2022-07-31, 12:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Relevant länk ang. Björn L*nden:
SVT 2017: Efter det brutala mordet på Susanne – nu vill han bli fri (Mördaren: Niclas Nilsson)

FUP Länk:
https://gofile.io/d/Zvd32G
Citera
2022-07-31, 19:26
Medlem
develis avatar
Synd att polisen inte fick mer frågor kring privatsamtalet relaterat att det uteslöts ur HR och fördröjningar.

HovR skickar omgående häktningsbeslut samt ringer, men det är som om direktiven hamnar på stand-by efter privatsamtalet.

Alla verkar inte helt insatta heller med vad som pågår, med tanke på samtalet till HovR runt 11.30 och fråga om att hämta in SD (efterlysa).
Han "ville kontrollera det igen."
Började nån undra varför det gått en halvtimme efter domslut och ingen gör nåt?

Patrull dirigeras inte dit förrän kl 11.51.

Det går drygt en halvtimme mellan inkommande privatsamtal och tills att patrull dirigeras till landsbygden. (11.18-11.51)

Ingen ambulans rekvireras heller. Det sker inte förrän kl 12.32, troligen av patrull först på plats som startar återupplivningsförsök.

Det är drygt en halvtimmes restid tills patrull hittar SD död (11.51-12.22)

Laglydig restid från själva polishuset är 39 min enligt Google Map.
Åkte nån till lantstället och tittade först eller vad gör att larmen har så långsökta turer?
Citera
2022-08-01, 16:54
Medlem
Boglundsängen avspärrat. Står på NA. Polisen är där och letar efter grejer gällande ett gammalt fall. Rykten säger att det är mordvapnet som ska ligga där
Citera
2022-08-01, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Boglundsängen avspärrat. Står på NA. Polisen är där och letar efter grejer gällande ett gammalt fall. Rykten säger att det är mordvapnet som ska ligga där
Ett domkraftskaft månne?

Tror snarare att det rör sig om något gängkriminellt.

Uppdatera gärna, har inte NA längre.
Citera
2022-08-04, 20:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80

Det var där FR blev FTF på LW:s cache med den retfulla koden som var lika med datum för SD:s och HD:s skilsmässoansökan.
Citera
2022-08-04, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var där FR blev FTF på LW:s cache med den retfulla koden som var lika med datum för SD:s och HD:s skilsmässoansökan.
Har någon hört någonting mer om polisen hittade någonting?
Citera
2022-08-04, 22:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har någon hört någonting mer om polisen hittade någonting?

Inte jag iaf.

Fortfarande blir jag skogstokig när jag tänker på hur illa vissa delar av utredningen sköttes.
Krattandet i området kring fyndplatsen efter nåt år, undersökning av vissa brunnar (nära), för sena förfrågningar i samband med försök att få information om ip-adresser, för att bara nämna något.

Lyssnade idag på en P3-dokumentär om Lindome-mordet. Där hade grannar till BO ringt till polisen samma dag som mordet skedde och rapporterat om mystiska figurer som strök omkring. Undrar vad som hänt om polisen åkt på det larmet…

Undrar vad som hänt om polisen åkt på larmet från skrikvittnena i Hjärsta…
Citera
2022-08-04, 22:33
Avslutad
Citat:
Inte jag iaf.

Fortfarande blir jag skogstokig när jag tänker på hur illa vissa delar av utredningen sköttes.
Krattandet i området kring fyndplatsen efter nåt år, undersökning av vissa brunnar (nära), för sena förfrågningar i samband med försök att få information om ip-adresser, för att bara nämna något.

Lyssnade idag på en P3-dokumentär om Lindome-mordet. Där hade grannar till BO ringt till polisen samma dag som mordet skedde och rapporterat om mystiska figurer som strök omkring. Undrar vad som hänt om polisen åkt på det larmet…

Undrar vad som hänt om polisen åkt på larmet från skrikvittnena i Hjärsta…
Det är riktigt frustrerande.
Stefan var ju runt och cachade ända fram till domen, hela Folketorp blev fyllt av gömmor, i svärfars namn.
Jag hoppas och tror att Steffe visste att han skulle kunna åka dit för mordet, om så var fallet, skulle han inte hålla tyst. Att han skulle ta livet av sig, på ett sätt som gjorde att någon blev misstänkt för hans död, och avskriven först 3 månader senare, just i slutklämmen för Bj@rn Lindens sorti...känns bara för slumpmässigt.
Det är ju så att vänner hjälper varandra. Somliga saknar moral, alla kan göra misstag, men inte om och om igen. BJ@rn Lindéns namn har förekommit från Lenas död till nedläggningen av mordutredningen gällande Stefans död.
Citera
2022-08-04, 22:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det är riktigt frustrerande.
Stefan var ju runt och cachade ända fram till domen, hela Folketorp blev fyllt av gömmor, i svärfars namn.
Jag hoppas och tror att Steffe visste att han skulle kunna åka dit för mordet, om så var fallet, skulle han inte hålla tyst. Att han skulle ta livet av sig, på ett sätt som gjorde att någon blev misstänkt för hans död, och avskriven först 3 månader senare, just i slutklämmen för Bj@rn Lindens sorti...känns bara för slumpmässigt.
Det är ju så att vänner hjälper varandra. Somliga saknar moral, alla kan göra misstag, men inte om och om igen. BJ@rn Lindéns namn har förekommit från Lenas död till nedläggningen av mordutredningen gällande Stefans död.

En riktig jäkla härva är det!
Citera
2022-08-04, 22:55
Avslutad
Citat:
En riktig jäkla härva är det!
Det räcker med att någon börjar berätta.
När det kan komma att ske vet ingen, men för varje dag som går desto tyngre blir bördan och hemligheten att att bära.

Det är väldigt vad HD är pigg och lycklig, tillbaka i huset, utan någon skam i kroppen.
Vilken tur i oturen att hon tvingade Steffe att köpa ut henne, nästan så att hon hade på känn att hon skulle flytta "hem igen".
En del av en större plan?
Citera
2022-08-04, 23:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det räcker med att någon börjar berätta.
När det kan komma att ske vet ingen, men för varje dag som går desto tyngre blir bördan och hemligheten att att bära.

Det är väldigt vad HD är pigg och lycklig, tillbaka i huset, utan någon skam i kroppen.
Vilken tur i oturen att hon tvingade Steffe att köpa ut henne, nästan så att hon hade på känn att hon skulle flytta "hem igen".
En del av en större plan?

Tycker själv att det skulle kännas extremt obehagligt att bo i det huset.
SÄRSKILT om jag var HD, som ju inte tålde LW och inte kunde fördra att hon hade varit tillsammans med SD där.
Men kanske känslan av att ”de fick vad de tålde” gjort att hon helt kommit över obehaget.

En mycket knepig människa, enligt min ringa åsikt.
Citera
2022-08-08, 17:30
Medlem
Citat:
Tycker själv att det skulle kännas extremt obehagligt att bo i det huset.
SÄRSKILT om jag var HD, som ju inte tålde LW och inte kunde fördra att hon hade varit tillsammans med SD där.
Men kanske känslan av att ”de fick vad de tålde” gjort att hon helt kommit över obehaget.

En mycket knepig människa, enligt min ringa åsikt.

Ja, och det finns många obehagliga karaktärer i denna soppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in