2022-08-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ja jag vill ha rovdjur som anfaller jägarna bakifrån.
Vad som i övrigt framgår så är det att hos somliga borde tanke- och yttrandefriheten begränsas.
Lättkränkta som somalier, ja värre.

Nu kan du ha fått din önskan igenom din vidriga jävel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5vwyw/uppgifter-polisen-utreder-grovt-brott-i-jakttorn
Citera
2022-08-17, 16:57
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odaxu
Jag hade problem att hitta hela debatten på Expressens hemsida, fick bara små klipp här och där. Men här är den om någon söker:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2022/expressens-stora-partiledardebatt-2022/

Hela partiledardebatten finns även på expressens youtubekanal för dem som inte vill besöka expressens hemsida.

https://www.youtube.com/watch?v=4dDlXJ6uV9s
Citera
2022-08-17, 17:17
Medlem
Jahbrahs avatar
Ni som ser denna skit, varför? Tror ni att det ni röstar på har någon betydelse? Förstår ni inte villfarelsen och spelet för galleriet? Sitter ni där och tänker typ "ååh det han sa var ju bra, det har han rätt i. Näää det hon sa håller jag inte med om, usch." Osv., osv. Och sen lägger ni en röst på samma människor iallafall?
Citera
2022-08-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Nu kan du ha fått din önskan igenom din vidriga jävel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5vwyw/uppgifter-polisen-utreder-grovt-brott-i-jakttorn
Tack för din fina och hövliga ton.
Ja somliga straffar gud direkt. I detta fall genom våra vänner vildsvinen.
Citera
2022-08-17, 17:25
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Kanske kommer S skicka trevare till M och L efter valet. Jag tror Magdalena A är smygborgerlig. Hon gillar inte feminism och antrasism. Hon är inte bekväm med C, MP och V.

Lööf har ju nyligen sagt hon helst ser Maggan som statsminister, vilket sägs ha fått valarbetare att vägra sätta upp C-affischer https://www.svd.se/a/y4Lz5R/kritik-fran-c-politiker-mot-annie-loofs-besked . Så kanske Maggan och Lööf gjort upp bakom ryggen på V och MP där S och C försöker ta rodret om inte M+L+KD+SD får mandat-majoritet (50 %) efter valet eller M+L+KD blir mindre än S+C?

Då C är extremt rikt och konspirationer är kul kanske Lööf sökt muta Maggan?
Citera
2022-08-17, 17:28
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Ni som ser denna skit, varför? Tror ni att det ni röstar på har någon betydelse? Förstår ni inte villfarelsen och spelet för galleriet? Sitter ni där och tänker typ "ååh det han sa var ju bra, det har han rätt i. Näää det hon sa håller jag inte med om, usch." Osv., osv. Och sen lägger ni en röst på samma människor iallafall?

Jag vet redan vad jag kommer rösta på men kikar på dessa ändå.
Ja under tiden gör man lite annat samtidigt.

Oftast är de rätt rejält trista den igår var ingen höjdare.

Bra att kika på det också om någon på t ex jobbet eller annat plats vill prata om den.
Ja jag har en på jobbet som tyckte precis som Anders Lindberg.
Rätt intressant att lyssna på en Sossezombie.

Citat:
Gör Sverige Härligt Igen

SD 2022
Citera
2022-08-17, 17:33
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Jag vet redan vad jag kommer rösta på men kikar på dessa ändå.
Ja under tiden gör man lite annat samtidigt.

Oftast är de rätt rejält trista den igår var ingen höjdare.

Bra att kika på det också om någon på t ex jobbet eller annat plats vill prata om den.
Ja jag har en på jobbet som tyckte precis som Anders Lindberg.
Rätt intressant att lyssna på en Sossezombie.

Härligt att höra, jag hoppas vid min själ att alla tänker som du där.
Citera
2022-08-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Enda rätta vore att höja riksdagsspärrens gräns några snäpp så vi fick färre partier det ska kompromissas mellan.

Tack! Du har också förstått grunden till all problematik vi har i Sveriges riksdag!

För många partier = oseriöst och knappt ingenting går att realisera när något parti drar sig ur sakfrågan för att de inte fick igenom sina villkor
Då blir inget gjort och alla har någon att beskylla för att det inte genomfördes.

Vi behöver enbart två stora block för det är exakt vad det just nu redan är inofficiellt. Slå ihop hela vänstern och likaså med hela högersidan sen röstar vi.. kommer alltid bli någon sida som vinner och får då även bära ALLT ansvar inför befolkningen. Då kan de inte längre beskylla den dåligt förda politiken på något annat parti, inte heller lägga över ansvaret på någon annan i försök att friskriva sig.

Först då kommer saker lösas i snabb takt, alla problem kommer lösas inom partiet som regerar och vi går mot en bättre framtid!
Citera
2022-08-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Kanske kommer S skicka trevare till M och L efter valet. Jag tror Magdalena A är smygborgerlig. Hon gillar inte feminism och antrasism. Hon är inte bekväm med C, MP och V.
Jag tänker lika.
Hon är ju höger-sosse, utbildad ekonom, tidigare finansminister.
Citera
2022-08-17, 18:17
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Borde ju vara uppenbart för alla som såg denna debatt att vi måste byta regering.
Vänstersidan har inga ideér. Skyller från sig och kommer inte överens.
Det är fan pinsamt att de här människorna har fått styra vårt land så länge.

Jimmie var som vanligt bäst. Jag tycker att han borde bli vår nästa statsminister.

Det kanske är uppenbart men spelar ingen roll när svennar röstar på samma parti som man gjorde för 20, 30, 40, 50 år sedan. De skiter i politiken, bara de får rösta på samma parti som farfar gjorde.
Citera
2022-08-17, 18:29
Medlem
Rammsbergs avatar
Bra debatt på Expressen igår. Programledarna höll ihop det hela på ett bra sätt. Även för-, mellan- och eftersnack var professionellt. Nu får vi snart se om Aftonbladet, kl. 18.30, lyckas hålla samma höga nivå.
Citera
2022-08-17, 18:36
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag tänker lika.
Hon är ju höger-sosse, utbildad ekonom, tidigare finansminister.

Men politikerna i S och folk på Sveavägen 68 är väl inte höger? Vilket inflytande på S har hon då?

Skulle inte heller tro Maggan är höger, bättre bevis än att hon var finansminister, tack! Hon accepterade kärnkraft-nedstängning och sa i en av närmast föregående PL-debatter att ny vindkraft är billigare än kärnkraft och därför det Sverihe behöver för att lösa aktuella energiproblem. Lät som en ovanligt korkad miljöpartist. Även nya skatter driver hon hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in