2022-08-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jag säger bara att det är vanligt med fusk, sen vet jag inte vad rekordet är men är ganska säker på att det är häpnadsväckande. Här är både klassiska och ett nytt exempel

https://www.expressen.se/nyheter/qs/...-ar-jag-17-ar/
”– Ja, jag är 22… fast i Sverige är jag 17 år. Sjutton och lite till, säger Zia, rycker lite på axlarna och ler ursäktande.”

https://sverigesradio.se/artikel/3491113
”– Jag måste vara uppriktig och säga att det är ett stort antal av de personer, klienter jag möter, som varit över 18, säger hon. Det kan skilja på tio år.”

https://mobile.twitter.com/RasimReiz...zBzdF1NEgWYwvA
”17-åringen”

https://mobile.twitter.com/bennygold...71292471762944
”14-åringen”
Att en vuxen går förskolan har väl då aldrig hänt. Jag har ju en dotter i förskolan och skulle aldrig acceptera det, inga föräldrar med mig heller, det vore inte heller PK att låta sånt fortgå. Att han skulle varit vuxen men mamman fuskat ner åldern till att han var 6 år är helt ologiskt. Vi borde egentligen inte ha diskussionen överhuvudtaget för den är helt verklighetsfrånvänd. Det fattar ju vem som helst att man kan fuska ner åldern med något år så man inte räknas som vuxen, men ingen fuskar ju ner så man hamnar i småbarnsåldern.
Citera
2022-08-17, 14:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Har en bekant som jobbar på en invandrartät skola här i stan. Denna berättar om de stora problemen dom har med de elever från annat land. Dom lyssnar inte. Bråkar. "Stör" flickor. Men att prata med föräldrarna går inte då dom inte kan språket.
Så. Ett av problemen är ju att det i såna här familjer blir det barnen som bestämmer då föräldrarna inte kan språket och hamnar i underläge
Språket är makt.
Har varit med om flera gånger då folk från andra länder ff efter flera år inte kan svenska utan måste ringa en vän som är "tolk" över telefon. Eller så har dom med barnen som får översätta.
Sedan 80- talet har vi på andra håll exakt samma problem. Redan då talades om språket som problemet.

Språket är inte problemet. Kultur är problemet.
Citera
2022-08-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du förefaller ha fått det mesta om bakfoten .
Det är inga "sexåringar" som går i nian , det är skäggiga vuxna män som går i skolan med barn
Ja, man kan ju inte annat än att få det om bakfoten när det är så ologiskt. Har det någonsin hänt att en skäggig vuxen går i skolan med 6-åringar? Nej, eftersom det finns alla sorters vuxna föräldrar som aldrig skulle acceptera det fattar du väl? Lärare är ju också människor och skulle inte acceptera det hur PK de än är. Så du kan bara släppa att mamman skulle ha fuskat ner åldern till att han var 6 år när han egentligen var vuxen. Eller så kan du fortsätta tro det och fortsätta vara efterbliven, gärna för mig. Det troliga är ju att hon angett att han var sex år när han egentligen var 8-9 år, så att han egentligen är 15-16 nu fastän det står i pappren att han är 13. Det låter ju mycket mer logiskt, ifall hon gjort det för att få två år extra i bidrag eller om det var ett genuint misstag låter jag vara osagt. Till skillnad från andra så har jag inget behov av att döma innan jag vet fakta.

Ingen skulle kunna övertyga mig att det vore korrekt och riktigt att en skäggmuff går i förskoleklass med min dotter, har man barn själv i den åldern så förstår man det ologiska i det ni föreslår skulle ha hänt.
Senast redigerad av numlun 2022-08-17 kl. 14:21.
Citera
2022-08-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Mitt barnbarn hade en klasskamrat från Iran då han gick i gymnasiet .
Skäggig och med rynkor runt ögonen , satt mest på fejan och snackade med sin fru och sina tonårsbarn i hemlandet .
Jag trodde han var en av lärarna då vi var dit på "öppet hus" men så var det inte .
På fejan var han 39 och hade tonårsbarn , i Sverige var han tonåring utan att skolan gjorde nåt .
Så JA , man kan ljuga ner åldern hur mycket som helst utan att något händer .
Jag skulle kräva källa på det, tror att det är överdrivet, dock kan det finnas de som är några år äldre i gymnasiet, men att en vuxen skulle börja förskolan eller sexårs, det skulle inga föräldrar acceptera, det kan jag lova dig, det har aldrig hänt, och inte i det här fallet heller.
Citera
2022-08-17, 14:35
Medlem
MissDecibellas avatar
”.. Utöver detta har han även varit misstänkt för brott tidigare då han i juni 2021 misstänktes för försök till misshandel av en kvinna. A nekade till att han avsiktligt försökt ge sig på kvinnan utan hävdade att det var en olyckshändelse..”

”.. Arbetsterapeut vid barn- och ungdomshabiliteringen har uppgett att föräldrarna har svårt att förstå A:s funktionsnedsättning och att de inte har sökt särskilt mycket stöd från habiliteringen..”

”.. Med tanke på allvarligheten i de brott som A är misstänkt för är det viktigt att det inte blir några avbrott i vården, då ett återfall i liknande kriminalitet allvarligt skulle skada hans hälsa och utveckling..”

”..Utifrån de brott A är misstänkt för finns det ett behov av vård, skydd och kontroll. Detta behov kan
endast tillgodoses på SiS-hem.
Varken A eller hans föräldrar samtycker till sådan vård..”

”.. A uppfattar att allt han gör är bra och han har svårt att skilja mellan vad som är bra och dåligt.Om A hade kunnat skilja mellan rätt och fel hade detta aldrig hänt..”

”.. De är nu beredda att göra allt de kan för att hjälpa A genom frivilliga insatser. De har helt andra möjligheter att hjälpa sonen nu när familjen är återförenad i Sverige. Det kommer att bli en stor skillnad nu när de är två vuxna som tar hand om
familjen. Eftersom de nu har vetskap om sonens tendenser har de möjlighet att hjälpa honom. A behöver bo tillsammans med sin familj och få en anpassad skolgång. De kommer ha ständiga samtal med honom om vad som är bra och dåligt samt aldrig släppa honom ur sikte. ..”

Lite utdrag från det som Browser la upp i tidigare inlägg.
Man blir tamejfan mållös när man läser detta.

Från att ha typ noll insikt i att ungen är sjuk, till att ”frivilligt” nu gå med på vård, men bara så länge han får bo hemma?!

Och det verkar ju som att pappan nu också ska få komma hit till Sverige?

Cp-ungen våldtar halvt ihjäl en flicka och pappan är så alltså välkommen hit helt plötsligt?
Senast redigerad av MissDecibella 2022-08-17 kl. 14:38.
Citera
2022-08-17, 14:46
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
”.. Utöver detta har han även varit misstänkt för brott tidigare då han i juni 2021 misstänktes för försök till misshandel av en kvinna. A nekade till att han avsiktligt försökt ge sig på kvinnan utan hävdade att det var en olyckshändelse..”

”.. Arbetsterapeut vid barn- och ungdomshabiliteringen har uppgett att föräldrarna har svårt att förstå A:s funktionsnedsättning och att de inte har sökt särskilt mycket stöd från habiliteringen..”

”.. Med tanke på allvarligheten i de brott som A är misstänkt för är det viktigt att det inte blir några avbrott i vården, då ett återfall i liknande kriminalitet allvarligt skulle skada hans hälsa och utveckling..”

”..Utifrån de brott A är misstänkt för finns det ett behov av vård, skydd och kontroll. Detta behov kan

”.. A uppfattar att allt han gör är bra och han har svårt att skilja mellan vad som är bra och dåligt.Om A hade kunnat skilja mellan rätt och fel hade detta aldrig hänt..”

”.. De är nu beredda att göra allt de kan för att hjälpa A genom frivilliga insatser. De har helt andra möjligheter att hjälpa sonen nu när familjen är återförenad i Sverige. Det kommer att bli en stor skillnad nu när de är två vuxna som tar hand om
familjen. Eftersom de nu har vetskap om sonens tendenser har de möjlighet att hjälpa honom. A behöver bo tillsammans med sin familj och få en anpassad skolgång. De kommer ha ständiga samtal med honom om vad som är bra och dåligt samt aldrig släppa honom ur sikte. ..”

Från att ha typ noll insikt i att ungen är sjuk, till att ”frivilligt” nu gå med på vård, men bara så länge han får bo hemma?!

Cp-ungen våldtar halvt ihjäl en flicka och pappan är så alltså välkommen hit helt plötsligt?
Allt blir säkert bra bara han får hem sin fadersfigur, tror du inte?
Citera
2022-08-17, 14:50
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Och kanske då också en ny lillebror/lillasyster..eller två så småningom.
Citera
2022-08-17, 14:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Frivilliga insatser gällande detta monster?

Citat:

Javisst kommer det att bli det.

Detta unga monster kommer nu att bli som en helt annan person när hela familjen numera är återförenad. Frivilliga insatser? Här skall det absolut inte vara några sådana insatser utan dessa skall handla om tvång från samhällets sida för att skydda flickor och unga kvinnor från honom.
Citera
2022-08-17, 15:04
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
SVD aka Svenska lobbydagbladet försöker ge en "nyanserad" bild av den misstänkte våldtäksmannen och pedofilen och lyfter fram denne som "mentalt yngre" än 15 år. Lärare på skolan beskriver honom som "mysig och fin" medan den gripne MANNEN själv säger att han har fantasier om att skada andra människor.

https://www.svd.se/a/476EAq/splittra...-mentalt-yngre
Är det samma lärare som var i nyheterna efter att ha publicerat nåt synd-om-pojken inlägg på Facebook och fick "näthat och hot" som svar?
Citera
2022-08-17, 15:33
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Man blir ju mörkrädd. Är det så folk inom soc tror kommer att funka???
Han kan ju inte vara ute i samhället alls. Lås in honom på ett slutet hem. Forever.
Citera
2022-08-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sedan 80- talet har vi på andra håll exakt samma problem. Redan då talades om språket som problemet.

Språket är inte problemet. Kultur är problemet.

Språket är ett problem. Det är svårt att ta del och anpassa sig till svenska kulturen utan att kunna språket.
Citera
2022-08-17, 16:29
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Man blir ju mörkrädd. Är det så folk inom soc tror kommer att funka???
Han kan ju inte vara ute i samhället alls. Lås in honom på ett slutet hem. Forever.

Speciellt stycket ”..är det viktigt att det inte blir några avbrott i vården, då ett återfall i liknande kriminalitet allvarligt skulle skada hans hälsa och utveckling..”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in