2022-08-18, 16:39
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Behöver tvätten vara steril?

Är det då istället för tvättmedel och sköljmedel? Att göra sina egna grejor.
Nä, jag kör alltid tvättmedel också (+vinäger+bakpulver+borax). Tvättmedel är väl bara som en starkare variant av tvål med proteaser? Får bort smuts.
Du kan ju ha i tvål och proteas om du har det hemma lol men jag kör bara något oparfumerat.
Citera
2022-08-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedladdarman
Tvättmaskiner tömmer både tvättmedelsfacket och sköljmedelsfacket genom att spola vatten igenom facken. Vissa konstruktioner av fack dräneras inte efter spolningen och då står sista decilitern kvar.

Men i detta fall är det 12 tvättmaskiner. Någon har tomma behållare och några fulla med vatten efter djurens användning av dom!! Det är ju samma maskiner liksom.

Blir bara förbannad för är behållaren full med vatten så finns de ju inge plats för mitt sköljmedel? Det finns liksom ingen chans att tömma behållaren då den är inbyggd ovanpå tvättmaskinen utan möjlighet att plocka ur
Citera
2022-08-18, 16:42
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du var mig då en skön lirare!

Ättika och vinäger är samma sak, ättikan är bara mera stark och renad, eller destillerad som du säger.

Blandar du ättika med bakpulver får du bara kolsyra som bubblar bort och natriumacetat som inte gör någon nytta alls.
Man väljer den ena när man städar, inte blanda bägge!

Borax antas orsaka cancer och får inte säljas i EU.
Yikes. Hade ingen aning om det med borax. Tvätten blev ren dock lol.

Blandar vinäger med bakpulver för att det bubblar och "öppnar upp" porer i kläderna. Brukar funka för att få vit tvätt vitare, tror det är en massa små skitpartiklar som bubblandet får bort. Kanske inbillar jag mig. Men då lägger jag vinägern i först och kanske efter någon timme, in med bakpulvret.
Citera
2022-08-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Men i detta fall är det 12 tvättmaskiner. Någon har tomma behållare och några fulla med vatten efter djurens användning av dom!! Det är ju samma maskiner liksom.

Blir bara förbannad för är behållaren full med vatten så finns de ju inge plats för mitt sköljmedel? Det finns liksom ingen chans att tömma behållaren då den är inbyggd ovanpå tvättmaskinen utan möjlighet att plocka ur
Kolla när du själv tvättar i någon av maskinerna som har vatten kvar efter annans tvättning hur det ser ut när din tvätt är färdig.
Citera
2022-08-18, 16:45
Medlem
Citat:
Kolla när du själv tvättar i någon av maskinerna som har vatten kvar efter annans tvättning hur det ser ut när din tvätt är färdig.

Alltid tom, har redan vart där och forskatt. Det är dom jävla zoomaliska invandrarna som fyller dom av oklar anledning
Citera
2022-08-18, 16:51
Medlem
Citat:
Alltid tom, har redan vart där och forskatt. Det är dom jävla zoomaliska invandrarna som fyller dom av oklar anledning
Låter egendomligt att göra extra tempon än vad som krävs för att tvätten ska bli ren. Var ligger Zoomalia?
Citera
2022-08-18, 16:52
Medlem
Citat:
Låter egendomligt att göra extra tempon än vad som krävs för att tvätten ska bli ren. Var ligger Zoomalia?

Det ligger i dagens läge i sverige tydligen.

Men vill förstå detta beteende till hundra procent!
Citera
2022-08-18, 17:04
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Känns som att det bara är invandrare som svarar mig i tråden? Aldrig skådat en svensk som använder vatten i hålet!!

Vänligen svenskar svara mig!
Gör ni också så?

Om dom nu inte vill ha sköljmedel VARFÖR HÄLLA I VATTEN??? Helt jäkla ologiskt
Men vad är det du inte fattar, jag är helsvensk och har inte använt sköljmedel på många år.
Det är nog du som skall uppdatera dig i miljötänk och hur du behandlar dina kläder.
Citera
2022-08-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Men vad är det du inte fattar, jag är helsvensk och har inte använt sköljmedel på många år.
Det är nog du som skall uppdatera dig i miljötänk och hur du behandlar dina kläder.

Köper nya kläder om dom går sönder, är ingen luffare som bär samma i 10 år.

Kommer aldrig ha ett miljötänk så länge mp existerar.

Känns som du inte använder sköljmedel för stt du är fattig?
Citera
2022-08-18, 17:29
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Köper nya kläder om dom går sönder, är ingen luffare som bär samma i 10 år.

Kommer aldrig ha ett miljötänk så länge mp existerar.

Känns som du inte använder sköljmedel för stt du är fattig?
Jag använder inget sköljmedel för jag vill inte förstöra en tröja som jag lagt några tusen på, vill du höra en grej till jag tvättar bara jeans i tvättmaskin någon gång om året, jag duschar med dom på mig för att inte förstöra passformen. Jag är klädintresserad och lägger flera tusen i månaden på kläder.

Så du bryr dig inte att Östersjön är ett smutsigt träsk och att det knappt finns någon fisk kvar längs våra kuster, bara för att det finns ett parti som knappt når över riksdagsspärren?
Du låter som en riktigt smart typ…
Citera
2022-08-18, 17:30
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Om det är kvar vatten efter användning är det fel på ventilen.

Något som däremot är ett stort problem är att dom använder tvättmedel köpta på 20kg förpackning från hemlandet som inte är anpassade till vårt mjuka vatten.
Pulvertvättmedlet löses inte upp i facket och över hälften är kvar tills någon tar bort det.
Slutar alltid med att jag får tvätta mina svarta kläder igen för att dessa är alldeles randiga av pulvret... nu har jag börjat köra tomma maskiner och tvätta rent i facket innan jag tvättar min tvätt.
Citera
2022-08-18, 17:34
Medlem
neuron-drones avatar
Det är vatten i sköljmedelsfacket när jag tvättat med. Tror det är dåligt konstruerade tvättmaskiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in