Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Inte jag iaf.
Fortfarande blir jag skogstokig när jag tänker på hur illa vissa delar av utredningen sköttes.
Krattandet i området kring fyndplatsen efter nåt år, undersökning av vissa brunnar (nära), för sena förfrågningar i samband med försök att få information om ip-adresser, för att bara nämna något.
Lyssnade idag på en P3-dokumentär om Lindome-mordet. Där hade grannar till BO ringt till polisen samma dag som mordet skedde och rapporterat om mystiska figurer som strök omkring. Undrar vad som hänt om polisen åkt på det larmet…
Undrar vad som hänt om polisen åkt på larmet från skrikvittnena i Hjärsta…
Det är riktigt frustrerande.
Stefan var ju runt och cachade ända fram till domen, hela Folketorp blev fyllt av gömmor, i svärfars namn.
Jag hoppas och tror att Steffe visste att han skulle kunna åka dit för mordet, om så var fallet, skulle han inte hålla tyst. Att han skulle ta livet av sig, på ett sätt som gjorde att någon blev misstänkt för hans död, och avskriven först 3 månader senare, just i slutklämmen för Bj@rn Lindens sorti...känns bara för slumpmässigt.
Det är ju så att vänner hjälper varandra. Somliga saknar moral, alla kan göra misstag, men inte om och om igen. BJ@rn Lindéns namn har förekommit från Lenas död till nedläggningen av mordutredningen gällande Stefans död.