Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-17, 17:41
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är det verkligen konstigt att han inte kommer ihåg exakt vad han gjorde om det bara var en hemmakväll med familjen? Minns alla verkligen vad de gjorde när Palme blev skjuten? Alla minns vad de gjorde när de fick reda på att mordet skett, inte vad de själva gjorde i mordögonblicket.

Som tjänstgörande polis i Stockholms stad är det extremt märkligt att inte veta på ett ungefär var man var
Citera
2022-08-17, 17:43
Medlem
felstavning

Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det skulle ju vara skönt om de här flickorna kunde träda fram och bekräfta om förhören stämmer eller inte.

Det kan ju också tänkas att A bara liknar mannen från gymmet och likt honom talar finska/estniska.

Eller så är allt hittepå, från flickornas sida eller polisen. Men den här stenen blir ju lite extra värd att vända på om man kan bekräfta samtalen om A vid mordplatsen
Om jag inte missminner mig så tror jag att den ena tjejen är avliden , stöter på vissa problem.
Tror inte att den som är kvar vill få uppmärksamhet igen.
Citera
2022-08-17, 17:44
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är det verkligen konstigt att han inte kommer ihåg exakt vad han gjorde om det bara var en hemmakväll med familjen? Minns alla verkligen vad de gjorde när Palme blev skjuten? Alla minns vad de gjorde när de fick reda på att mordet skett, inte vad de själva gjorde i mordögonblicket.

Så är det med största säkerhet i de flesta fall. Det är när man får beskedet man minns var man var och vad man gjorde när man får beskedet.

Citat:
Ursprungligen postat av tradera
De här finska tjejernas vittnesmål är en skröna !
Det föddes på en finlandskryssning där en mindre nogsam privatspanare överdrev deras berättelse till att bli en sanning!
Det har skrivits mycket om de här på tråden sök och finn!
Inget att lägga energi på!

Precis! Det finns många, inte bara Engström, som vill vara av större betydelse än de var i Palmemordet.
Citera
2022-08-17, 17:45
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Om jag inte missminner mig så tror jag att den ena tjejen är avliden , stöter på vissa problem.
Tror inte att den som är kvar vill få uppmärksamhet igen.
Nä, det är ingen skön statistik att luta sig mot vad gäller antalet avlidna med information om mordet. Jag skulle också hållt käft
Citera
2022-08-17, 17:49
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte exakt hur Avsan såg ut på den tiden, men lite överrenstämmande är det väl i alla fall. Och man kan inte räkna med allt allt är rätt i ett förhör efter så lång tid. Men med så mycket specifik information borde det väl vara ganska lätt att identifiera den där mannen om han finns.

Japp. De beskriver en man som de vet att polisen inte kommer kunna hitta.
Citera
2022-08-17, 17:49
Medlem
Citat:
Nä, det är ingen skön statistik att luta sig mot vad gäller antalet avlidna med information om mordet. Jag skulle också hållt käft
Vad menar du?
Att hon skulle vara ett offer där sk vittnen tas av daga........
Hon dog av en överdos ...
Citera
2022-08-17, 17:50
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Japp. De beskriver en man som de vet att polisen inte kommer kunna hitta.

Av vilken anledning då tänker du?
Citera
2022-08-17, 17:57
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Vad menar du?
Att hon skulle vara ett offer där sk vittnen tas av daga........
Hon dog av en överdos ...

Såklart vet jag ingenting om omständigheterna kring hennes död. Jag bara påpekade, som alla insatta i mop vet, att det är misstänkt många som trillat av pinn bland de personer med insyn i mordet. Det kan ju vara ren slump såklart. Men hade jag varit ett vittne med känslig information skulle jag i alla fall dragit mig för att träda fram.

Särskilt polisen själva misstänks för inblandning. Det inger ingen trygghet direkt.
Citera
2022-08-17, 18:07
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Såklart vet jag ingenting om omständigheterna kring hennes död. Jag bara påpekade, som alla insatta i mop vet, att det är misstänkt många som trillat av pinn bland de personer med insyn i mordet. Det kan ju vara ren slump såklart. Men hade jag varit ett vittne med känslig information skulle jag i alla fall dragit mig för att träda fram.

Särskilt polisen själva misstänks för inblandning. Det inger ingen trygghet direkt.

Den slumpen kommer drabba oss alla. Vid hög eller högre ålder så dör de flesta....kanske t.o.m alla.
Citera
2022-08-17, 18:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det gör det väl egentligen inte. Men det ökar väl i alla fall misstanken om att han var där om de vid mordplatsen pratar om honom

Men nu tror jag du fått om bakfoten att hela LAC-bandet skulle vara inspelning från mordplatsen.
Citera
2022-08-17, 18:15
Medlem
Citat:

Jag har sett någon lista med dessa individer som fallit offer för att de varit för nära den sk sanningen i MOP.
Börjar man kritiskt granska alla dessa individer så visar det sig att ganska många har dött en naturlig död , vi kommer som bekant inte levande härifrån.

Synd att vidriga polismannen CÖ levde till han blev 55 år.Han dog i cancer men han ingick säkert i de som föll offer i detta drama!
Cancer kan tydligen enligt dessa konspiratörer injiceras...
Citera
2022-08-17, 18:17
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Den slumpen kommer drabba oss alla. Vid hög eller högre ålder så dör de flesta....kanske t.o.m alla.

Nejdå, jag är rätt säker på att jag är odödlig.

Men du förstår väl ändå att slumpen gällde hur många som har dött, inte att de har dött.

Det är ju orimligt många självmord och överdoser dessutom. Men som sagt, det kan vara vår kära slump som ligger bakom. Eller så har uppståndelsen drivit dom till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in