2022-08-17, 21:02
Medlem
HarryManbacks avatar
Otippat att det kommer från Sovjet TV..

Det här betalar vi skatt för, jisses.

När jag såg rubriken till tråden trodde jag det skulle vara vanlig frågesport med blattar mot svenskar. Dumma jag. Vi hade ju sopat banan med dom om det hade varit verklighet.
Citera
2022-08-17, 21:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Viktor Linnér och Petrina Solange, är de verkligen invandrare?
Dom är definitivt inte svenskar iallafall.
Citera
2022-08-17, 21:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skulle iofs. kunna bli hyfsat kul. Iallafall om det vore direktsändning.

"På A svarar jag neger, på B svarar jag sandneger."
Citera
2022-08-17, 21:06
Medlem
SKAEGRs avatar
Blir det en väldigt Svensk typ av programidé eller en Amerikaniserad(ung-liberal/woke)-grej tro?
Citera
2022-08-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
”Svennebanan” är ett jävligt rasistiskt uttryck. Sjukt att SVT använder det.

Akademikerna på Sveriges Radio använder också uttrycket "Svennebanan" liksom "white trash".

Känner jag SvT rätt har dom väl castat dom värsta dårarna dom kunde hitta bland Svenskarna och lagt fokus på att dom ska kunna så lite som möjligt. Och motsatt i invandrarlägret.

Så SVTs enda kvarvarande stora tittargrupp, akademiker från medelklassen, kan sitta och mysa över hur smarta dom är och få bekräftat att wt-svenskar/bananer är mer korkade än invandrare.
Citera
2022-08-17, 21:31
Medlem
Greenspams avatar
Hittade mer info om programmet.
Här med ännu en rasistisk benämning av svenskar.

Citat:
PRAKTISK INFORMATION

Gäster under denna inspelning är bl.a: Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Dogge Doggelito, Jasmine Kara och Liam Kalevi.

SVT TAKEOVER

- Gameshowen om all kultur i Sverige

SVT bjuder in till en sjukt rolig timme med hyllade komikern Ahmed Berhan i den första, historiska upplagan av humorprogrammet IFS: Invandrare för svenskar. Hur används kol khara på arabiska och var kommer egentligen uttrycket toffel från? Det kanske du har koll på, men inte våra tävlande.

I programmet tävlar tre suedis om vem som vet mest om våra traditioner, kultur och språk med hjälp av en panel bestående av våra mest älskade och lite hatade komiker och profiler.

Panelen hjälper de tävlande att svara på frågan, men kan de avgöra om panelens svar är sant eller om dom bara driver? Kom, garva och ha en skön kväll med dina vänner! Gratis är gott - det är fritt inträde och vi bjuder på lite tilltugg och good vibes. Se det som sommarens förfest!
https://www.inspelningar.se/events/ifs-invandrare-for-svenskar-15-juni-tidiga
Citera
2022-08-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Akademikerna på Sveriges Radio använder också uttrycket "Svennebanan" liksom "white trash".

Känner jag SvT rätt har dom väl castat dom värsta dårarna dom kunde hitta bland Svenskarna och lagt fokus på att dom ska kunna så lite som möjligt. Och motsatt i invandrarlägret.

Så SVTs enda kvarvarande stora tittargrupp, akademiker från medelklassen, kan sitta och mysa över hur smarta dom är och få bekräftat att wt-svenskar/bananer är mer korkade än invandrare.

Jag delar din tolkning av detta upplägg. Helt övertygad om att du har rätt. Äckligt, vidrigt och till och med lite otäckt.
Citera
2022-08-17, 21:33
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Visst var det detta program den svenska woke-vänstern blev så otroligt upprörda över eftersom dödsknarkarnazistsd:aren Chang Frick skulle medverka i?
Ser ut så
Citat:
Högerextrem profil i SVT:s nya humorprogram
https://flamman.se/a/hogerextrem-profil-i-svts-nya-humorprogram
Citat:
I torsdags kom ett pressmeddelande om SVT:s nya humorprogram IFS – Invandrare för svenskar. Det är ett format där ”majoritetssvenska” tävlande turas om att gissa sant eller falskt på påståenden från en panel bestående av ”kända och roliga svenskar med flera kulturer i kroppen”. En av dessa panelister är Chang Frick. Frick är en tidigare SD-aktivist och grundare av den högerextrema sajten Nyheter Idag. Han har bland annat publicerat en guide till hur man “hatar och hotar journalister på rätt sätt”, där han rekommenderar sina högerextrema läsare att kartlägga var journalisternas barn går på dagis. ”Känd och rolig”, minsann.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/9K9mME/karin-pettersson-om-public-service-och-hogerpopulismen
Senast redigerad av Greenspam 2022-08-17 kl. 21:36.
Citera
2022-08-17, 21:55
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Vad menas med ordet "majoritetssvenska"?

edit: Sökningen på majoritetssvenska i SAOL gav inga svar.
Nyspråk för etnisk svensk.
Citera
2022-08-17, 22:08
Avslutad
Den hånfulla kulturterrorn och omvända psykologin fortsätter. Dumsvenne fortsätter betala skatt för skiten och sitter belåtet och klappar som en efterbliven säl åt att bli förnedrad, gaslightad och hånad på bästa sändningstid.

För egen del ska jag sluta läsa nyheter, aldrig mer logga in på flashback och aldrig mer ens snegla på en påslagen dumburk igen. För det blir bara sjukare och sjukare. Jag vill inte ens vet hur pass mycket sjukare än så här det fortfarande kan komma att bli. Botten verkar ju liksom aldrig kunna nås. Och ändå har vi varit i fritt fall sedan 1969 redan.

Jag vill inte delta i denna psykos längre. Jag vill inte vara med.
Citera
2022-08-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Den hånfulla kulturterrorn och omvända psykologin fortsätter. Dumsvenne fortsätter betala skatt för skiten och sitter belåtet och klappar som en efterbliven säl åt att bli förnedrad, gaslightad och hånad på bästa sändningstid.

För egen del ska jag sluta läsa nyheter, aldrig mer logga in på flashback och aldrig mer ens snegla på en påslagen dumburk igen. För det blir bara sjukare och sjukare. Jag vill inte ens vet hur pass mycket sjukare än så här det fortfarande kan komma att bli. Botten verkar ju liksom aldrig kunna nås. Och ändå har vi varit i fritt fall sedan 1969 redan.

Jag vill inte delta i denna psykos längre. Jag vill inte vara med.

Sluta titta på linjär tv
Citera
2022-08-17, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Sluta titta på linjär tv

Har jag redan gjort för länge länge sedan.

Däremot vill jag inte ens följa alternativ media eller sitta på flashback och bli deprimerad utav all skit jag läser om dagligen längre heller. Allt är skit. Jag vill bara slippa bry mig om samhället och dess masspsykoser och dessa vänsterliberala fjärtsniffares sociala ingengörskonst och psykiska krigföring.

Färdigflashbackat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in