremot kan ju mobbare "uppträda" inför betraktare/en grupp när denne trakasserar sitt offer.
Citera
2022-08-18, 17:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalejdoskopet

Nu är det officiellt också:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Bj5zkl/bianca-ingrosso-bekraftar-ar-singel

Det är väl det gamla vanliga, otrohet osv.

Det är en högst dysfunktionell relation och de är inte kompatibla överhuvudtaget.
Bianca: osäker, svartsjuk, obildad, ätstörd, hemskt temperament, kan inte ta kritik, ytlig och utseendefixerad. Hade viss charm och humor tidigare, numera självupptagen och narcissistisk.
Phillipe: social, utbildad, dryg, besserwissrig, passivt aggressiv. Verkar ha svårt att hantera Biancas framgång samtidigt som han vill utnyttja den för att själv synas. Platt personlighet, tråkig (han och Robin Bengtsson känns lika "spännande", som en skyltdocka).

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ska vi gissa hon kommer krypa tillbaks till idioten ännu en gång börjar bli humor detta.. har tappat räkningen hur många gånger dom gjort slut haha
Det är så patetiskt. Inte ens fjortisar håller på såhär.
Citera
2022-08-18, 17:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Alltså om han slår till henne. Det har ju inte skett oprovocerat. Båda parter bör förmodligen se över sitt agerande.

Självklart är det aldrig försvarbart att slåss, har aldrig själv lagt hand på någon, det jag menar är bara att vi har inte heller nån jävla aning om hur Pernilla betett sig. Kanske har Bianca sett/hört henne göra saker också.

Emilio har ett digert "trackrecord". Han lär bli "provocerad" av det mesta...
Han har väl lugnat ner sig på äldre dar antagligen men det finns ju mycket att hämta gällande honom och jag har har postat en hel del i trådarna här.

Enligt en anhörig till Pernilla blev hon misshandlad under 14 år (!).
I förhören berättar Pernilla om skräcken för sin exman - hur hon under flera år har hotats och misshandlats av exmaken Emilio.
Misshandeln ska ha pågått i mer än tio års tid och att hon upplevde det som om att han oftare tilltalade henne med namnet "hora" än Pernilla.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1ML1y/misshandlad-i-fjorton-ar

Du är en jävla obegåvad kvinna! Obegåvad kvinna! En jävla hora, det är vad du är!
(från artikel i tidningen Mama, verkar numera vara bortplockad.) Citat från mitt inlägg här:
(FB) Bråket inom Ingrosso-familjen

Hans egen svärfar kallar alltså honom och Åsa för "lögnare och bedragare" och menar att de stulit pengar från honom.
Han är anklagad för penningtvätt (men friades) och har även blivit stämd av sin egen bror.
https://stoppapressarna.se/svenskt/asa-ingrosso-stamd-av-sina-egna-foraldrar-0/
https://www.expressen.se/nyheter/ingrosso-riskerar-nu-fangelse-i-falkharva/

Pernilla har även beskrivit att han var ointresserad av sina barn:
Jag har haft en otrolig rädsla för att inte leva med barnen. De sista åren var jag livrädd för att tappa kontrollen över dem – ska de vara med honom i en, två veckor? Hur ska det gå? Men jag hade inte behövt oroa mig, det är en för stor ansträngning för honom att kräva varannan vecka, ens varannan helg.
[...]
Med facit i hand kunde jag skilt mig mycket tidigare. Han har inte varit intresserad av att ta barnen – det jag var mest rädd för. Konstigt, ens barn är ju det viktigaste man har. Men han är liksom ointresserad. Jag har verkligen försökt skapa en fungerande relation, jag har ALDRIG varit svår och bitter, tvärtom, ringer han och vill träffa dem så ställer jag upp direkt. Nånstans är han en kärleksfull pappa, men han pallar inte.
Hur då pallar inte?
– Han träffar dem och fikar varannan, var tredje vecka. Men ingen av barnen sover hos honom och så har det varit i flera år. Jag kan inte ringa och tjata. Ett tag försökte han ha dem en i taget, men det gick inte.

(FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?

Hoten riktades inte bara till Pernilla utan flera inom familjen; Joachim Lennholm (Pernillas dåvarande pojkvän) Linus Wahlgren, Charlotte Perelli och hennes dåvarande man - Emilios bror Nicola:
Jag ska knulla din jävla kille i arslet, fattar du det? Jag ska döda honom en dag, hajar du det?
Jag ska döda dig också och din jävla familj! Fattar du det!
Det ska du bara veta din jävla hora! Fattar du det.
Polisanmäl mig nu Gör det, gör det nu! Gör det nu! Lika snabbt som du gör det så ska jag döda dig och din familj! Och din jävla äckliga horunge till man som du har.
Säger du en gång till att jag är en jävla psykopat, i närheten av mig eller till mina barn eller till mina vänner, och jag får reda på det, då dödar jag dig, fattar du det!? Du fuckar inte med mig! Har du fattat det!?
Jag kommer klippa till din jävla snubbe och få tolv års fängelse, har du fattat det?

(FB) Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?
Citera
2022-08-18, 18:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag gör ingen skillnad på kön och anser att dom flesta ibland beter sig så att en lavett är precis det dom förtjänar. Varje man har en gräns för hur mycket man tål och det finns inget som säger att Pernilla var en dum bimbo när hon var i sin dotters ålder.

Ja, jag menar alltså att Pernilla kanske förtjänade att få stryk. Givetvis inte alla gånger som det hände. Givetvis.
Jag gör inte heller skillnad på kön, tycker inte att misshandel av en partner är ok i något fall, vare sig från manlig eller kvinnlig förövare. Dock så är ju män starkare än kvinnor så skadan vid sådan misshandel lär oftast bli värre.

Förtjänade att få stryk? Wow
Se mitt senaste inlägg gällande Emilios härjningar. Förtjänade alla inom familjen hot och våld tycker du?
Hade de alla provocerat honom?
Inse att det är en labil människa som det handlar om här.

Hans bror "Lucky" (Luciano) är ju också komplett galen och kör samma stil med dödshot osv.
Det ligger i deras DNA onekligen.
Det ironiska var ju att det drabbade Emilio, Bianca och Åsa. Karma när det är som bäst.
Emilio dödshotades och Bianca och Åsa blev kallade för horor.
https://www.expressen.se/nyheter/kanda-entreprenoren-dodshotad-av-sin-bror/
https://asterixia.se/2019/12/bianca-ingrosso-i-misshandelsdrama/
(FB) Vem är kände entreprenören som dödshotas av sin bror? (Emilio Ingrosso hotas)

Alla har en gräns för vad man tål, inte bara män. Skillnaden är hur man väljer att hantera det hela.
Antingen saknar du impulskontroll och beter dig som en rabiat babbe eller så visar du kontroll och backar ur situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in