2022-08-17, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Antar att han kommer köra med Sverigedemokrat kalkylen där det inte går att räkna med ekonomiska vinsterna.
Ska bli otroligt spännande att se den imorgon
Din logik om påminner om en politisk seriestripp jag såg för längesedan. Det är två personer som pratar där den ene säger han betalar den andre 10000 för att äta en blaffa koskit, och att den andre samtidigt fakturerar den förste 10000 för städtjänser. Ingen av dem har blivit rikare, och den ena har ätit skit, men de har ökat landets bnp med 20000.
Citera
2022-08-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Såg debatten trots allt. Det sk 'konservativa' blocket gjorde bäst ifrån sig, de håller nog de flesta med om oavsett politisk inriktning.

Magdalena Andersson kändes väldigt trött och avslagen, inte på hugget alls.

Sen de gamla vanliga antagoniseringarna mellan de klassiska meningsmotståndarna, undvikande av att svara på direkta frågor och som vanligt att skylla ifrån sig så mycket som möjligt.

Magdalena har seriöst problem. Hon vill ju föra fram sina och partiets idéer men för att få igenom förslagen så är det stöd från högerblocket som krävs, eftersom de flesta lösningsförslag som socialdemokraterna rimligtvis kan få fram INTE har något som helst stöd från C, V och MP.

Detta samtidigt som hon förmodligen inte har en chans till regeringsmakten utan stöd från C, V och MP.

Helst hade nog socialdemokraterna sett att MP ramlar ur riksdagen, att M gör ett dåligt val och att socialdemokraterna fått över 30%, sedan bildat en enpartiregering som söker lösningar med stöd från alla partierna i riksdagen samt att det är okey att regera på högerblockets budgetsförslag.
Citera
2022-08-17, 13:16
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Såg debatten trots allt. Det sk 'konservativa' blocket gjorde bäst ifrån sig, de håller nog de flesta med om oavsett politisk inriktning.

Magdalena Andersson kändes väldigt trött och avslagen, inte på hugget alls.

Sen de gamla vanliga antagoniseringarna mellan de klassiska meningsmotståndarna, undvikande av att svara på direkta frågor och som vanligt att skylla ifrån sig så mycket som möjligt.

Andersson är kass på att debattera. Hon gör sig bäst när hon får läsa innantill från ett papper. Förhoppningsvis blir hennes rätta jag tydligt i tid till valdagen. Löfven 2.0.
Citera
2022-08-17, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Expressen sänder en partiledardebatt ikväll med start kl 20.00, sändningen börjar en timme tidigare med försnack. Här i tråden kan man diskutera debatten.

Kvällens ämnen:
https://www.expressen.se/nyheter/partiledarna-infor-debatten-avgorande-for-sverige/
https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/ruskigt-jamnt-i-opinionen-blir-en-laddad-debatt/

Tittade inte på denna debatt. Det är same old shit. Har fått nästintill hjärnblödning vid tidigare debatter å jag kan inte med sandlådenivån.

Citat:
Ursprungligen postat av rhode
Kan ni sluta kommentera kvinnors utseende och istället diskutera dess kompetens?

Fast i detta läget handlade det om att hon ser grovt alkoholiserad ut. Det är ingen som har kommenterat henne utseendemässigt i övrigt. Du ser skillnaden va?

Att vara alkoholiserad eller beroende av nån annan drog gör mycket till slut med både kropp å knopp. Som då kan resultera i att t.ex fel beslut tas/misstag, produktionsbortfall, kvalitetsbrister å då kan man även diskutera om hon då har kompetens eller inte.

Ett av hennes smeknamn är ju lådvins-Maggan. Det kom nog inte som en blixt från en klar himmel.
Citera
2022-08-17, 13:47
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Magdalena har seriöst problem. Hon vill ju föra fram sina och partiets idéer men för att få igenom förslagen så är det stöd från högerblocket som krävs, eftersom de flesta lösningsförslag som socialdemokraterna rimligtvis kan få fram INTE har något som helst stöd från C, V och MP.

Detta samtidigt som hon förmodligen inte har en chans till regeringsmakten utan stöd från C, V och MP.

Helst hade nog socialdemokraterna sett att MP ramlar ur riksdagen, att M gör ett dåligt val och att socialdemokraterna fått över 30%, sedan bildat en enpartiregering som söker lösningar med stöd från alla partierna i riksdagen samt att det är okey att regera på högerblockets budgetsförslag.
Kanske kommer S skicka trevare till M och L efter valet. Jag tror Magdalena A är smygborgerlig. Hon gillar inte feminism och antrasism. Hon är inte bekväm med C, MP och V.
Citera
2022-08-17, 13:50
Medlem
Jag skulle aldrig lägga min röst på V, men måste säga att jag gillar Nooshi. Hon har ett förnuft och snackar inte runt, utan säger som det är. Hon och Jimmie är de som talar med och till väljarna. Inte över huvudet på väljarna som de andra. Nooshi och Jimmie verkar på deras egna sätt seriöst göra något för landet, dock med fundamentalt olika sätt och åsikter.
Övriga verkar mest tänka på sina positioner och karriärer. Agerar mer som ett företag än folkvalda.
Citera
2022-08-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Kanske kommer S skicka trevare till M och L efter valet. Jag tror Magdalena A är smygborgerlig. Hon gillar inte feminism och antrasism. Hon är inte bekväm med C, MP och V.

Inte helt bekväm nej och det är det full förståelse för.

Det var idel glada miner bland socialdemokraterna när MP plötsligt bestämde sig för att lämna regeringen i slutet av förra året.

Att hantera en regering där C och V ska komma överens samtidigt som MP snurrar runt lär bli rena cirkusen och kommer ofrånkomligen att leda till att fler katastrofala beslut utan stöd hos folket.
Citera
2022-08-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills

Tja, en sådan lösning känns på något sätt logisk. I ett annat liv skulle nog Maggan rösta blått, helt klart.
Citera
2022-08-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Helt otroligt att det kan vara så jämt efter 8 års vanstyre och hur värdelösa de rödgröna är i debatter.

Man slutar aldrig att förvånas.

Sossarna har egentligen bara regerat mellan Januari 2019 till Mars 2020. Sedan kom pandemin och stal all fokus. Efter det kom kriget.

De ha sluppit alla jobbiga frågor och folk tenderar ju tydligen till att söka sig till det maktstyrande
Citera
2022-08-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Ebba? Haha kokainet har satt sig i kroppen på henne. Kvarg och yoghurt Knullar hellre Nooshi och Annie än Ebba
Tur för dom att det finns män (antar att du är man) som vill knulla tanter som ser ut som utslitna transor på någon bakgata i Hamburg på 80-talet. Du har nog inte så hård konkurrens om dessa
Citera
2022-08-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Låg nivå, ungefär vid skrevet, att påstå att kvinnorna inte är kvinnor. Stäng gylfen.
Du skulle kanske attackera inlägget jag besvarade istället för att attackera mig. Jag besvarade ett inlägg som byggde på att Jimmie var oattraktiv medan då andra sidan uppenbarligen skulle anses vara mer attraktiva
Citera
2022-08-17, 14:05
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Sossarna har egentligen bara regerat mellan Januari 2019 till Mars 2020. Sedan kom pandemin och stal all fokus. Efter det kom kriget.

De ha sluppit alla jobbiga frågor och folk tenderar ju tydligen till att söka sig till det maktstyrande

Det är helt perfekt för dem, nu kan dom dessutom skylla precis allt elände på Putin/Corona/pandemi osv.

Frågar du dom idag varför elräkningen är så hög så är det givetvis Putins fel. Samtidigt som Sverige exporterar mer el en aldrig förut. Äckliga jävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in