2022-08-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har du träffat en lärare någon gång?
Skolan kryllar av batikhäxor. Behöver jag vara tydligare än så?
Citera
2022-08-16, 23:12
Medlem
Har de tagit dna på pojken o föräldrarna? Tror inte han är deras
Citera
2022-08-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag hade iaf aldrig klarat av att hålla masken så på mitt jobb. Om inte nån lär ur ärlighet till barnen vem ska då göra det??

Hmm föräldrarna?
Citera
2022-08-17, 01:16
Medlem
Citat:
Varför reagerade ingen lärare på hans storvuxenhet att han kunde vara äldre? Lärare måste vara de mest konflikträdda skrået av alla! Usch
Föädrarna hänvisarde till missförstånd haha
Lögn säger jag och utvisning pga oriktiga uppgifter

Fast nu är det ju varken lärare eller rektor som avgör hur gammal en elev ska antas vara utan eleven placeras utifrån den ålder som står på papperen!
Citera
2022-08-17, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tummelisa7
Hmm föräldrarna?
Kan ju underlätta om fler i samhället är förebilder
Citera
2022-08-17, 02:19
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Kan ju underlätta om fler i samhället är förebilder

Vilka är dessa "fler" i "samhället" som ska agera "förebilder" för att inte fler avskum ska begå våldtäkter mot barn med inslag av mer än den vanliga tortyren? Det rimliga är ju föräldrarna till att börja med agerar förebilder och inte "fler" i "samhället".
Citera
2022-08-17, 07:33
Avstängd
SVD aka Svenska lobbydagbladet försöker ge en "nyanserad" bild av den misstänkte våldtäksmannen och pedofilen och lyfter fram denne som "mentalt yngre" än 15 år. Lärare på skolan beskriver honom som "mysig och fin" medan den gripne MANNEN själv säger att han har fantasier om att skada andra människor.

https://www.svd.se/a/476EAq/splittra...-mentalt-yngre
Citera
2022-08-17, 08:13
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad än detta monster är så är inte är det "mysig och fin".

Han är i stället mycket farlig och otäck och skulle aldrig någonsin igen få vistas ute i frihet bland andra människor. Så kommer det naturligtvis inte att bli tyvärr.

Undrar om detta är samma lärare som blev så "skrämmd" över allt hat som svinet fick.
Citera
2022-08-17, 08:36
Har en bekant som jobbar på en invandrartät skola här i stan. Denna berättar om de stora problemen dom har med de elever från annat land. Dom lyssnar inte. Bråkar. "Stör" flickor. Men att prata med föräldrarna går inte då dom inte kan språket.
Så. Ett av problemen är ju att det i såna här familjer blir det barnen som bestämmer då föräldrarna inte kan språket och hamnar i underläge
Språket är makt.
Har varit med om flera gånger då folk från andra länder ff efter flera år inte kan svenska utan måste ringa en vän som är "tolk" över telefon. Eller så har dom med barnen som får översätta.
Citera
2022-08-17, 11:00
Medlem
LVU målet gällande misstänkte
14 juli tog socialnämnden beslut enligt LVU 6 §

Vårdnadshavarna (föräldrarna) B och C motsätter sig bifall till ansökan.

Barnet A motsätter sig bifall till ansökan

Förvaltningsrätten beslutar att A ska beredas vård enligt 1 § andra stycket och
3 § LVU.

Beslutet om vård gäller omedelbart

Citera
2022-08-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Vilka är dessa "fler" i "samhället" som ska agera "förebilder" för att inte fler avskum ska begå våldtäkter mot barn med inslag av mer än den vanliga tortyren? Det rimliga är ju föräldrarna till att börja med agerar förebilder och inte "fler" i "samhället".
Jo, men jag hoppas att man ändå försöker vara ett föredöme till barn var man än möter dem, inget konstigt med det
Citera
2022-08-17, 11:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tydlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Skolan kryllar av batikhäxor. Behöver jag vara tydligare än så?

Nej du behöver inte vara tydligare.

De flesta förstår var den svenska skolan har gått i den här riktningen tyvärr. När jag själv gick i skolan var det på ett helt annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in