Citat:
Ursprungligen postat av
sealstryper
Du förefaller ha fått det mesta om bakfoten .
Det är inga "sexåringar" som går i nian , det är skäggiga vuxna män som går i skolan med barn
Ja, man kan ju inte annat än att få det om bakfoten när det är så ologiskt. Har det någonsin hänt att en skäggig vuxen går i skolan med 6-åringar? Nej, eftersom det finns alla sorters vuxna föräldrar som aldrig skulle acceptera det fattar du väl? Lärare är ju också människor och skulle inte acceptera det hur PK de än är. Så du kan bara släppa att mamman skulle ha fuskat ner åldern till att han var 6 år när han egentligen var vuxen. Eller så kan du fortsätta tro det och fortsätta vara efterbliven, gärna för mig. Det troliga är ju att hon angett att han var sex år när han egentligen var 8-9 år, så att han egentligen är 15-16 nu fastän det står i pappren att han är 13. Det låter ju mycket mer logiskt, ifall hon gjort det för att få två år extra i bidrag eller om det var ett genuint misstag låter jag vara osagt. Till skillnad från andra så har jag inget behov av att döma innan jag vet fakta.
Ingen skulle kunna övertyga mig att det vore korrekt och riktigt att en skäggmuff går i förskoleklass med min dotter, har man barn själv i den åldern så förstår man det ologiska i det ni föreslår skulle ha hänt.