2022-08-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Till skillnad från dig högst troligt, så har Ebba Busch tagit jägarexamen. Dvs hon har gedigen kunskap om vad hon talar om. Jägare behövs för balansen mellan de olika djuren, för vårt ekosystem, för att djur inte ska lida i onödan och för att du inte ska krocka med en älg på motorvägen med din lilla elbil. Och om du nu ändå skulle göra det så är det en jägare som får gå på eftersök för att hitta det stackars lidande djuret i skogen om det överlevde krocken. Om du nu är en sann djurvän som du påstår så ska du sätta dig in i vad jägare sysslar med och varför.

Googla på nyckelord som ”eftersök”, ”viltvårdsinsats” och liknande. Få människor är sådana djurvänner och har sådan kunskap om vår fauna som just jägarna. Gör dig själv en stor tjänst och ta din kaffelatte med sojamjölk och palla dig härifrån illa kvickt innan du skämmer ut dig själv ännu mer.
Det mesta är en myt man skapat. Inte behövs spritpåverkade nöjesjägare för att hålla naturen
i ordning. Det är dock en stor och lättkränkt grupp.
Liknade myt som i USA där innehav av automatvapen sägs ge folket frihet. Fast där är det människor
som stryker med.
Jag vet inte mycket om jakt eller jägare, bara sitter med mitt kaffe och tänker till.
Citera
2022-08-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Tur för dom att det finns män (antar att du är man) som vill knulla tanter som ser ut som utslitna transor på någon bakgata i Hamburg på 80-talet. Du har nog inte så hård konkurrens om dessa

Beslutat mig för att inte rösta SD längre.
Vem av dom tror du jag har störst chans med?
Så jag vet vilket parti jag ska rösta på.

Nooshi har ju melonerna, Annie de där lite psykopatiska övertaget
Citera
2022-08-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen

Nooshi har absolut stora bröst men tror att dom hänger ned över hennes lilla ölmage om hon står där utan bh. Kanske är Annies nya karriär efter att hon fått lämna sitt uppdrag, annonsera på Darkside som dominitrix med specialitet att sparka på pungkulor 😀
Citera
2022-08-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det mesta är en myt man skapat. Inte behövs spritpåverkade nöjesjägare för att hålla naturen

Du vill ha svältande vilt överallt? Eller stora mängder rovdjur igen..

Citat:
Liknade myt som i USA där innehav av automatvapen sägs ge folket frihet. Fast där är det människor
som stryker med.
Jag vet inte mycket om jakt eller jägare, bara sitter med mitt kaffe och tänker till.

Vet du hur många som dog under
-kommunismen i Kina?
-kommunismen i Sovjet?
-nazismen i Tyskland?

Amerikanernas konstitution skyddar vapenägandet för att:

När folket väl är avväpnat, är de aldrig mer än ett val, eller en psykopatisk ledare ifrån att hjälplöst bli förtryckta...

Vapenägandet är skyddat, för att historien lär oss, att det bara en fråga om tid, tills en Mao, en Maduro, en Chavez, en Talibanregering, Mullor, eller en Kim Jung Un.... tar över även i ens eget land.
När det händer i USA, ska folket kunna kämpa emot.

Det är en mänsklig rättighet, och nödvändighet. Endast så överlever friheten.
Tillsammans med garanterad yttrandefrihet, maktfördelning och lite annat.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-08-17 kl. 15:50.
Citera
2022-08-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Eller stora mängder rovdjur igen..

Vet du hur många som dog under
-kommunismen i Kina?
-kommunismen i Sovjet?
-nazismen i Tyskland?

Amerikanernas konstitution skyddar vapenägandet därför att:

När folket väl är avväpnat, är de aldrig mer än ett va, eller en psykopatisk ledare ifrån att bli förtryckta av sin egen regering...

Fredsskadade Svenskar lär väl aldrig fatta detta.
De har ingen historisk erfarenhet av att leva under en Mao, en Maduro, en Chavez, en Talibanregering, Mullor, eller en Kim Jung Un....

Det är en mänsklig rättighet, och nödvändighet att ha möjligheten att kämpa emot. Endast så överlever friheten. Tillsammans med garanterad yttrandefrihet, maktfördelning och lite annat.
Ja jag vill ha rovdjur som anfaller jägarna bakifrån.
Vad som i övrigt framgår så är det att hos somliga borde tanke- och yttrandefriheten begränsas.
Lättkränkta som somalier, ja värre.
Citera
2022-08-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ja jag vill ha rovdjur som anfaller jägarna bakifrån.
Vad som i övrigt framgår så är det att hos somliga borde tanke- och yttrandefriheten begränsas.
Lättkränkta som somalier, ja värre.

Vi kan börja med din.
Citera
2022-08-17, 16:09
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen

Ok tror du någon tror på dig överhuvudtaget?

Ja t om de största rysstrollen är mer trovärdiga än dig.

NEJ du har aldrig röstat på SD.
Citera
2022-08-17, 16:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
som stryker med.
Jag vet inte mycket om jakt, men jag känner jägare, har nära släkt som jagar, och jag känner inte igen din bild av berusade nöjesjägare.

Jägarna är av stor vikt för den Svenska naturen med allt sitt liv. Inte bara med tanke på "balansen", det gäller även allt arbete som läggs ned utanför jaktsäsongerna.
Citera
2022-08-17, 16:22
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Till skillnad från dig högst troligt, så har Ebba Busch tagit jägarexamen. Dvs hon har gedigen kunskap om vad hon talar om. Jägare behövs för balansen mellan de olika djuren, för vårt ekosystem, för att djur inte ska lida i onödan och för att du inte ska krocka med en älg på motorvägen med din lilla elbil. Och om du nu ändå skulle göra det så är det en jägare som får gå på eftersök för att hitta det stackars lidande djuret i skogen om det överlevde krocken. Om du nu är en sann djurvän som du påstår så ska du sätta dig in i vad jägare sysslar med och varför.

Googla på nyckelord som ”eftersök”, ”viltvårdsinsats” och liknande. Få människor är sådana djurvänner och har sådan kunskap om vår fauna som just jägarna. Gör dig själv en stor tjänst och ta din kaffelatte med sojamjölk och palla dig härifrån illa kvickt innan du skämmer ut dig själv ännu mer.
I de flesta sammanhang som har med djur och natur att göra anses det självklart att det behövs rovdjur för att hålla balans i naturen. Men du menar att det bara är människan som ska sköta den uppgiften. Ok, ta på er rovdjurens uppgift som regulatorer i naturen, och eftersom ni gör detta enbart för att ni är så fina människor så lämnar ni in allt kött till stat och kommun som sedan säljer det på öppna marknaden. För det är väl inte så att allt rovdjurshat enbart handlar om vem som ska äta upp älgen? Om det endast handlar om älgköttet våga då för fan skriva det. Jävla hyckleri!
Citera
2022-08-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag vet inte mycket om jakt, men jag känner jägare, har nära släkt som jagar, och jag känner inte igen din bild av berusade nöjesjägare.

Jägarna är av stor vikt för den Svenska naturen med allt sitt liv. Inte bara med tanke på "balansen", det gäller även allt arbete som läggs ned utanför jaktsäsongerna.
Alldeles riktigt. Beskrivningen är tillspetsad och vinklad. Annars märks den inte.
Har haft en arbetskamrat som var jägare han verkade helt vettig och samhällstillvänd.
Citera
2022-08-17, 16:34
Medlem
Jag hade problem att hitta hela debatten på Expressens hemsida, fick bara små klipp här och där. Men här är den om någon söker:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2022/expressens-stora-partiledardebatt-2022/
Citera
2022-08-17, 16:43
Medlem
Stones avatar
S-blocket kommer implodera om bråket mellan V och C inte upphör. Det bästa vore om V fick fler mandat än C om nu S-blocket vinner valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in