2022-08-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Vill absolut inte försvara misshandel, men det är aldrig ens fel att två träter.

Jasså, vad gjorde Ukraina, Kuwait, Polen, Tjeckoslovakien, Frankrike , Danmark etc för fel när dom blev invaderade?

Eller den som blir rånad eller överfallsvåldtagen?

Kan vi radera klyschan "det är aldrig ens fel att två träter" för alltid.
Citera
2022-08-17, 17:36
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
På vilket sätt träter båda här i detta exemplet? Det är ju bara den ena parten som är direkt otrevlig och totalt respektlös. Nu tog du kanske i från tårna för att statuera ett exempel, men talar man till varandra på DET viset så förstår jag inte varför man överhuvudtaget försöker. Det är ju bara skilsmässa som gäller. Så jäkla respektlöst.

Alltså om han slår till henne. Det har ju inte skett oprovocerat. Båda parter bör förmodligen se över sitt agerande.

Självklart är det aldrig försvarbart att slåss, har aldrig själv lagt hand på någon, det jag menar är bara att vi har inte heller nån jävla aning om hur Pernilla betett sig. Kanske har Bianca sett/hört henne göra saker också.
Citera
2022-08-17, 17:37
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Är man en man och har den här typen av kvinna så lämnar man henne. Man nitar inte henne. Det är det bara rövhål som gör. Oavsett hur provocerande en kvinna kan vara.
Absolut. I en perfekt värld, helt klart.
Citera
2022-08-17, 17:53
Medlem
Citat:
Alltså om han slår till henne. Det har ju inte skett oprovocerat. Båda parter bör förmodligen se över sitt agerande.

Självklart är det aldrig försvarbart att slåss, har aldrig själv lagt hand på någon, det jag menar är bara att vi har inte heller nån jävla aning om hur Pernilla betett sig. Kanske har Bianca sett/hört henne göra saker också.

Slår han till henne istället för att lämna eller söka hjälp så har han grava problem som bara han kan stå till svars för. Visst - det är inte kul att bli så provocerad. Jag hade blivit galen ifall min man hade tilltalat mig på det viset och skulle aldrig drömma om att själv bete mig så. Men det finns alltid alternativ till att höja handen. Särskilt om man har gemensamma barn som vittnen.
Gå därifrån och lugna ner sig t.ex. Sen kan man ta tag i det underliggande problemet under lugnare och mer ordnade former.
Citera
2022-08-17, 17:56
Medlem
Citat:
Har du aldrig hört talas om psykologisk krigsföring? När någon kanske inte mäter upp till den andra personens standard.
”Hallå? Kan du stänga av TV:n. Sluta vara så jävla lat. Gå och städa istället. Det finns massor att göra här.”
”Älskling, jag är trött. Jag har jobbat hela dagen, kan jag få sitta en timme bara?”
”Du är så jävla värdelös. Vafan gifte jag mig med dig för? Du bara sitter där. Skulle fan ha valt din brorsa istället. Din lata jävel. Jag vill att du skurar golvet.”
”Jag gjorde ju det igår? Jag tycker att det är fint här.”
”Fint? Ser du dåligt? Jag vill ha golvet moppat varje dag. Dammsuget tre gånger om dagen annars mår jag dåligt. Din lata jävel. Hur kan du sitta där bara istället för att städa?”

Nu vet vi ju att Pernilla inte är renlig av sig, men jag menar bara hypotetiskt hur det kan gå till att hetsa upp någon tills den vill slå.

Deras personligheter var nog en jävligt dålig match. Jag är själv ingen konfrontativ person och kan inte ens föreställa mig att slänga saker i väggar och golv…

Jovisst har jag det. Men jag menar att det är dumt att säga att det alltid är två som träter. om den ene är förjävlig ofta beter sig som en idiot eller delar ut örfilar så är det inte två som träter. Självförsvar är inte att träta. Inte heller är det smart att säga att sanningen alltid ligger mitt emellan.

För det kan vara fördelat på olika sätt.

Tror nog att Pernilla har nog skinn på näsan nu för tiden för att kunna bita ifrån. Fast även det kommer till en gräns, ökar han kontrollbehov så kan det bli som att leva i en tvångströja. För det är svårt att ta sig ut. Nu när det är i offentlighetens ljus så kan det ju bli så att hon känner skam om han visar sig vara en sån idiot som många hävdar.

Det är konstigt att både mor och dotter har såna problem just nu med sin partner. Hur länge till ska de hålla på?
Citera
2022-08-17, 17:56
Medlem
Citat:
Absolut. I en perfekt värld, helt klart.

Men varför fortsätter du att försvara misshandel vid provokation? Du tycker ju inte ens själv att det är rätt!
Citera
2022-08-17, 18:00
Medlem
Så tragiskt att se hur mager hon blivit 💔 jag hoppas inte allt för många tror att det är så man ska se ut. Lilla fina Bianca 💔
Citera
2022-08-17, 18:21
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Men varför fortsätter du att försvara misshandel vid provokation? Du tycker ju inte ens själv att det är rätt!
Vet inte. Tror att det var kommentaren om att Bianca tar pappa i försvar. Hon har antagligen sett Pernilla bete sig som skit mot pappan också och har svårt att differentiera mellan hennes beteende mot pappan och hans misshandel av henne.

Eller så är det bara daddy issues. Hon har ju pratat om att ingen har några minnen av henne.
”Åh du var så söt Bianca.”
”Kan du berätta något minne med mig?”
Och alla släktingar blir helt ställda och kommer inte på något, typ.

Hon är ju ett typiskt mellanbarn, förbisedd och mindre älskad och noll självkänsla.
Citera
2022-08-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Så tragiskt att se hur mager hon blivit 💔 jag hoppas inte allt för många tror att det är så man ska se ut. Lilla fina Bianca 💔
Har sett på hennes stories att det pillas med näsan lite för ofta och svettas.
Kan ha samband med viktnedgången.
Eller/ och hennes bulimi och magbesvär om de nu är sanna.
Citera
2022-08-17, 19:55
Medlem
Citat:

Det dröjer nog inte förrän kraschen kommer. Men om tex kronprinsessan kunde få hjälp med sina ätstörningar så borde Bianca också kunna få det?
Citera
2022-08-17, 23:08
Medlem
Citat:
Tragiskt att se att den låååånga festen verkar inte ta slut iheller.. ..kommer bli tufft att vakna upp ifrån den. Hoppas hon tar en paus, time out ifrån allt. Hon ser verkligen inte ut att må bra alls.
Citera
2022-08-17, 23:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Att det "aldrig är ens fel att två träter" är en klyscha. Hur förklarar du annars mobbning?
För att det är inte två som träter utan eller eller flera, som pissar på någon som ens inte vill vara med. Uttrycket handlar om gräl, inget annat. Och då är det aldrig ens fel att två träter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in