Citat:
Ursprungligen postat av
P-o-beln
Är det inte lättare om man kallar svenskar för svenskar? Vad är poängen med att dela in dem i två olika kategorier?

Bra fråga.
Frågan är varför SVT kallar programmet för "invandrare", när de med samma logik bör kalla
programmet för "Minoritetssvenskar för majoritetssvenskar".