2022-08-09, 19:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, och det finns många obehagliga karaktärer i denna soppa.

Som tur är finns det också en och annan som verkar vara en hedersknyffel. Dit räknar jag FR. Han verkar ha stått på LW:s sida och tagit ställning mot SD.
Citera
2022-08-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det räcker med att någon börjar berätta.
När det kan komma att ske vet ingen, men för varje dag som går desto tyngre blir bördan och hemligheten att att bära.

Det är väldigt vad HD är pigg och lycklig, tillbaka i huset, utan någon skam i kroppen.
Vilken tur i oturen att hon tvingade Steffe att köpa ut henne, nästan så att hon hade på känn att hon skulle flytta "hem igen".
En del av en större plan?

Är hon aktiv på sociala medier ocb kan man hitta henne?
Citera
2022-08-09, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är hon aktiv på sociala medier ocb kan man hitta henne?
Geocachesidor och fejsboken, instagram..hon heter samma som förr, när det begav sig..
Citera
2022-08-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Som tur är finns det också en och annan som verkar vara en hedersknyffel. Dit räknar jag FR. Han verkar ha stått på LW:s sida och tagit ställning mot SD.

Ja, han ja. Honom gillar jag. Hans vittnesmål var talande och hans mod var stort. Trots att han visste att han hade både SD och hela klanen mot sig. Undrar om och hur de i såfall visade det....

Var det inte han som vaknade i skräck av att SD lyste med en stark ficklampa mitt i natten in genom FRs öppna sovrumsfönster där han låg och sov?

Det säger det mesta om hur knepig även HD är, som kunde vara gift så länge med SD. Trots all förnedring han utsatte henne för. Inte minst genom den långa otroheten. Samt hur konstig han var mot barnen (inte minst babyfilmen och att han tog bilder där barnen stod på livsfarliga branter, strösselförhöret mm).
Senast redigerad av zilvereko 2022-08-16 kl. 17:36.
Citera
2022-08-16, 18:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Roligt ändå att LWs handgjorda lilla färgglada docka (den spårbara cachen "The Ängamossen Explorer") fortfaranade reser runt för fullt utomlands, för tillfället i Tyskland. Dockan började sin resa 2015 på det allra första event hon själv höll i, "Välkommen ut!" och har varit på resande fot sedan dess. Den senaste ägaren Yogibjörnen verkar se till att dockan får resa och uppleva massor av roliga saker.

LWs önskan för den lilla dockan var att den skulle få besöka platser som hon drömde om att en dag själv få besöka

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=58d1414b-a9d6-462e-b7ad-0f97aa648712
Senast redigerad av GilGrissom82 2022-08-16 kl. 18:25.
Citera
2022-08-16, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Roligt ändå att LWs handgjorda lilla färgglada docka (den spårbara cachen "The Ängamossen Explorer") fortfaranade reser runt för fullt utomlands, för tillfället i Tyskland. Dockan började sin resa 2015 på det allra första event hon själv höll i, "Välkommen ut!" och har varit på resande fot sedan dess. Den senaste ägaren Yogibjörnen verkar se till att dockan får resa och uppleva massor av roliga saker.

LWs önskan för den lilla dockan var att den skulle få besöka platser som hon drömde om att en dag själv få besöka

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=58d1414b-a9d6-462e-b7ad-0f97aa648712
Det smärtar att läsa dina ord om den lilla dockan.
Lena har lämnat många minnen och spår som aldrig kommer glömmas bort.

Från hennes Twitter står följande:

Pratar fort Geocachar Soft Springer långt Äter sakta Skrattar högt Sover lite Leker glatt Trivs i skogen Längtar skidspår Älskar ungarna

Hon levde verkligen
Jag bär med mig hennes historia och jag hoppas att en dag få skriva det sista kapitlet.
Citera
2022-08-16, 19:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, han ja. Honom gillar jag. Hans vittnesmål var talande och hans mod var stort. Trots att han visste att han hade både SD och hela klanen mot sig. Undrar om och hur de i såfall visade det....

Var det inte han som vaknade i skräck av att SD lyste med en stark ficklampa mitt i natten in genom FRs öppna sovrumsfönster där han låg och sov?

Det säger det mesta om hur knepig även HD är, som kunde vara gift så länge med SD. Trots all förnedring han utsatte henne för. Inte minst genom den långa otroheten. Samt hur konstig han var mot barnen (inte minst babyfilmen och att han tog bilder där barnen stod på livsfarliga branter, strösselförhöret mm).

Ja, det var iaf en med samma förnamn, om mitt minne inte sviker mej. Jag tror att det är FR det handlar om (men jag är inte hundra på alla detaljerna längre…)

Ja herregud, den filmen!
Citera
2022-08-17, 09:31
Avslutad
https://youtu.be/CL76jHlNTlw
Intervju med Peter Springare, polisen som fick Stefan Davidsson rädd.
Springare skulle knäckt honom, om han inte tvingats bort, pga korrupt organisation...
Citera
2022-08-18, 17:24
Medlem
kaktjuvens avatar
Finns fup nånstans med länk som funkar?
Citera
2022-08-23, 17:35
Medlem
ch sina
Citat:
https://youtu.be/CL76jHlNTlw
Intervju med Peter Springare, polisen som fick Stefan Davidsson rädd.
Springare skulle knäckt honom, om han inte tvingats bort, pga korrupt organisation...

Tyvärr finns inte första förhöret av PS med SD med i den här videon du länkar till, där PS mest talar om sig själv.

Ska fortsätta söka, för förhöret jag menar är väldigt intressant. Fallet hade inte ens behövt gå till Hovrätten om PS hade fortsatt förhöra SD. Tror jag. Han hade honom som i en liten ask. Kanske det inte ens hade behövt gå så långt som till att SD tog sitt liv(?) utan hade fått avtjäna sitt fängelsestraff. Vilket hade varit mer fair i mina ögon. Tror att SD i fängelse hade varit ett orosmoln för hans fans.

Men nu är det ju som det är. Blev som det blev.
-----------------------
Den som har tillgång till artikeln bakom betalväggen på Nerikes Allehanda, kan se det förhör jag talar om här:

https://www.na.se/2021-05-16/se-peter-springare-pressa-47-aringen-om-hjarstamordet-exklusiva-tv-bilder-fran-forhorsrummet-du-sitt er-och-flinar
Senast redigerad av zilvereko 2022-08-23 kl. 17:41.
Citera
2022-08-23, 18:03
Avslutad
Citat:
ch sina

Tyvärr finns inte första förhöret av PS med SD med i den här videon du länkar till, där PS mest talar om sig själv.

Ska fortsätta söka, för förhöret jag menar är väldigt intressant. Fallet hade inte ens behövt gå till Hovrätten om PS hade fortsatt förhöra SD. Tror jag. Han hade honom som i en liten ask. Kanske det inte ens hade behövt gå så långt som till att SD tog sitt liv(?) utan hade fått avtjäna sitt fängelsestraff. Vilket hade varit mer fair i mina ögon. Tror att SD i fängelse hade varit ett orosmoln för hans fans.

Men nu är det ju som det är. Blev som det blev.
-----------------------
Den som har tillgång till artikeln bakom betalväggen på Nerikes Allehanda, kan se det förhör jag talar om här:

https://www.na.se/2021-05-16/se-peter-springare-pressa-47-aringen-om-hjarstamordet-exklusiva-tv-bilder-fran-forhorsrummet-du-sitt er-och-flinar
Ja, det där förhöret, det visades oblurrat i hovrätten. Steffe flinade och ticsade, som en nervös skolpojke.
Citera
2022-08-23, 21:36
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja, det där förhöret, det visades oblurrat i hovrätten. Steffe flinade och ticsade, som en nervös skolpojke.
Ganska intressant det Peter Spr*ngare säger:
Länk:https://www.youtube.com/watch?v=CL76jHlNTlw&t=2560s
Citat:
Peter: Vi hade lite olika uppfattningar med några som hade andra uppgifter i en mordutredning.
Personerna som fick Peter Spr*ngare avsatt är nog samma personer som gör att Hanna är fri idag.
Hanna som möjligen hade uppsåt och främjande.

Jag tror Stefan Davidsson somnade in med hjälp av ett mynt, Hanna var för kvävande.
Kanske var det en annan femma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in